Peiling federale verkiezingen 2024
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Ik meen dat het migratiebeleid (of gebrek eraan) en de toegang tot sociale voorzieningen een belangrijker criterium zijn voor illegale migranten dan het al dan niet moeten oversteken van een zee.
Waarom anders naar Engeland reizen in plaats van naar een zonnige bestemming op het Europese continent?
En diegenen die op het Europese continent blijven: waarom is België zo populair en zijn landen als Hongarije of Portugal dat niet?
Laatst gewijzigd door VincentVega op 26 april 2024, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Zoals je stelt, een verstandig land dus.vortex schreef: ↑26 april 2024, 08:26Voor een vakantie misschien, om te emigreren kom je daar niet zo gemakkelijk binnen en je gaat daar al zeker niet voor een uitkering en huisvesting naar het dichtstbijzijnde OCMW moeten gaan.Abatoetnie schreef: ↑26 april 2024, 08:09 Ik zie dat Nieuw-Zeelanders en/of Australiërs ook niet zoveel belastingen betalen, dat lijkt me toch aantrekkelijker, de taal die ze daar spreken geniet ook mijn voorkeur. De gemiddelde mens lijkt me daar ook net iets minder zuur en iets meer "laid back" dan hier.
Mijn valies staat klaar
Het geval Engeland is eigenlijk best grappig. Er bestaat daar niet zoiets als een rijksregister of een registratie van burgers. Dus eigenlijk ben je daar beter af als mens zonder identiteitskaart als eentje met. Want zonder kaart kun je gewoon verdwijnen in de anonimiteit. Als je opgepakt wordt weten ze niet wat ze met je moeten aanvangen dus laten ze je maar weer lopen.VincentVega schreef: ↑26 april 2024, 11:32Ik meen dat het migratiebeleid (of gebrek eraan) en de toegang tot sociale voorzieningen een belangrijker criterium zijn voor illegale migranten dan het al dan niet moeten oversteken van een zee.
Waarom anders naar Engeland reizen in plaats van naar een zonnige bestemming op het Europese continent?
En diegenen die op het Europese continent blijven: waarom is België zo populair en zijn landen als Hongarije of Portugal dat niet?
Ik heb via mijn familiebanden recht op de Britse nationaliteit. Ik heb daar eens voor gekeken maar heb het opgegeven. Ik moest aan meer voorwaarden voldoen dan gelijk welke illegaal die in een bootje op het strand aanspoelt.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01/18 ... n-honing-/
-
- Full Member
- Contacteer:
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik hoor nogal wat mensen die hoog oplopen met Hongarije en overwegen te emigreren. Maar die taal leren is aartsmoeilijk, en het is daar natuurlijk niet zoals hier dat de autochtonen zich onmiddellijk aanpassen aan de nieuwkomers.vortex schreef: ↑26 april 2024, 09:19Ja ja, het zal aan het zeetje liggen In Hongarije hebben ze heel weinig tot geen migranten meer, is nochtans een van de doorrijlandjes naar de luilekkerlanden wat hogerop in Europa. Maar het zal wel aan het zeetje liggen en aan de landen van oorsprong die hun (beste burgers)-1 niet terug willen.Abatoetnie schreef: ↑26 april 2024, 09:02 Australië was oorspronkelijk bedoeld als gevangeniskolonie, vandaar wellicht ... ze weten zelf hoe hun voorouders waren ;-)
Nu ja, een migratiebeleid op een (weliswaar groot) eiland waar het net iets te ver varen is met een bootje is net iets makkelijker dan een doorrijlandje in het midden van Europa.
Ik heb altijd graag vreemde talen geleerd. Maar ik denk dat ik deze toch maar laat voor de liefhebbers
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Emigreren naar andere landen omdat daar zo weinig migranten zijn. Wat een onzinnige redenering. Dat is zoals ouders die hun kinderen met de auto naar school brengen omdat het zo gevaarlijk is met al die auto's.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Spaargidsers, stop maar met sparen. Onze vroede voadr'n kennen maar al te goed de parabel van de krekel en de mier.
De Krekelpartijen:
De Krekelpartijen:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Waarom ineens geen familievermogen? Dan draait de broer op voor de zus en de vader voor zijn dochter. Nog meer ambras in de familie maar wel meer geld voor de staatskas. Bingo!
Ik vind het nog niet zo onzinnig. Weinig migranten betekent wel meer ruimte, minder kosten voor de overheid. Dat zorgt dan weer voor een betere economie en lagere belastingen.
Wat die auto's en kinderen betreft: dat hangt van de leeftijd van die kinderen af en of er voetpaden c.q. fietspaden langs de weg huis naar school zijn.
Helaas zijn er in België nog steeds veel 2-baans doorgaande wegen zonder fiets- of voetpad er naast.
Dan kun je roepen: openbaar vervoer. Helaas is dat erg slecht in de wat landelijkere buitengebieden.
Ik weet niet waar jij woont, maar in het gebied waar ik woon zou ik mijn kinderen, als ze nog klein zijn, ook niet zomaar op pad durven sturen.
Wel, ik dacht oa. gemakkelijker door de grenscontroles geraken want ik ga nogal veel naar daar en misschien, je weet nooit, ooit daar gaan wonen maar na wat onderzoek ben ik daarop teruggekomen. Zelfs met een Brits staatsburgerschap blijkt het nogal een rompslomp te zijn om daar pakweg een ziekteverzekering te krijgen omdat je vorige adressen moet opgeven waar je gewoond hebt en als ze zien dat je nog nooit in Engeland gewoond en daar belastingenAbatoetnie schreef: ↑26 april 2024, 12:35Uit interesse, zonder oordeel : wat zou je voordeel geweest zijn (of niet ?) als je "Brit" werd ?
betaald hebt doen ze moeilijk.
Het is dus gemakkelijker om in de illegaliteit te verdwijnen en dan pakweg na x aantal jaar te trouwen met een Britse dan op een legale manier naar ginder te gaan wonen. Dat wordt ook bevestigd door mijn familie aldaar.
Nieuwe peiling voorspelt monsterwinst voor PVDA in Vlaanderen
Zie MSN
Zie MSN
Het centrum wordt kleiner.
Het zal pas goed zijn wanneer iedereen gelijk is, namelijk iedereen lui en arm. De voornaamste reden waarom communisme niet werkt is het gebrek aan motivatie om iets voor jezelf of nabestaanden op te bouwen, met deze partijen gaan we dezelfde weg op.CarpeNoctem schreef: ↑26 april 2024, 14:43 Spaargidsers, stop maar met sparen. Onze vroede voadr'n kennen maar al te goed de parabel van de krekel en de mier.
De Krekelpartijen: