Quality-beleggen
TIP
Re: Quality-beleggen
Bedankt Barry. Ik heb dit gelezen en dezelfde dag nog een positie ingenomen aan 147. Reeds een mooie stijging achter de rug.Barryke schreef: ↑23 april 2024, 11:29 Een zeer uitgebreide en goede analyse van Zoetis. Nog steeds niet goedkoop, volgens Luc Kroeze. En hij heeft eigenlijk wel gelijk, denk ik. Ik wou ze al zo lang en ben toch ingestapt. Dit gaat altijd een duur aandeel blijven.
https://www.beleggeninkwaliteit.com/pos ... cht-zoetis
Wat denken jullie van Intel? Lijkt mij aan 30$/share toch de moeite waarde op lange termijn? Ik heb momenteel nog géén positie in Intel.
Een falend bedrijf. Jaren achter tov de concurrentie, zowel wat betreft design als foundry. Aangezien tegenwoordig alles in de cloud gebeurt en edge devices arm gebaseerd zijn is er geen nood meer aan x86. Als je in chips wilt investeren dan zijn ASML, TSMC, NVIDIA, ARM, Micron, Samsung etc de mannen met baarden.
Proficiat Bryan! Eentje om in uw schuif te leggen voor een paar jaar. Het is mijn grootste individuele positie nu, na Sofina en TR Property. Intel volg ik niet, dat is geen holding en geen quality
Bedankt voor de info. Ik heb mijn eerste positie in ARM aangekocht aan 58$ en ASML aan 542 euro. De andere bezit ik niet. Ik heb wel m'n eerste pakketje AMD aangekocht aan 180$. Niet de beste aankoop maar hé, het kan niet altijd meteen stijgen zeker.sintorama schreef: ↑2 mei 2024, 15:17Een falend bedrijf. Jaren achter tov de concurrentie, zowel wat betreft design als foundry. Aangezien tegenwoordig alles in de cloud gebeurt en edge devices arm gebaseerd zijn is er geen nood meer aan x86. Als je in chips wilt investeren dan zijn ASML, TSMC, NVIDIA, ARM, Micron, Samsung etc de mannen met baarden.
AMD zit (dacht ik toch) ook vooral in x86 architectuur.
Sofina (184,70) Verder nog GBL (70), DIETEREN (159,75), Tencent (36,66), ARM (58). Ik had ook nog A&VH maar verkocht. Heb wel DEME apart in de portefeuille. Mijn probleem is dat ik holdings (te vaak) vergelijk met elkaar, YoY en als ze minder goed presteren, gaan ze eruit en koop ik liever iets wat (i.m.o.) in korting staat. Bijvoorbeeld de aankoop van Sofina. Recent nu GBL.. dus hopelijk mogen ze opnieuw stijgen nu
Niet doen, complete rommel. Dan beter dicht bij huis blijven en X-Fab kopen als je zoiets wilt. Melexis is nog een betere keuze (overweeg zelf nog een positie rond de €74, maar zal van de liquiditeiten deze maand afhangen).
Zoetis laat de dip weer achter zich. Ben blij dat ik gehapt heb. Mooie kwaliteitspositie om stevig vast te houden!
Als ik dichter bij huis koop dan merk ik dat mijn rendement lager ligt. Tenzij je koopjes kunt doen in de sectie van kwaliteitsaandelen tijdens enorme fear. Ik zit met enkele BEL20 aandelen die iedere analist aanprees waar ik nu een onnodig verlies op heb staan. WDP, Recticel en Barco. Het sentiment is gewoon anders. Als een aandeel in de US goede resultaten boekt dan kan het 10% stijgen, zelfs met slechte, zie Tesla. Pure hype. WDP had best een goed rapport, denk ik? Het aandeel reageert nauwelijks en staat nog steeds bijna 10% lager YTD. Dan laat je toch rendement liggen of neem je meer risico met zo'n aandelen aan te houden? Het blijven aandelen hé, je neemt sowieso al risico, of zie ik het verkeerd?Rise schreef: ↑2 mei 2024, 22:25Niet doen, complete rommel. Dan beter dicht bij huis blijven en X-Fab kopen als je zoiets wilt. Melexis is nog een betere keuze (overweeg zelf nog een positie rond de €74, maar zal van de liquiditeiten deze maand afhangen).
Zoetis laat de dip weer achter zich. Ben blij dat ik gehapt heb. Mooie kwaliteitspositie om stevig vast te houden!
Kijk in het draadje van de beurs vandaag: Amazon verdrievoudigt zijn winst en stijgt niet in prijs. Apple rapporteert een omzetdaling en stijgt 7%!
Op korte termijn mag je geen correlatie verwachten tussen bedrijfsresultaten en prijs op de beurs, en al helemaal niet met de aandelen die jij opsomt die toch een iets lagere verhandelbaarheid hebben. Ik zie 3 tips:
- negeer wat beursanalisten schrijven, ze kennen er niets van.
- wees geduldig
- overweeg minder individuele aandelen te kopen, en meer indexing toe te passen.
Op korte termijn mag je geen correlatie verwachten tussen bedrijfsresultaten en prijs op de beurs, en al helemaal niet met de aandelen die jij opsomt die toch een iets lagere verhandelbaarheid hebben. Ik zie 3 tips:
- wees geduldig
- overweeg minder individuele aandelen te kopen, en meer indexing toe te passen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Idd. Zoals ik in het draadje YTD heb vermeld zit het merendeel in trackers. Ik overweeg dus zeer goed welke individuele aandelen ik aankoop. Ik denk dat zeker dat de verhandelbaarheid een grote rol speelt.Gudrun schreef: ↑3 mei 2024, 09:14 Kijk in het draadje van de beurs vandaag: Amazon verdrievoudigt zijn winst en stijgt niet in prijs. Apple rapporteert een omzetdaling en stijgt 7%!
- wees geduldig
Om toe te voegen een mooi voorbeeld van vandaag:
"GBL werd voor het kwartaalbericht beloond met een winst van meer dan 2,5 procent."
"De intrinsieke waarde per aandeel bedroeg op 31 maart 2024 115,87 euro, waar de analisten op 115,48 euro mikten.
GBL Capital won 2 procent in waarde en de private belangen circa 1 procent.
Voor het boekjaar 2024 verwacht GBL minstens een stabiel dividend van 2,75 euro per aandeel uit te keren, wat in lijn met de consensus van Bloomberg is, stelden de analisten. Dit impliceert een dividendrendement van 3,98 procent op de slotkoers van donderdag.
Dit betekent dat de korting op het aandeel ten opzichte van de intrinsieke waarde eind maart 39,5 procent bedroeg."
Als dat de tendens wordt bij een relatief goed rapport (beloond? ), dan is het misschien interessanter om gewoon uw geld in een tracker te steken. Misschien moeten ze hun nieuws toch wat meer genuanceerder verkondigen.
"GBL werd voor het kwartaalbericht beloond met een winst van meer dan 2,5 procent."
"De intrinsieke waarde per aandeel bedroeg op 31 maart 2024 115,87 euro, waar de analisten op 115,48 euro mikten.
GBL Capital won 2 procent in waarde en de private belangen circa 1 procent.
Voor het boekjaar 2024 verwacht GBL minstens een stabiel dividend van 2,75 euro per aandeel uit te keren, wat in lijn met de consensus van Bloomberg is, stelden de analisten. Dit impliceert een dividendrendement van 3,98 procent op de slotkoers van donderdag.
Dit betekent dat de korting op het aandeel ten opzichte van de intrinsieke waarde eind maart 39,5 procent bedroeg."
Als dat de tendens wordt bij een relatief goed rapport (beloond? ), dan is het misschien interessanter om gewoon uw geld in een tracker te steken. Misschien moeten ze hun nieuws toch wat meer genuanceerder verkondigen.
Wat is er verkeerd?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik weet het niet, vertel jij het mij eens? Zie ik iets niet wat iemand anders wel ziet? Persoonlijk vind ik het gewoon een vrij "zwakke/magere" koersbeweging voor een holding dat toch al deftig afgestraft is geweest het voorbije jaar.
Maar dit is geen relatief goed rapport. Dit is een 'precies zoals verwacht' rapport. Natuurlijk is de koersbeweging dan beperkt.
Ik zie twee positieve puntjes:
1) verkoop van een gedeelte adidas: Het gata niet zozeer om de verkoop van Adidas zelf, maar om het signaal dat ze (gelukkig, blijkbaar) langdurige posities in de gaten houden en bereid zijn deze te herevalueren als ze te duur zijn geworden of als ze te zwaar doorwegen in de gehele portefeuille
2) nu al aankondigen om over geheel 2024 minimaal 4% dividend uit te keren.
Voor mij zijn dat puntjes die de trigger kunnen zijn voor het inlopen van de korting van 39% naar een meer normale 25-30%.