Stabielste ? Lynx, Bux, Mexem of Degiro ?
TIP
Stabielste ? Lynx, Bux, Mexem of Degiro ?
Welke van deze brokers (Lynx, Bux, Mexem en Degiro) zou op lange termijn de stabielste samenwerking bieden ? Met stabielste bedoel ik "overleven, nog bestaan binnen 10 jaar bijvoorbeeld". Maar ook reputatie & service neem ik in beschouwing voor mijn keuze.
Ik heb 10 jaar terug al enkele jaren klant geweest van DE GIRO en ik heb goede herinneringen aan hun klantenservice. MAar of dat nu nog de beste keuze is ... ?
Ik heb 10 jaar terug al enkele jaren klant geweest van DE GIRO en ik heb goede herinneringen aan hun klantenservice. MAar of dat nu nog de beste keuze is ... ?
Re: Stabielste ? Lynx, Bux, Mexem of Degiro ?
Waarom niet Bolero? Die is van een grootbank, dus in mijn ogen stabiel en betrouwbaar.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik vind ze nog steeds goed (en goedkoop!).jajest schreef: ↑26 april 2024, 08:33 Welke van deze brokers (Lynx, Bux, Mexem en Degiro) zou op lange termijn de stabielste samenwerking bieden ? Met stabielste bedoel ik "overleven, nog bestaan binnen 10 jaar bijvoorbeeld". Maar ook reputatie & service neem ik in beschouwing voor mijn keuze.
Hangt ook af van hoe je belegt natuurlijk.
Aandelen, ETF's, Opties, Obligaties, cfd's en in wat voor ordergrote.
En waarom ben je niet tevreden over Bolero?
ik heb een groot bedrag aandelen te verkopen en als ik het bekijk bij boelro, dan kom ik al gaauw aan 800, 900€ kosten. Bij één van die buitenlanders zou het maar 200€ zijn ofzo ... scheelt natuurlijk een borrel
Dan is waarschijnlijk de Giro het beste. Maar vergeet de beurstax niet, die moet je n.l. altijd betalen.
[/quote]
Dan is waarschijnlijk de Giro het beste. Maar vergeet de beurstax niet, die moet je n.l. altijd betalen.
[/quote]
ik meen mij te herinneren dat die vroeger zo was (dat je die zelf moet betalen) maar dat dat tegenwoordig wel wordt ingehouden volgens een recent HLN artikel van Pascal Paepen: "Lynx, Bux, Mexem enDegiro berekenen de beurstaks wel zelf, houden die kosten af en storten het geld al meteen door naar defiscus."
[/quote]
ik meen mij te herinneren dat die vroeger zo was (dat je die zelf moet betalen) maar dat dat tegenwoordig wel wordt ingehouden volgens een recent HLN artikel van Pascal Paepen: "Lynx, Bux, Mexem enDegiro berekenen de beurstaks wel zelf, houden die kosten af en storten het geld al meteen door naar defiscus."
[/quote]
[/quote]
Klopt, of je moet die service uitzetten in je instellingen als jet het zelf wilt doen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Van die 4 vermoedelijk Lynx.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Bolero blijft wat mij betreft een van de beste brokers in België. Ik betaal graag wat meer voor een deftig, duidelijk platform. De app is ook erg praktisch. Telefonisch en schriftelijk word ik steeds goed geholpen, zelfs in complexere situaties. Als je die vragen zou stellen aan Lynx & co zal de feedback beperkter zijn.
Bovendien leent Bolero géén effecten uit. Ik ben er geen voorstander dat mijn effecten zouden worden uitgeleend, ook niet tegen een beperkte vergoeding.
De risico's zouden extreem beperkt zijn, maar volledig uitsluiten kan men het ook niet:
https://www.tijd.be/connect/binck/uitle ... 39863.html
"In het concrete geval van BinckBank is de bank altijd zelf de lener van uw effecten en stelt BinckBank 105 procent onderpand ter beschikking voor het geval de bank zelf failliet zou gaan. Het risico voor u als belegger is er dus als BinckBank failliet gaat én de 105 procent onderpand onvoldoende blijkt om de uitgeleende effecten terug te kunnen kopen in de markt. Een scenario dat dus zeer onwaarschijnlijk is."
Ik vind het ook opmerkelijk dat men zou veranderen van broker voor uitzonderlijke transacties die dan gepaard gaan met reeds een relatief laag kostenpercentage: 0,07% à 0,20% (exclusief beurstax van 0,35%) bij Bolero.
Het gaat blijkbaar om een groot aandelenpakket. Stel een Amerikaanse positie van 500.000 USD, dan kom je bij Bolero uit op 860 USD makelaarskosten om dit te verkopen (of 0,17%, exclusief beurstax). Voor een pakket tot 70.000 USD past Bolero een max. kost toe van 50 USD. Voor elke 10.000 USD boven 70.000 USD komt er $20 bij. In schijven van 70.000 USD lijkt mij dan het beste om de kosten zo beperkt mogelijk te houden.
Bovendien leent Bolero géén effecten uit. Ik ben er geen voorstander dat mijn effecten zouden worden uitgeleend, ook niet tegen een beperkte vergoeding.
De risico's zouden extreem beperkt zijn, maar volledig uitsluiten kan men het ook niet:
https://www.tijd.be/connect/binck/uitle ... 39863.html
"In het concrete geval van BinckBank is de bank altijd zelf de lener van uw effecten en stelt BinckBank 105 procent onderpand ter beschikking voor het geval de bank zelf failliet zou gaan. Het risico voor u als belegger is er dus als BinckBank failliet gaat én de 105 procent onderpand onvoldoende blijkt om de uitgeleende effecten terug te kunnen kopen in de markt. Een scenario dat dus zeer onwaarschijnlijk is."
Ik vind het ook opmerkelijk dat men zou veranderen van broker voor uitzonderlijke transacties die dan gepaard gaan met reeds een relatief laag kostenpercentage: 0,07% à 0,20% (exclusief beurstax van 0,35%) bij Bolero.
Het gaat blijkbaar om een groot aandelenpakket. Stel een Amerikaanse positie van 500.000 USD, dan kom je bij Bolero uit op 860 USD makelaarskosten om dit te verkopen (of 0,17%, exclusief beurstax). Voor een pakket tot 70.000 USD past Bolero een max. kost toe van 50 USD. Voor elke 10.000 USD boven 70.000 USD komt er $20 bij. In schijven van 70.000 USD lijkt mij dan het beste om de kosten zo beperkt mogelijk te houden.
Laatst gewijzigd door BenjaminBuffett op 29 april 2024, 11:26, 4 keer totaal gewijzigd.
Beste Jajest, je wil ook nog een goede service etc. van die nieuwe buitenlandse broker.
Waarom in vredesnaam als het je er alleen maar om gaat je aandelen met minder kosten te verkopen????
Waarom in vredesnaam als het je er alleen maar om gaat je aandelen met minder kosten te verkopen????
-
- Newbie
- Contacteer:
Nooit zo tevreden geweest als van een broker zoals Lynx. Vragen worden quasi onmiddellijk beantwoord met concrete voorbeelden erbij. Top service.BenjaminBuffett schreef: ↑29 april 2024, 11:07 Als je die vragen zou stellen aan Lynx & co zal de feedback beperkter zijn.
bij TRADE REPUBLIC zou dit op 1$ komen en ze lenen ook geen aandelen uit.BenjaminBuffett schreef: ↑29 april 2024, 11:07 Het gaat blijkbaar om een groot aandelenpakket. Stel een Amerikaanse positie van 500.000 USD, dan kom je bij Bolero uit op 860 USD makelaarskosten