Stabielste ? Lynx, Bux, Mexem of Degiro ?
TIP
Re: Stabielste ? Lynx, Bux, Mexem of Degiro ?
Maar je vindt wel niet de benodigde documenten voor de antiwitwas cel. Zie trade-republic-attest-van-titulariteit-rib-t32734.html
-
- Full Member
- Contacteer:
De prijzen zijn natuurlijk al langer wat ze zijn. Als nu blijkt dat je de kosten verkeerd hebt ingeschat, dan moet je eerder in eigen boezem kijken dan te zeggen dat je ontevreden bent over het platform an sich.
Bolero biedt een bepaalde service aan die je niet altijd terugvindt bij de andere brokers. En ja, daar hangt een prijskaartje aan vast.
De oorspronkelijke vraag was: "Welke van deze brokers is de stabielste?" Nu is je vraag: "Welke is de goedkoopste?"
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Men moet zich eens de vraag stellen waarom al die recente brokers weinig transactiekosten aanrekenen.
Uiteraard om klanten naar hen te lokken en omdat ze andere inkomsten hebben (o.m. omdat ze effecten uitlenen en sommige ook handel in crypto's aanvaarden).
Een Duitse, kleine broker (met amper 600 werknemers) als Trade Republic neemt veel risico's omdat ze snel willen groeien (via diverse kapitaalverhogingen en schulden). Dit type brokers die onze effecten uitleent en bovendien een hoger risicoprofiel heeft dan KBC, geeft mij geen gemoedsrust. Ik zou er ver van wegblijven.
Men kan van die kleinere buitenlandse spelers ook moeilijker nagaan of ze financieel gezond zijn. KBC is veel transparanter, want ze zijn beursgenoteerd. Alle jaarrekeningen zijn consulteerbaar bij de Nationale Bank. Van Lynx, Degiro,... kun je geen geconsolideerde resultaten bekijken.
Uiteraard om klanten naar hen te lokken en omdat ze andere inkomsten hebben (o.m. omdat ze effecten uitlenen en sommige ook handel in crypto's aanvaarden).
Een Duitse, kleine broker (met amper 600 werknemers) als Trade Republic neemt veel risico's omdat ze snel willen groeien (via diverse kapitaalverhogingen en schulden). Dit type brokers die onze effecten uitleent en bovendien een hoger risicoprofiel heeft dan KBC, geeft mij geen gemoedsrust. Ik zou er ver van wegblijven.
Men kan van die kleinere buitenlandse spelers ook moeilijker nagaan of ze financieel gezond zijn. KBC is veel transparanter, want ze zijn beursgenoteerd. Alle jaarrekeningen zijn consulteerbaar bij de Nationale Bank. Van Lynx, Degiro,... kun je geen geconsolideerde resultaten bekijken.
Dus die moeten een half miljoen aan aandelen in ontvangst nemen, enkele dagen bewaren totdat jij besluit te verkopen, ze dan verkopen, en dan een half miljoen innen van de koper, en dan als jij het vraagt dat half miljoen aan jou overmaken.jajest schreef: ↑29 april 2024, 13:19bij TRADE REPUBLIC zou dit op 1$ komen en ze lenen ook geen aandelen uit.BenjaminBuffett schreef: ↑29 april 2024, 11:07 Het gaat blijkbaar om een groot aandelenpakket. Stel een Amerikaanse positie van 500.000 USD, dan kom je bij Bolero uit op 860 USD makelaarskosten
En jij vertrouwt iemand die dat allemaal doet voor 1$? Ik heb nog wel een stukje maan te koop voor jou.
Lynx is vele malen groter dan Bolero aangezien het IB is. Dus dan zou ik dat antwoorden als stabielste.
Ik ben er ook zelf klant, beste helpdesk van elke firma waar ik ooit mee in contact kwam, beste platform dat realistisch gezien beschikbaar is voor een Belgische belegger. ( top 3 of 5 in de wereld geloof ik, volgens de onderzoeken)
Ok, het is een buitenlandse broker, dat wordt vaak als excuus ingeroepen om het niet te overwegen..
Bux heeft veel verborgen kosten, net als degiro, mexem is zoals lynx, maar ik vond ze altijd wat louche, maar toen ik begon bestonden ze nog niet echt, volgens mij zijn ze wel ok.
Maar ik heb eigenlijk nooit een goed rationeel argument tegen lynx gehoord.
En nu ga ik terug naar zelf-verbanning
Ik ben er ook zelf klant, beste helpdesk van elke firma waar ik ooit mee in contact kwam, beste platform dat realistisch gezien beschikbaar is voor een Belgische belegger. ( top 3 of 5 in de wereld geloof ik, volgens de onderzoeken)
Ok, het is een buitenlandse broker, dat wordt vaak als excuus ingeroepen om het niet te overwegen..
Bux heeft veel verborgen kosten, net als degiro, mexem is zoals lynx, maar ik vond ze altijd wat louche, maar toen ik begon bestonden ze nog niet echt, volgens mij zijn ze wel ok.
Maar ik heb eigenlijk nooit een goed rationeel argument tegen lynx gehoord.
En nu ga ik terug naar zelf-verbanning

Misschien is het handig als je eerst eens op geeft welke aandelen je hebt en voor welk bedrag per aandeel die je wilt verkopen.
En ook of het US of Europese of ..... aandelen zijn.
Dan is de zaak wat duidelijker.
En ook of het US of Europese of ..... aandelen zijn.
Dan is de zaak wat duidelijker.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Bolero is een 100% dochter van KBC Bank. Het Amerikaanse Interactive Brokers is niet groter dan KBC Bank.
Als je voor stabiliteit wilt kiezen, dan ben je als Belgische investeerders veiliger bij het Belgische Bolero. Als er terug een bankencrisis zou komen, dan kunnen de Belgische overheden niets anders doen dan staatssteun toe te kennen aan KBC.
Als je effecten aanhoudt bij Lynx, waar wordt uw rekening dan aangehouden. In Duitsland?
Waar bevinden zich de aandelen? VS of UK?
Het betreft een buitenlandse rekening die aangegeven moet worden in de personenbelastingaangifte. Dat kan altijd een trigger zijn voor de fiscus om een vraag om inlichtingen te bezorgen. Valt het aanhouden van een buitenlandse effectenrekening onder het "handelen als goede huisvader" ?
Als je voor stabiliteit wilt kiezen, dan ben je als Belgische investeerders veiliger bij het Belgische Bolero. Als er terug een bankencrisis zou komen, dan kunnen de Belgische overheden niets anders doen dan staatssteun toe te kennen aan KBC.
Als je effecten aanhoudt bij Lynx, waar wordt uw rekening dan aangehouden. In Duitsland?
Het betreft een buitenlandse rekening die aangegeven moet worden in de personenbelastingaangifte. Dat kan altijd een trigger zijn voor de fiscus om een vraag om inlichtingen te bezorgen. Valt het aanhouden van een buitenlandse effectenrekening onder het "handelen als goede huisvader" ?
Wat is er in vredesnaam mis met een rekening in het buitenland aan te houden.BenjaminBuffett schreef: ↑29 april 2024, 18:20 Bolero is een 100% dochter van KBC Bank. Het Amerikaanse Interactive Brokers is niet groter dan KBC Bank.
Hallo we leven in 2024 in de EU!
Of leven we in België al in een verregaande dictatuur?
Wat is er in vredesnaam mis met een rekening in het buitenland aan te houden.BenjaminBuffett schreef: ↑29 april 2024, 18:20 Bolero is een 100% dochter van KBC Bank. Het Amerikaanse Interactive Brokers is niet groter dan KBC Bank.
Hallo we leven in 2024 in de EU!
Of leven we in België al in een verregaande dictatuur?
En ja, een goede huisvader (overigens is niemand dat verplicht) kiest de voor hem beste bank. Of dat nu Santander, De Giro of welke dan ook is.
Trouwens wat spreiden buiten het vrijwel failliete België misstaat een goede huisvader ook niet.

-
- Sr. Member
- Contacteer:
De EU ? Is dat die Unie die almaar groter wordt om te kunnen opboksen tegen de US, China,...?
Dat is allemaal relatief hé. Zeker geen stimulans om uw zuurverdiende centjes op een buitenlandse effectenrekening te zetten om wat kosten uit te sparen. De beste wijze om transactiekosten te beperken, is gewoon het aantal transacties zoveel mogelijk beperken. Als je zorgt dat je een paar goede dividendaandelen hebt, dan compenseren die ruimschoots uw transactiekosten.
Ik ben ervan overtuigd dat een Belgische broker als Bolero het bestgeplaatst is om de Belgische belegger te ondersteunen bij de op termijn complexer wordende Belgische fiscaliteit. Van een buitenlandse broker, ook al hebben ze een Belgische dochter, ben ik daar minder van overtuigd.
De Belgische fiscaliteit m.b.t. binnen- en buitenlandse effectenrekeningen zal er zeker niet eenvoudiger op worden.
Kunt ge u dat voorstellen dat je uw meerwaarden moet aangeven (met hopelijk dan een aftrek van uw eventuele minderwaarden)?
Het is geen kwestie of er meer belastingen zullen komen op effectenportefeuilles, maar het is alleen nog een kwestie van wanneer?
Oh ja, die fiscaliteit is trouwens federale materie. Het vrijwel failliete België bevindt zich niet in die droevige situatie door de Vlamingen, maar wel door de Vivaldi-partijen. En corona is geen excuus, want daar heeft heel de wereld mee te kampen gehad. Wie op een Vivaldi-partij stemt is voorstander van meer belastingen. Wie écht minder belastingen wenst te betalen, stemt beter niet op een Vivaldi-partij en niet op een extreme partij (want die gaan toch nooit federaal mogen besturen van de Franstaligen).
Dat is allemaal relatief hé. Zeker geen stimulans om uw zuurverdiende centjes op een buitenlandse effectenrekening te zetten om wat kosten uit te sparen. De beste wijze om transactiekosten te beperken, is gewoon het aantal transacties zoveel mogelijk beperken. Als je zorgt dat je een paar goede dividendaandelen hebt, dan compenseren die ruimschoots uw transactiekosten.
Ik ben ervan overtuigd dat een Belgische broker als Bolero het bestgeplaatst is om de Belgische belegger te ondersteunen bij de op termijn complexer wordende Belgische fiscaliteit. Van een buitenlandse broker, ook al hebben ze een Belgische dochter, ben ik daar minder van overtuigd.
De Belgische fiscaliteit m.b.t. binnen- en buitenlandse effectenrekeningen zal er zeker niet eenvoudiger op worden.
Kunt ge u dat voorstellen dat je uw meerwaarden moet aangeven (met hopelijk dan een aftrek van uw eventuele minderwaarden)?
Het is geen kwestie of er meer belastingen zullen komen op effectenportefeuilles, maar het is alleen nog een kwestie van wanneer?
Oh ja, die fiscaliteit is trouwens federale materie. Het vrijwel failliete België bevindt zich niet in die droevige situatie door de Vlamingen, maar wel door de Vivaldi-partijen. En corona is geen excuus, want daar heeft heel de wereld mee te kampen gehad. Wie op een Vivaldi-partij stemt is voorstander van meer belastingen. Wie écht minder belastingen wenst te betalen, stemt beter niet op een Vivaldi-partij en niet op een extreme partij (want die gaan toch nooit federaal mogen besturen van de Franstaligen).
Ben nieuwsgierig waarim je dit aanhaalt (goede huisvader) ... bedoel je misschien dat wanneer je niet als goede huisvader wordt beschouwd er dan wel meerwaardebelasting is ?BenjaminBuffett schreef: ↑29 april 2024, 18:20 Valt het aanhouden van een buitenlandse effectenrekening onder het "handelen als goede huisvader" ?
@Joker247: het betreft 40.000 aandelen IBRX (nasdaq) die nu aan 9$ staan maar binnen 5 jaar bvb aan 50$ (ze hebben net een kanker geneesmiddel goedgekeurd gekregen v/d FDA, een middel beter dan Keytruda van Merckx die nu marktleider is).
hoe zit dat trouwens met die hervormingsplannen van Van Peterghem ? ik dacht dat hij een voorstel op tafel had gelegd waarbij goede huisvaders ook meerwaardebelasting zouden moeten betalen ... maar ik hoor daar niks meer van precies ?
Jajest,jajest schreef: ↑30 april 2024, 09:27Ben nieuwsgierig waarim je dit aanhaalt (goede huisvader) ... bedoel je misschien dat wanneer je niet als goede huisvader wordt beschouwd er dan wel meerwaardebelasting is ?BenjaminBuffett schreef: ↑29 april 2024, 18:20 Valt het aanhouden van een buitenlandse effectenrekening onder het "handelen als goede huisvader" ?
@Joker247: het betreft 40.000 aandelen IBRX (nasdaq) die nu aan 9$ staan maar binnen 5 jaar bvb aan 50$ (ze hebben net een kanker geneesmiddel goedgekeurd gekregen v/d FDA, een middel beter dan Keytruda van Merckx die nu marktleider is).
hoe zit dat trouwens met die hervormingsplannen van Van Peterghem ? ik dacht dat hij een voorstel op tafel had gelegd waarbij goede huisvaders ook meerwaardebelasting zouden moeten betalen ... maar ik hoor daar niks meer van precies ?
- je hebt het over 40.000 aandelen van 9$ is een 334.000 euro
- dus geen 600.000 of 800.000
-je wilt verkopen, zeg je. Dat is dan omdat het maar 1 lijntje overschrijven is waarschijnlijk het goedkoopst bij via de Giro.
-je kunt ook een deel maken met Bolero als je 1 verkooporder van die grote doet.
Of ze nu over 5 jaar bvb 50$ staan heeft er niets mee te maken. Ze kunnen dan ook 0,10$ staan of failliet zijn.
Wacht met die plannen over meerwaarde belasting maar tot na de verkiezingen, dan krijgen we waarschijnlijk weer allerlei extra belastingen om de oren.
Succes.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik ben niet meer mee. Waarom zou je verkopen als je ervan overtuigd bent dan ze binnen 5 jaar 5x zoveel waard zijn?
ja inderdaad, ik ben het daar ook niet mee eens. Het heeft er alles mee te maken ! Als ik deze beslissing neem, dan is het in de overtuiging dat ze binnen 5 jaar bvb aan 50$ staan. Dan maakt het een wereld van verschil. Als ze dan aan 0,10 of 0 staan, dan heeft het inderdaad niet veel verschil.