Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Ik heb er eigenlijk zelf nooit zo bij stilgestaan dat de collaboratie in de tweede wereldoorlog nog zo'n invloed kan hebben op het stemgedrag bij verkiezingen in het jaar 2024.
En je moet er ook nu niet bij stilstaan, want niemand heeft dat beweerd. Sommige mensen hebben het echt lastig met logica. Op SG moet het ook niet zo krampachtig strict on-topic blijven dat alles wat niet puur over de titel gaat, niet kan of oninteressant is.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
De fobie voor alles wat Vlaams is gaat ver, heel ver. Van het verbieden van politieke bijeenkomsten in Brussel tot zelfs een verbod op Vlaamse vlaggen bij voetbalwedstrijden met een Vlaamse tegenstander (zelfs in de lagere reeksen).
Vlaamse Leeuw mag niet mee naar voetbalstadion in Namen: “Ik vrees dat ze nu net mensen op ideeën brengen”
LOKEREN/TEMSE - Union Namen heeft de supporters van tegenstander KSC Lokeren-Temse gevraagd om zondag geen Vlaamse Leeuwen mee te nemen naar het stadion, omdat ze niet willen dat de Vlaamse supporters hun twaalfde man provoceren. “Ik vrees dat Namen nu mensen op ideeën brengt.”
“Op verzoek van de veiligheidsverantwoordelijke van Union Namur wordt gevraagd geen gebruik te maken van vlaggen waarop de Vlaamse Leeuw wordt afgebeeld. De club Namur wil immers vermijden dat de thuissupporters zich hierdoor geprovoceerd zouden voelen. Het bestuur van Lokeren-Temse heeft begrip voor het verzoek en vraagt zijn supporters om dat te respecteren.” Die mededeling kregen de supportersclubs van Sporting Club Lokeren-Temse net voor het weekend in hun mailbox.
Vlaamse Leeuw mag niet mee naar voetbalstadion in Namen: “Ik vrees dat ze nu net mensen op ideeën brengen”
LOKEREN/TEMSE - Union Namen heeft de supporters van tegenstander KSC Lokeren-Temse gevraagd om zondag geen Vlaamse Leeuwen mee te nemen naar het stadion, omdat ze niet willen dat de Vlaamse supporters hun twaalfde man provoceren. “Ik vrees dat Namen nu mensen op ideeën brengt.”
“Op verzoek van de veiligheidsverantwoordelijke van Union Namur wordt gevraagd geen gebruik te maken van vlaggen waarop de Vlaamse Leeuw wordt afgebeeld. De club Namur wil immers vermijden dat de thuissupporters zich hierdoor geprovoceerd zouden voelen. Het bestuur van Lokeren-Temse heeft begrip voor het verzoek en vraagt zijn supporters om dat te respecteren.” Die mededeling kregen de supportersclubs van Sporting Club Lokeren-Temse net voor het weekend in hun mailbox.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En voor het eerst sinds de start hier peilt het VB hoger dan de PVDA ...
Misschien door die vlaggenkwestie
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
VincentVega schreef: ↑29 april 2024, 18:22 “Iedereen mocht zijn vlag bovenhalen, behalve ik”: ophef nadat leraar de Vlaamse vlag van leerling (17) afneemt tijdens diversiteitsdag[/b]
Dat vind ik nu ook schandalig.
CarpeNoctem schreef: ↑30 april 2024, 08:10 En voor het eerst sinds de start hier peilt het VB hoger dan de PVDA ...
Misschien heb jij nog een paar van jouw nicks stemrecht gegeven.
voorheenCP1234 schreef: ↑30 april 2024, 01:13 ...........
En dat blijft volgens mij het grote verschil tussen links en rechts, ze hebben beide hun goede en foute dingen, ze hebben allen politici die liegen en bedriegen; maar "links" ziet zichzelf wel altijd als de moreel correcte en rechtvaardige.
Je wil altijd non evidence als volledig bewijs voorstellen. Ik moet spontaan denken aan dat liedje : maak van je scheet een donderslag.
Wat je hier allemaal vertelt gaat m.i. net zo goed voor rechts op dan voor links. Maar eigenlijk meer voor rechts. Zelfs op het forum hier is het zo.
Laatst gewijzigd door Destereir op 30 april 2024, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Geloof je dat nu echt? Omdat er hier een enkeling een punt van maakt? Stemgedrag wordt bepaald door actuele thema's en mate van tevredenheid, niet door iets van 80 jaar geleden en waarvan 95% zelfs geen weet meer heeft.
Cfr de dioxinecrisis.. en de opportunisten die toen het geweer van hun schouder haalden.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Rechtstreeks heeft het bijna niets invloed, onrechtstreeks wel. De haat van onze Waalse broeders en de moeilijkheden waarin we federaal zitten zijn ingegeven door hun geloof dat wij een bende fascisten zijn.
Dat komt steeds terug in debatten, zeker op de Waalse zenders ( doe eens moeite en bekijk er zo eens eentje ) en zie je in het feit dat ze zelfs NVA als extreem rechts bestempelen ...
Heb vele Waalse vrienden, met velen heb ik dit gesprek gehad en nog meer verschoten als ze de cijfers zagen, ze snapten het zelfs niet waarom ze heel hun leven een ander beeld van ons werden voorgeschoteld. Met welk doel vroegen ze zich af ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik zou eerder zeggen dat nu eindelijk alle stemmen van de nicks van Weverke en jij werden ingelopenDestereir schreef: ↑30 april 2024, 08:15Misschien heb jij nog een paar van jouw nicks stemrecht gegeven.CarpeNoctem schreef: ↑30 april 2024, 08:10 En voor het eerst sinds de start hier peilt het VB hoger dan de PVDA ...
Maar ik vrees dat de Partij Van De Afgunst werkelijk heel goed scoort. En dit ook gaat doen op 9 juni
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
https://www.hln.be/binnenland/oud-senat ... ~a01a2cc7/
https://www.hln.be/opinie/column-al-twi ... ~a21349c6/
Zeggen dat we hier over profiteurs praten is on-rechts vermoed ik.
De partij van de Afgunst, zoals jij ze noemt, zal inderdaad goed scoren. Maar ook jullie favorietje aan de andere kant van het spectrum.
Ik ben voor beider winst tevreden.
Toch raar dat zoveel mensen daar niet kunnen mee leven he. Rechts en onverdraagzaamheid.. ze gaan samen als sandwiches en boter.
https://www.hln.be/opinie/column-al-twi ... ~a21349c6/
Zeggen dat we hier over profiteurs praten is on-rechts vermoed ik.
De partij van de Afgunst, zoals jij ze noemt, zal inderdaad goed scoren. Maar ook jullie favorietje aan de andere kant van het spectrum.
Ik ben voor beider winst tevreden.
Toch raar dat zoveel mensen daar niet kunnen mee leven he. Rechts en onverdraagzaamheid.. ze gaan samen als sandwiches en boter.
Wat is er rot? Het systeem dat dergelijke functies met bijhorende verloning gecreëerd heeft of het individu dat één van die jobs uitvoert en daar dus dat loon voor krijgt? Het zal wel typisch voor de afgunstigen zijn om het individu als profiteur af te schilderen en middels allerlei nieuwe belastingen een deel van zijn inkomen wil afpakken. Nee, geef mij dan maar de rechts liberale visie, minder overheid en dus minder van dergelijke belachelijk hoge staatsuitgaven voor nutteloze jobs. Deze man doet er wat aan
Daar heb jij ook nog tegen gezondigd ooit... vanuit een rechtse visie.vortex schreef: ↑30 april 2024, 10:53
Wat is er rot? Het systeem dat dergelijke functies met bijhorende verloning gecreëerd heeft of het individu dat één van die jobs uitvoert en daar dus dat loon voor krijgt? Het zal wel typisch voor de afgunstigen zijn om het individu als profiteur af te schilderen en middels allerlei nieuwe belastingen een deel van zijn inkomen wil afpakken.
In dit geval : de staat betaalt rechtstreeks of onrechtstreeks teveel. De staat belast de teveel betaalde pumpernickel wat meer dan een ander. Niets mis mee.
Wat is rot ? Allebei. A krijgt meer door rechtstreeks te lobbyen bij B. Of A zwaait de plak in B.
Voortschrijdend inzicht ziet dat niet langer als aanvaardbaar.
Als rechts dat anders ziet weet ik ineens waarom ik met rechts niet in zee wil gaan.
Klopt, ik zal iemand die terecht gebruik maakt van een uitkering nooit voor profiteur uitmaken, maar er zijn er natuurlijk ook die er uit gemakzucht of luiheid van profiteren. Maar ook hier moet niet het individu aangepakt worden, wel het systeem dat misbruik en profitariaat toelaat, in de hand werkt of mogelijk maakt.
Nee nee... niet waar.
Dan is er nog de vraag wie dat uit luiheid of gemakzucht doet, dat profiteren. En of het wel profiteren is.
Als je dat meent te weten over iemand waar je niets van afweet moet je toch wel zeker ervan zijn dat je thuis een glazen bol hebt.
Let wel.. niemand is perfect.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Gudrun schreef: ↑29 april 2024, 13:41https://www.youtube.com/watch?v=0m5S91y3fL8CarpeNoctem schreef: ↑29 april 2024, 11:52 Wie gaat er dan mijn ramen kuisen?
Van een ivoren toren-mentaliteit gesproken