Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
YTD: 5.40%
Asset allocatie:
- aandelen 41.6%
- obligaties: 31.3%
- cash: 18.2%
- grondstoffen: 8.6%
- crypto: 0.3%
Asset allocatie:
- aandelen 41.6%
- obligaties: 31.3%
- cash: 18.2%
- grondstoffen: 8.6%
- crypto: 0.3%
Ruim voldoende, dank u.
Code: Selecteer alles
1Week 1Mnd 3Mnd 6Mnd #YTD# 1Jr/Jr 3Jr/Jr 5Jr/Jr
0,2 -1,3 2,4 12,9 3,5 13,8 3,9 7,3 Mijn volledige portefeuille: 60 aandelen/30 vastrentend/10 Cash
Waarvan
0,4 -1,9 4,2 20,7 6,4 23,1 7,4 12,6 Mijn groei portefeuille : Wereld aandelen met tilt naar Value en SC
Waarvan
1,7 -5,8 -2,7 31,6 7,6 34,7 15,4 25,6 De B7H4long-A-aandelen selectie
Code: Selecteer alles
1Week 1Mnd 3Mnd 6Mnd #YTD# 1Jr/Jr 3Jr/Jr 5Jr/Jr
1,5 0,4 4,3 x 3,0 10,0 3,4 6,4 SPDR® MSCI Europe Sm Cap Val Wtd ETF ...
-0,2 -4,8 4,0 x -0,2 21,8 8,1 11,4 SPDR® MSCI USA Small Cap Val Wtd ETF ...
0,3 -2,0 5,8 x 9,4 23,5 10,2 11,8 IWDA – MSCI world – wereld aandelen – ~75% van het geld dat wereldwijd in vrij verhandelbare aandelen belegd is
0,2 -1,3 -1,3 x -1,7 3,1 -4,6 -2,0 IEAG – Barclays Euro Aggregate bonds
0,2 -1,9 -2,7 x -2,5 -0,7 -4,5 - VAGF – Wereld Aggregate Hedged Bonds
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
+0,3%
MSCI World € Net Returns: +8,0%
De serieuze underperformance is te wijten aan de crash van QuidelOrtho in februari alsook mijn beperkte positie in aandelen. QDEL heb ik toen verkocht en ik ben nadien ook niet meer opnieuw ingestapt. In de eerste helft van maart verdwenen ook Intertek en LSEG uit de portefeuille omdat het opwaartse potentieel voor mij te klein was geworden. Die posities heb ik verkocht met een winst van respectievelijk 25% en 14% op ruwweg zes maanden tijd.
Na de publicatie van uitstekende jaarcijfers midden maart heb ik wat Alfa's bijgekocht. Voor 2024 verwacht het management een mid to high single digit omzetgroei. Dit is een bedrijf waarvan de organische groei, vrijekasstroommarges en returns on capital van een hoog niveau zijn.
En maandag ben ik ingestapt in Aon, een concurrent van WTW. Omdat de betaalde prijs een CAGR-koerspotentieel impliceert van slechts 12% tegen 2026, heb ik de positie binnen de portefeuille voorlopig beperkt gehouden. Aon heeft onlangs NFP overgenomen voor $13 miljard. NFP is een sectorgenoot die zich vooral richt op middelgrote bedrijven. Het gaat om een interessante deal waarvoor een fair bedrag op tafel werd gelegd.
MSCI World € Net Returns: +8,0%
De serieuze underperformance is te wijten aan de crash van QuidelOrtho in februari alsook mijn beperkte positie in aandelen. QDEL heb ik toen verkocht en ik ben nadien ook niet meer opnieuw ingestapt. In de eerste helft van maart verdwenen ook Intertek en LSEG uit de portefeuille omdat het opwaartse potentieel voor mij te klein was geworden. Die posities heb ik verkocht met een winst van respectievelijk 25% en 14% op ruwweg zes maanden tijd.
Na de publicatie van uitstekende jaarcijfers midden maart heb ik wat Alfa's bijgekocht. Voor 2024 verwacht het management een mid to high single digit omzetgroei. Dit is een bedrijf waarvan de organische groei, vrijekasstroommarges en returns on capital van een hoog niveau zijn.
En maandag ben ik ingestapt in Aon, een concurrent van WTW. Omdat de betaalde prijs een CAGR-koerspotentieel impliceert van slechts 12% tegen 2026, heb ik de positie binnen de portefeuille voorlopig beperkt gehouden. Aon heeft onlangs NFP overgenomen voor $13 miljard. NFP is een sectorgenoot die zich vooral richt op middelgrote bedrijven. Het gaat om een interessante deal waarvoor een fair bedrag op tafel werd gelegd.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
4,07%
51,25% cash
37,23% ETF
11,52% stocks
Had een positie in BTC (crypto) 2-3% maar werd onlangs bijna 10% van de portefeuille. Alles verkocht rond 60K . Ik denk dat het opnieuw interessanter is om in te stappen bij QE.
51,25% cash
37,23% ETF
11,52% stocks
Had een positie in BTC (crypto) 2-3% maar werd onlangs bijna 10% van de portefeuille. Alles verkocht rond 60K . Ik denk dat het opnieuw interessanter is om in te stappen bij QE.
1 à 2% hier
55% aandelen (holdings - quality - vastgoed (10%) -EMIM (10%))
35% staatsobligaties (NL-DE-US)
10% goud
55% aandelen (holdings - quality - vastgoed (10%) -EMIM (10%))
35% staatsobligaties (NL-DE-US)
10% goud
6,5%
The good:
- alphabet +21%
- Iwda +9,41%
- VWEU +8,57%
- ETF world quality factor 10,09%
- Ascencio 10,83% (aankoop 2024)
- Ageas 9,74% (aankoop 2024)
- Prosus 16,8%
The bad:
Alfen -32%
Bfit - 8,57% (aankoop 2024)
Aedifica - 5,52%
Xior - 5,73%
CPE - 2,25%
The good:
- alphabet +21%
- Iwda +9,41%
- VWEU +8,57%
- ETF world quality factor 10,09%
- Ascencio 10,83% (aankoop 2024)
- Ageas 9,74% (aankoop 2024)
- Prosus 16,8%
The bad:
Alfen -32%
Bfit - 8,57% (aankoop 2024)
Aedifica - 5,52%
Xior - 5,73%
CPE - 2,25%
Conclusie: ik kan better in ETFS beleggen
Sinds 02/01/2022 is mijn return 1,32% (time weighted)
(Ik heb wel niet veel bijgekocht omwille van interessante high yield vastgoedinvesteringen in het buitenland (10%+ gross yield)
Sinds 02/01/2022 is mijn return 1,32% (time weighted)
(Ik heb wel niet veel bijgekocht omwille van interessante high yield vastgoedinvesteringen in het buitenland (10%+ gross yield)
@B7H4long, uw bericht van 1 mei. Maakt de ETF VAGF deel uit van uw port of is dat ter informatie ? VAGF heb ikzelf in port, maar die staat al sinds de aankoop negatief. Ik zou die willen vervangen maar vind geen valabel alternatief. Enige suggestie ?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
+ 9,01%
Portefeuille bevat in feite te veel posities (+40)
Portefeuille bevat in feite te veel posities (+40)
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik zit inmiddels aan een zeer stevige 13% YTD.
Eerlijkheidshalve moet ik daarbij zeggen dat ADMA biologics simpelweg de grote driver daarvan was (+102% YTD). Daar ben ik ook gedeeltelijk uitgestapt aan 9$ (in 2021 begonnen als relatief kleine positie gekocht aan 2$, dus het was hoog tijd wat winst te nemen)
Anders was mijn resultaat ook niet slecht geweest, maar dan was het wel vlotjes onder de 10% geweest. Meest markante blijf ik vinden dat ik daarmee maar miniem de S&P500 versla, die al een jaar helemaal van God los lijkt...
Inmiddels is mijn cashreserve richting 10% van mijn portefeuille opgeschoven (1 januari was dat nog minder dan 1%) en heb ik gewoon geen idee wat kopen. Meeste zaken op mijn lijst zijn pokkeduur...
Eerlijkheidshalve moet ik daarbij zeggen dat ADMA biologics simpelweg de grote driver daarvan was (+102% YTD). Daar ben ik ook gedeeltelijk uitgestapt aan 9$ (in 2021 begonnen als relatief kleine positie gekocht aan 2$, dus het was hoog tijd wat winst te nemen)
Anders was mijn resultaat ook niet slecht geweest, maar dan was het wel vlotjes onder de 10% geweest. Meest markante blijf ik vinden dat ik daarmee maar miniem de S&P500 versla, die al een jaar helemaal van God los lijkt...
Inmiddels is mijn cashreserve richting 10% van mijn portefeuille opgeschoven (1 januari was dat nog minder dan 1%) en heb ik gewoon geen idee wat kopen. Meeste zaken op mijn lijst zijn pokkeduur...
Voldoende verdiend voor dit jaar, vooral met goud.
Herkenbaar! Mag ik, ter inspiratie, vragen wat je zoal op je potentiële kooplijst hebt staan?Jebus4life schreef: ↑18 mei 2024, 11:17Inmiddels is mijn cashreserve richting 10% van mijn portefeuille opgeschoven (1 januari was dat nog minder dan 1%) en heb ik gewoon geen idee wat kopen. Meeste zaken op mijn lijst zijn pokkeduur...
PS: Proficiat met het al mooie resultaat dit jaar!
-
- Full Member
- Contacteer:
Gpv1 blijft mijn richtlijn. Ik hoop de 500% winst sinds 2016 toch te bereiken dit jaar.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
Rate of Return YTD 12.37%
Benchmark - SPX 11.29%
Altijd tevreden als ik outperformance heb. Nu heb ik wel enkele CALL opties geschreven op de SPY omdat ik het wat oververhit vind.
Als de SPX nog meer dan 10% zou stijgen dit jaar vanaf huidige punt, zal zal het een (beperkte) underperformance worden.
Aan huidige prijzen ga ik ook niet inleggen momenteel, dus begin wat cash op te bouwen (momenteel cash nihil).
Wat inzicht:
USD = 70%; EUR = 30%
Stock 11% (EUR) ; ETF's 89% (EUR + USD)
Diverse geschreven CALL en PUT opties SPY.
Benchmark - SPX 11.29%
Altijd tevreden als ik outperformance heb. Nu heb ik wel enkele CALL opties geschreven op de SPY omdat ik het wat oververhit vind.
Als de SPX nog meer dan 10% zou stijgen dit jaar vanaf huidige punt, zal zal het een (beperkte) underperformance worden.
Aan huidige prijzen ga ik ook niet inleggen momenteel, dus begin wat cash op te bouwen (momenteel cash nihil).
Wat inzicht:
USD = 70%; EUR = 30%
Stock 11% (EUR) ; ETF's 89% (EUR + USD)
Diverse geschreven CALL en PUT opties SPY.
Ben het hoofdzakelijk met je eens dat vele sectoren en de index algemeen duur is. Maar toch koop ik de index (SPX) en schrijf ook direct een CALL (DEC 2024 of MRT 2025). Tegen een jaarrendement van +8-10% zeg ik niet nee. De premie dekt op deze manier (deels) de duurte van diezelfde index moesten we toch dalen.Jebus4life schreef: ↑18 mei 2024, 11:17 Anders was mijn resultaat ook niet slecht geweest, maar dan was het wel vlotjes onder de 10% geweest. Meest markante blijf ik vinden dat ik daarmee maar miniem de S&P500 versla, die al een jaar helemaal van God los lijkt...