Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
De media is de media, ik denk niet dat we daar een tekort aan hebben en we moeten die ook niet groter maken dan ze zijn. Ieder individu krijgt tegenwoordig zijn eigen media-inhoud op maat voorgeschoteld naargelang zijn voorkeuren. Met de bedoeling om zoveel mogelijk inkomsten te krijgen uit advertenties.
Die of die media is niet onafhankelijk is gewoon een andere manier van zeggen: ik ben niet akkoord met wat ze voorschotelen. Ok, dat kan. Van een ander gaan zeggen dat die geïndoctrineerd is, ik weet niet goed wat daar de bedoeling van is.
Die of die media is niet onafhankelijk is gewoon een andere manier van zeggen: ik ben niet akkoord met wat ze voorschotelen. Ok, dat kan. Van een ander gaan zeggen dat die geïndoctrineerd is, ik weet niet goed wat daar de bedoeling van is.
Alweer betutteling. Alsof mensen niet zien dat sommige mainstream media doelen stellen. Objectiviteit is moeilijk zoniet onmogelijk, maar mainstream media zou dat toch moeten nastreven. Maar wie goed kijkt, ziet dat dit gewoon niet zo is.
Zeggen dat mensen media niet onafhankelijk vinden omdat ze er niet mee akkoord gaan is alweer een gigantische belediging van onze intelligentie. Wie ben jij om zo neerbuigend te doen en te zeggen wat onze redenen zijn? Kan jij voor een ander spreken?
Zeggen dat mensen media niet onafhankelijk vinden omdat ze er niet mee akkoord gaan is alweer een gigantische belediging van onze intelligentie. Wie ben jij om zo neerbuigend te doen en te zeggen wat onze redenen zijn? Kan jij voor een ander spreken?
De communicatie begint een beetje vreemd te worden. Ik neem even een pauze.
Doe dat, vooral gezien je blijkbaar geen fatsoenlijke argumenten hebt en dan maar zo begint .
Infiltratie ?? Maar veel hebben ze niet in huis natuurlijk.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Objectiviteit is inderdaad onmogelijk. Daarom pleit ik voor een zo open mogelijk medialandschap. Zonder overheidsinmenging. En laat de markt zijn werking maar doen.
Zo'n schrale éénzijdige berichtgeving zoals nu, da's toch om je dood te schamen?
Tja, dat is het zonlicht ontkennen. De MSM zijn natuurlijk niet onafhankelijk. Van de eerste tot de laatste hangen ze aan het staatsinfuus. En dan zouden ze hun rol van kritische vierde macht moeten vervullen?
Lees ende huiver:
Miljarden Belgische staatssteun
Hoe het in België ging? Beide mediagroepen deden die oefening eerder in hun thuisland. Wie de moeite doet om op één dag zowel De Standaard, Het Nieuwsblad, De Gazet van Antwerpen en Het Belang Van Limburg (allen in handen van Mediahuis) te lezen, weet wat dit betekent: overal duiken dezelfde artikels op, wat ingekort, of misschien met een andere titel of inleiding. Een enorme verschraling: van veel kritische journalistiek is geen sprake meer, als alles hetzelfde wordt en journalistiek verwordt tot knip-en-plakwerk.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Full Member
- Contacteer:
En welke media is dat wel dan ?CarpeNoctem schreef: ↑28 april 2024, 22:35 Tja, dat is het zonlicht ontkennen. De MSM zijn natuurlijk niet onafhankelijk.
Laat de vrije markt maar zijn werk doen zeg je, wil je dan een "media" zoals in de VS, twee uitersten met niks tussenin, waar iedereen alleen nog luistert naar wat hij wil horen, zwart/wit en niks ertussen ?
Mijn vertrouwen in de MSM-journalistiek is alvast groter (want die wordt tenminste nog gecontroleerd) dan in de zogezegde vrije journalisten. Of leven die op water en brood ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik bedoelde natuurlijk staatsafhankelijk.Abatoetnie schreef: ↑28 april 2024, 22:41En welke media is dat wel dan ?CarpeNoctem schreef: ↑28 april 2024, 22:35 Tja, dat is het zonlicht ontkennen. De MSM zijn natuurlijk niet onafhankelijk.
You guessed right.Abatoetnie schreef: ↑28 april 2024, 22:41Laat de vrije markt maar zijn werk doen zeg je, wil je dan een "media" zoals in de VS
Ik vrees dat je te weinig de VS volgt. Daar hoor je wel de hele caleidoscoop van meningen. Zoals het hoort.
De horror zeg. Dat mensen zelf beslissen naar wat ze willen luisteren
Net integendeel. Daar hoor je van links tot rechts en alles ertussen. Zowat elke halve zool die daar iets wil broadcasten doet dat dan ook. Het vergt natuurlijk wat selecteren om die halve zolen ervan tussen te halen.
Oef, er zijn nog zekerheden. Controleren moeten we. Ordnung muss sein.Abatoetnie schreef: ↑28 april 2024, 22:41Mijn vertrouwen in de MSM-journalistiek is alvast groter (want die wordt tenminste nog gecontroleerd) dan in de zogezegde vrije journalisten.
Geef mij maar de kletterende meningsverschillen.
Bwa, daar zijn er heel wat die er het zout op hun patatten niet mee verdienen. De Sean Hannity's van deze wereld zijn eerder uitzondering dan regel.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Het probleem is niet Wilders of de standpunten van zijn partij (zijn eigen eerste minister post en de harde punten van zijn programma zijn al lang opgegeven), het probleem is dat de rest gewoon uitvluchten blijft zoeken om geen regering te vormen, ze zijn gewoon bang dat een regering met Wilders wel succes kan hebben en dat ze daardoor nog meer kiezers gaan verliezen. Hier zou het niet anders zijn, het discours van Vooruit en NVA klinkt al net zo als dat van het VB als het over inburgering en migratie gaat, ook op sociaal vlak zijn er meer overeenkomsten dan verschillen, maar toch zal er van een coalitie geen sprake zijn. Niet omdat het onmogelijk is om met VB te besturen, wel omdat men bang is dat zo een regering juist wel zou aanslaan en de machtspartijen op die manier nog meer kiezers en macht verliezen. En vooral bang dat ze de benoemingen en de ons kent ons overheids jobs met nog een partij moeten verdelen. De politieke verwevenheid in de honderdduizenden overheidsfuncties moet niet onderschat worden. Het gaat zuiver om het behoud van de macht, al de rest is ondergeschikt en het spel wordt vuil gespeeld, uitsluiten, doodzwijgen of zwart maken in de media, kiezersbedrog, enz...
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb er nog gewoond, ik heb er genoeg gezien en gehoord ik hoef het niet meer te volgen, ik denk niet dat het in die jaren veel veranderd is gezien de gemiddelde Amerikaan nogal conservatief ingesteld is.CarpeNoctem schreef: ↑28 april 2024, 22:55 Ik vrees dat je te weinig de VS volgt. Daar hoor je wel de hele caleidoscoop van meningen. Zoals het hoort.
Net integendeel. Daar hoor je van links tot rechts en alles ertussen. Zowat elke halve zool die daar iets wil broadcasten doet dat dan ook. Het vergt natuurlijk wat selecteren om die halve zolen ervan tussen te halen.
Geef mij maar de kletterende meningsverschillen.
Als "meningen" als die van Q waar ze Democratische Partij aanzien als een pizzaketen waar kinderen aan pedofilienetwerken worden verkocht (ik stel het scherp en met enige overdrijving) daar door een toch aanzienlijk percentage van de mensen als waarheid wordt aanzien dan hoor ik ze liever niet. Dat is me zelfs geen "klettering" waard.
(dan heb ik het nog niet over de "meningen" als het zeker zijn dat de wereld ongeveer 6000 jaar oud, dat dinosaurussen nooit bestonden en dat de Aarde plat is, evolutie in twijfel trekken ... als jij dat als "meningen" beschouwd en je tijd daaraan wil verprutsen dan hou ik je niet tegen)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het moge duidelijk zijn dat wij hier fundamenteel anders over oordelen.
Hier nog een voorbeeld vanuit onze 'gecontroleerde kwaliteitspers':
Enne, ook in de VS zouden bepaalde politici graag de tegenstemmen het zwijgen opleggen. Dit allemaal naturrlijk 'in naam van de democratie'. Kwestie van adding insult to injury:
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Onze justitieminister moet ook door het stof. Hij wou wat deugpunten scoren over migratie, maar schoffeerde daarbij en passant de migrantengemeenschap:
Wie gaat er dan mijn ramen kuisen?
Van een ivoren toren-mentaliteit gesproken
Wie gaat er dan mijn ramen kuisen?
Van een ivoren toren-mentaliteit gesproken
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Het is duidelijk dat je het begrip “democratie” niet heel hoog in het vaandel draagt. Afwijkende meningen - hoe radicaal of belachelijk deze ook mogen zijn - hebben dus geen plaats in het debat en moeten genegeerd of verboden worden.Abatoetnie schreef: ↑29 april 2024, 08:38 Als "meningen" als die van Q waar ze Democratische Partij aanzien als een pizzaketen waar kinderen aan pedofilienetwerken worden verkocht (ik stel het scherp en met enige overdrijving) daar door een toch aanzienlijk percentage van de mensen als waarheid wordt aanzien dan hoor ik ze liever niet. Dat is me zelfs geen "klettering" waard.
(dan heb ik het nog niet over de "meningen" als het zeker zijn dat de wereld ongeveer 6000 jaar oud, dat dinosaurussen nooit bestonden en dat de Aarde plat is, evolutie in twijfel trekken ... als jij dat als "meningen" beschouwd en je tijd daaraan wil verprutsen dan hou ik je niet tegen)
Dat is ook wat progressief-links hier in België vindt over het VB en haar aanhangers. Iedereen inclusief, behalve VB en hun aanhang (zowat 25 tot 30% van de Vlamingen). De zelfverklaarde verdedigers van de democratie hebben een rare opvatting over de inhoud van het begrip “democratie”
Met je verkeerde en misplaatste verwijzing naar Q bewandel je ook nog eens een gevaarlijk pad want je legt Q woorden in de mond die hijzelf nooit uitgesproken heeft.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Hmmm … die Dave Brown is geen liberaal maar een overtuigd Republikein en MAGA-adept. Zijn quotes over wat hij meent dat liberalen willen, zijn niet objectief of betrouwbaar, noch eerlijk. Het is alsof je Jeremie Vaneeckhout (Groen) zou quoten over het VB en daaruit dan afleidt waar het VB voor staat.CarpeNoctem schreef: ↑29 april 2024, 09:49
Enne, ook in de VS zouden bepaalde politici graag de tegenstemmen het zwijgen opleggen. Dit allemaal naturrlijk 'in naam van de democratie'. Kwestie van adding insult to injury:
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Echt?VincentVega schreef: ↑29 april 2024, 12:39Hmmm … die Dave Brown is geen liberaal maar een overtuigd Republikein en MAGA-adept.
Je begint te klinken als sommige andere hier. Quotes zijn natuurlijk niet objectief. En als je het sarcasme erin niet herkent vrees ik dat er geen hulp meer mogelijk is ...VincentVega schreef: ↑29 april 2024, 12:39Zijn quotes over wat hij meent dat liberalen willen, zijn niet objectief of betrouwbaar, noch eerlijk.
Not my cup of tea. Ik laat deze eer aan jou.VincentVega schreef: ↑29 april 2024, 12:39Het is alsof je Jeremie Vaneeckhout (Groen) zou quoten over het VB