Stabielste ? Lynx, Bux, Mexem of Degiro ?
TIP
Re: Stabielste ? Lynx, Bux, Mexem of Degiro ?
Daarom snap ik zijn hele verhaal over die verkoopkosten niet.Pieter1985 schreef: ↑30 april 2024, 11:32 Ik ben niet meer mee. Waarom zou je verkopen als je ervan overtuigd bent dan ze binnen 5 jaar 5x zoveel waard zijn?

Dan moet je nu ook al weten wat over 5 jaar de goede brokers zijn en wie de laagste tarieven hebben. ;-)
Dat lijkt me wel moeilijk om nu al te bepalen.
Je weet ook niet wat de evt. belastingen op beleggen in aandelen of op vermogens c.q. effectenportefeuilles in België worden de komende 5 jaar.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ca. 600 euro kosten op een transactie van 360.000 euro vind ik verhoudingsgewijs nog wel een redelijk deal. Toch?
Lynx heeft een overeenkomst met IB, zoals Mexem. Wilt dus niet zeggen dat Lynx IB is.Aerolla schreef: ↑29 april 2024, 16:05 Lynx is vele malen groter dan Bolero aangezien het IB is. Dus dan zou ik dat antwoorden als stabielste.
Ik ben er ook zelf klant, beste helpdesk van elke firma waar ik ooit mee in contact kwam, beste platform dat realistisch gezien beschikbaar is voor een Belgische belegger. ( top 3 of 5 in de wereld geloof ik, volgens de onderzoeken)
Ok, het is een buitenlandse broker, dat wordt vaak als excuus ingeroepen om het niet te overwegen..
Bux heeft veel verborgen kosten, net als degiro, mexem is zoals lynx, maar ik vond ze altijd wat louche, maar toen ik begon bestonden ze nog niet echt, volgens mij zijn ze wel ok.
Maar ik heb eigenlijk nooit een goed rationeel argument tegen lynx gehoord.
En nu ga ik terug naar zelf-verbanning![]()
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het betreft een feitenkwestie, maar ik zou geen onnodige risico's nemen met een groot aandelenpakket waarop een grote meerwaarde rust, zeker niet als het gaat om een speculatieve participatie in de biopharmasector. De hoofdregel is dat meerwaarden op aandelen belast zijn in de personenbelasting, tenzij de meerwaarden vallen onder het normale beheer van het privévermogen als 'goede huisvader'. In dat geval is er een vrijstelling van toepassing, hetgeen dus het geval is in 99% van de gevallen.jajest schreef: ↑30 april 2024, 09:27Ben nieuwsgierig waarim je dit aanhaalt (goede huisvader) ... bedoel je misschien dat wanneer je niet als goede huisvader wordt beschouwd er dan wel meerwaardebelasting is ?BenjaminBuffett schreef: ↑29 april 2024, 18:20 Valt het aanhouden van een buitenlandse effectenrekening onder het "handelen als goede huisvader" ?
@Joker247: het betreft 40.000 aandelen IBRX (nasdaq) die nu aan 9$ staan maar binnen 5 jaar bvb aan 50$ (ze hebben net een kanker geneesmiddel goedgekeurd gekregen v/d FDA, een middel beter dan Keytruda van Merckx die nu marktleider is).
hoe zit dat trouwens met die hervormingsplannen van Van Peterghem ? ik dacht dat hij een voorstel op tafel had gelegd waarbij goede huisvaders ook meerwaardebelasting zouden moeten betalen ... maar ik hoor daar niks meer van precies ?
Wanneer er grote meerwaardes gerealiseerd worden (bijv. > 100 keur), valt het niet uit te sluiten dat de fiscus een vraag om inlichtingen stuurt en dan komt erop aan een sterk dossier te hebben om aan te tonen dat je handelde als ''goede huisvader": aantonen dat je met eigen middelen hebt geïnvesteerd, dat je aandelen voldoende lang hebt aangehouden (hoe langer, des te sterker het dossier),... en ik zou die effecten ook gewoon blijven aanhouden via een Belgische broker.