Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Hoho, ik zei niet dat ik voor mijn 53e niet uitgebreid genoten heb van het leven. Zat een half jaar per jaar heerlijk in het buitenland en genoot met volle teugen.VincentVega schreef: ↑1 mei 2024, 08:54Je kan ook werken en tegelijkertijd van het leven genieten. Het is geen of/of dilemma.
Als ik sommigen hier bezig hoor, is werken iets negatief, alsof het om slavenarbeid gaat. In die zin past Brembos zijn filosofie perfect bij die van de PVDA. Ik heb Hedebouw, Dhaese en co nog niet vaak horen zeggen dat ze meer mensen aan het werk willen krijgen of dat werken de beste manier is om uit de armoede te geraken. Neen, hun jaloeziediscours is gebaseerd op laat de anderen (de “rijken”) betalen.
Iedereen maakt zijn eigen keuzes. Het gaat er om dat diegenen die zelfstandig en op vrijwillige basis kiezen om niet te werken toch bepaalde financiële voordelen willen die dan door anderen dan moeten gefinancierd worden. Dat gaat enkel als een kleine minderheid profiteert en de grote meerderheid dit financiert.
Je vergeet alleen dat veel hardnekkige werklozen totaal ongewild zijn op de arbeidsmarkt.VincentVega schreef: ↑1 mei 2024, 08:54 Ik heb Hedebouw, Dhaese en co nog niet vaak horen zeggen dat ze meer mensen aan het werk willen krijgen of dat werken de beste manier is om uit de armoede te geraken. Neen, hun jaloeziediscours is gebaseerd op laat de anderen (de “rijken”) betalen.
Het ligt niet aan de werklozen vaak maar aan de werkgevers.
Ik heb zo'n 20 keer gesolliciteerd bij mc do, burger king, etc... nooit iets geworden. Bijna nooit uitgenodigd.
Ik zie niet in waarom ik niet in staat zou zijn een burger te bakken of naar een tafel te brengen. Toch vinden "zij" wel dat ik niet geschikt ben.
Maar : leeftijd, vorig loon, vorige job, arbeidshandicaps, ...
En je komt niet meer aan bod.
Ik heb geen enkele rechtse zak daarover al eens iets horen vermelden in hun populaire volksverlakkerij.
Bla bla de hangmat bla bla profiteurs bla bla werkloosheid bla bla de walen
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Dus jij gaat zelf bepalen dat jij de geschikte persoon bent, Destereir? Waarom solliciteer je ook 20 keer voor dezelfde job, die je eigenlijk niet wil? Ga bij de eerste de beste bakker langs waar men personeel zoekt, en je bent aangenomen. Straf hé !?
Het Blok wil elke Belg 239 euro per maand extra geven. Waarom geen 240 euro ? Ik heb die 239 euro helemaal niet nodig ook.
Pukkie, je weet al langer dat sommige mensen hier vaak denken dat ze de simpelste oplossingen hebben waar een ander niet op kan komen.
Ongewild open je een nieuwe "beerput".
Als je bij een bakker wil gaan helpen op dagen en uren dat een andere arbeider dat niet wil, kan dat NIET voor een werkloze in de praktijk. Die bakker zegt dan dat hij een flexijobber wil. Ik heb meerdere keren de vraag gesteld, her en der.
Onze vorige regeringen hebben dat unieke systeem gemaakt zodat mensen die al in pensioen zijn of al werk hebben, minstens.4/5, in dit systeem kunnen stappen. Een werkloze MAG en kan dat niet doen.
Een ander systeem vinden ze (de bakkers etc) dan niet interessant tenzij full time... maar dat kon voor den deze ook niet meer.
Ja... toch veel onwetendheid en veel onwerkbare ideeën op rechts over de werkgelegenheid.
Dat is heel goed mogelijk Vincent. Zouden ze dat dan al zo snel gemerkt hebben ?
Of ik was misschien niet rechts genoeg ?
Heb je tips ? Hoe pak jij dat aan met jouw karakter ?
Part time wou ik die job wel doen. Op alle mogelijke dagen en uren die een ander niet wil doen.
Of ik was misschien niet rechts genoeg ?
Heb je tips ? Hoe pak jij dat aan met jouw karakter ?
Als je denkt dat ik niet geschikt ben om een hamburger te bakken, weet ik niet of we nog langer vriendjes kunnen zijn hoor.
Part time wou ik die job wel doen. Op alle mogelijke dagen en uren die een ander niet wil doen.
Laatst gewijzigd door Destereir op 1 mei 2024, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Draai of keer het zoals je wil : als werkgevers je niet willen of als het openbaar ambt afgebouwd is en er daardoor overal statistisch genoeg arbeidsgehandicapte mensen zijn voor de volgende 15 jaar (dankzij onze Vlaamse ferme regering).. kan je jezelf opwinden zoveel je wil. Het verandert niet.
Je leeft in een andere wereld dan ik. Planet Denial.
Daar laat ik het graag bij.
We zullen elk onze plan wel trekken op onze eigen planeet.
Je leeft in een andere wereld dan ik. Planet Denial.
Daar laat ik het graag bij.
We zullen elk onze plan wel trekken op onze eigen planeet.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Gelukkig maar! Buiten het feit dat je jouw persoonlijke situatie niet mag veralgemenen is mijn punt dat die “linkse zakken”niks doen om mensen aan het werk te helpen terwijl mensen beter geholpen zijn met een goede job dan met een uitkering.
Om je andere vraag te beantwoorden: ik ben tot op heden nog geen enkele dag werkloos geweest en neem mijn loopbaan in eigen handen (ik heb al voor 5 verschillende werkgevers gewerkt). Hoe ik dat klaarspeel met mijn karakter? Niet klagen en zagen maar hard werken. Al kan het natuurlijk ook helpen dat ik een rechtse zak ben …
Laatst gewijzigd door VincentVega op 1 mei 2024, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Bij de vrt en vtm zit het vol met andersseksuelen.
Voor rechtsen zal er ook wel ergens plaats zijn.
En ook voor een tussenin half rechts, half links want ik ben toch bezig.
Als je jezelf wat beter vindt dan een ander raak je ook snel aan werk. Daarom heeft het bij mij een tijdje geduurd, denk ik.
Dat zat er mee tussen..
Ze doen daar normaal gezien een test "zonder fouten lezen" waar je woorden moet herkennen en zinnen / juist of fout aanduiden.
1. Op een hamburger gaat wat :
Zout ? Suiker ? Vaseline ?
2. Is het juiste woord :
Hamburger ? Hampurger ? Lapke vlees ? Pig Mac ?
3. Hoe schrijf je Majoneis ?
Etc..
Ik zal die vragen te goed of niet goed genoeg beantwoord hebben.
Als je jezelf wat beter vindt dan een ander raak je ook snel aan werk. Daarom heeft het bij mij een tijdje geduurd, denk ik.
Believe it or not..
Dat zat er mee tussen..
Ze doen daar normaal gezien een test "zonder fouten lezen" waar je woorden moet herkennen en zinnen / juist of fout aanduiden.
2. Is het juiste woord :
Etc..
Waarom zou je persé willen gaan werken??? Niemand doet het toch op jouw leeftijd.Destereir schreef: ↑1 mei 2024, 20:35 Bij de vrt en vtm zit het vol met andersseksuelen.
Believe it or not..
Dat zat er mee tussen..
2. Is het juiste woord :
Etc..
Om van rechtse zakken hun gezaag af te zijn
Omdat je vereenzaamt als je enkele jaren geen werk hebt
Omdat ik graag mensen help in een job en ik dat wel miste na een tijdje
Omdat het toch nog altijd meer verdient dan alleen maar stempelen
Omdat ik het niet 100 procent vertrouwde dat meerijden op de uitkeringsbus je toch veilig tot aan je pensioen brengt. Dat is geen oordeel over anderen maar een berekende gok voor mezelf
Omdat ik eindelijk eens met iemand in contact kwam waar het langs beide kanten een win was
Omdat ik die moeilijke mix van wat nog mag en kan gevonden heb in een niet full time job. Wisselend minder uren of al eens meer en dat vind ik net leuk.
Omdat ik de combinatie met mantelzorg hier kan maken
Als je me een dag geeft om na te denken vind ik wel nog redenen. Ik ben er zeker van dat er nog veel mensen van mijn leeftijd werken.
Evenzeer dat je op mijn leeftijd etc minder kans hebt dan de gemiddelde Belg om aan werk te geraken.
En ook dat het bij veel mensen op mijn leeftijd niet meer zo goed gaat als 30 jaar voordien.
Omdat ik het niet 100 procent vertrouwde dat meerijden op de uitkeringsbus je toch veilig tot aan je pensioen brengt. Dat is geen oordeel over anderen maar een berekende gok voor mezelf
Omdat ik eindelijk eens met iemand in contact kwam waar het langs beide kanten een win was
Omdat ik die moeilijke mix van wat nog mag en kan gevonden heb in een niet full time job. Wisselend minder uren of al eens meer en dat vind ik net leuk.
Als je me een dag geeft om na te denken vind ik wel nog redenen. Ik ben er zeker van dat er nog veel mensen van mijn leeftijd werken.
Evenzeer dat je op mijn leeftijd etc minder kans hebt dan de gemiddelde Belg om aan werk te geraken.
En ook dat het bij veel mensen op mijn leeftijd niet meer zo goed gaat als 30 jaar voordien.
Ben je niet gesyndiceerd?Destereir schreef: ↑1 mei 2024, 21:10 Om van rechtse zakken hun gezaag af te zijn
Bij de rooie... maakt dat enig verschil ?
Wel gisteren stond ik in gesprek met een waalse kennis die door omstandigheden geen job meer zal hebben van Januari 2025VincentVega schreef: ↑1 mei 2024, 20:21Gelukkig maar! Buiten het feit dat je jouw persoonlijke situatie niet mag veralgemenen is mijn punt dat die “linkse zakken”niks doen om mensen aan het werk te helpen terwijl mensen beter geholpen zijn met een goede job dan met een uitkering.
Om je andere vraag te beantwoorden: ik ben tot op heden nog geen enkele dag werkloos geweest en neem mijn loopbaan in eigen handen (ik heb al voor 5 verschillende werkgevers gewerkt). Hoe ik dat klaarspeel met mijn karakter? Niet klagen en zagen maar hard werken. Al kan het natuurlijk ook helpen dat ik een rechtse zak ben …
Hij is dus nu rustig beginnen zien.
Heeft 10jaar anciënniteit, een auto en heeft een 'netto'loon van 2500€ (als alleenstaande)
Krijgt op de eerste sollicitatie te horen dat hij mag starten, het loon bedraagt 1600€ netto , een auto is er niet.
Mijn wenkbrauwen fronsten, ik zou heel hard begrijpen als die zou stellen : "sorry , maar hiervoor zal ik wel van een uitkering leven"
Ik vraag me nu echt of Vincent :
Daar braafjes zonder klagen op zou ingaan.VincentVega schreef: ↑1 mei 2024, 20:21Destereir schreef: ↑1 mei 2024, 20:10
Veel succes met 1600€ netto elke maand anno 2024
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Jammer genoeg voor jou niet … dat is net mijn punt.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid