Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Subsidies aan politieke partijen , lokale sportverenigingen , aan professionele voetballertjes (en andere sporters)onder de vorm van korting op sociale bijdrage….Mijn bijdrage zou kunnen bestaan in het overslaan van een indexering van mijn pensioen , verhoging van de rv van 30 naar 33%..,
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Geloof het of niet, maar ik ben het volledig eens met deze te schrappen subsidies, al mag de lijst nog vele malen langer en daar ik het graag simpel hou: "Gewoon alle subsidievormen volledig schrappen of laten uitdoven !"Brembos schreef: ↑2 mei 2024, 21:53 Subsidies aan politieke partijen , lokale sportverenigingen , aan professionele voetballertjes (en andere sporters)onder de vorm van korting op sociale bijdrage….Mijn bijdrage zou kunnen bestaan in het overslaan van een indexering van mijn pensioen , verhoging van de rv van 30 naar 33%..,
Je pensioen moet zeker geen indexsprong krijgen, je hebt er hopelijk voor gewerkt ?
Ik zou de RV eerder verlagen naar 20 à 25% maar al de bricolage en uitzonderingen direct wegdoen zoals de vrijstelling op spaarboekjes, het gedeeltelijk terugkrijgen van RV op aandelen via de belastingbrief, ...
Ik heb het ook gelezen in de pers.
Het grote besparingsplan van de nva...
Ja, nu is t om zeep he. De nva gaat 70 procent van de stemmen halen.
Het grote besparingsplan van de nva...
Ja, nu is t om zeep he. De nva gaat 70 procent van de stemmen halen.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het ding is dat er weldegelijk nuttige besparingen kunnen uitgevoerd worden.
Maar de uitgaven van de gezondheidszorg koppelen aan de economische groei is echt foutief.
De gezondheidszorg zal door de vergrijzing veel meer kosten elk jaar. Dan kan je daar wel op beknippen maar dan ga je het hele systeem ontwrichten. We hebben al eens 1,5% gehad tijdens de periode van Maggie De Block en dat ging toen ook niet goed.
Maar de uitgaven van de gezondheidszorg koppelen aan de economische groei is echt foutief.
De gezondheidszorg zal door de vergrijzing veel meer kosten elk jaar. Dan kan je daar wel op beknippen maar dan ga je het hele systeem ontwrichten. We hebben al eens 1,5% gehad tijdens de periode van Maggie De Block en dat ging toen ook niet goed.
Ga eens in een paar ziekenhuizen horen wat ze er daar van denken. Daar zijn ze al jaren bezig de besparingen te voelen.
Alhoewel. Aan de ene kant besparen en aan de andere kant het geld buiten smijten.
Dan inderdaad liever besparingen op nutteloze standbeelden, jeugdclub, tekenscholen, ... op het kindergeld voor mijn part.
Maar ja. De nva heeft zijn eigen ideeën uiteraard.
Alhoewel. Aan de ene kant besparen en aan de andere kant het geld buiten smijten.
Dan inderdaad liever besparingen op nutteloze standbeelden, jeugdclub, tekenscholen, ... op het kindergeld voor mijn part.
Maar ja. De nva heeft zijn eigen ideeën uiteraard.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
België heeft wereldwijd de hoogste belastingdruk volgens nieuwe OESO-studie, en de kloof met de buurlanden stijgt.
Van elke 100 euro die onze baas betaalt gaat er 52,7 euro naar de staatskas. Ons land is daarmee koploper. Dat blijkt uit de laatste ranking van de OESO, de organisatie voor industrielanden. De laatste zes jaar is de kloof met de buurlanden enkel groter geworden.
Antwerpen valt steeds meer uit de gratie van buitenlandse investeerders, de belangrijkste reden is … de hoge staatsschuld
Het aantal buitenlandse investeringen in België is in twee jaar gedaald van 245 naar 215. Dat is het laagste aantal in zeven jaar. Ook de provincie Antwerpen deelt in de klappen. Vooral bedrijven die hier al een vestiging hebben, zijn minder geneigd om nog extra investeringen te doen. Dat komt door de onzekerheid over vergunningen én vooral door onze hoge staatsschuld.
Van elke 100 euro die onze baas betaalt gaat er 52,7 euro naar de staatskas. Ons land is daarmee koploper. Dat blijkt uit de laatste ranking van de OESO, de organisatie voor industrielanden. De laatste zes jaar is de kloof met de buurlanden enkel groter geworden.
Antwerpen valt steeds meer uit de gratie van buitenlandse investeerders, de belangrijkste reden is … de hoge staatsschuld
Het aantal buitenlandse investeringen in België is in twee jaar gedaald van 245 naar 215. Dat is het laagste aantal in zeven jaar. Ook de provincie Antwerpen deelt in de klappen. Vooral bedrijven die hier al een vestiging hebben, zijn minder geneigd om nog extra investeringen te doen. Dat komt door de onzekerheid over vergunningen én vooral door onze hoge staatsschuld.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
De vergoeding voor slachtoffers van een misdrijf >> dat moet bij de dader gehaald worden. Niet bij de gemeenschap.
Onbetaalde alimentatie : moet door de echtgenoot betaald worden. Niet door de gemeenschap.
Eindeloze insiminatiepogingen : de gemeenschap moet niet opdraaien voor iemands' kinderwens of maar tot een bepaald niveau. Bv ook niet voor homokoppels. Als de natuur mij geen tieten geeft moet de gemeenschap mij die ook niet schenken.
Excessen bij publieke instanties actief opsporen en afschaffen. Privatisering terugdraaien waar zinvol.
Afscheidspremies voor politici : afschaffen.
Niet gezondheidsrelevante medische ingrepen niet meer terugbetalen. Bijvoorbeeld : mannelijke besnijdenis omwille van belachelijke religieuze tradities.
Ik ben aan het nadenken welke afschaffing van subsidies ik zelf zou voelen in de eigen portemonnee.
- korting op KI bij enige en eigen woning zou er eentje zijn.
- subsidie op aankoop laptop van de zoon voor school zou er eentje zijn.
- subsidie gevelplant aan mijn woning zou er eentje zijn.
- en dan ook nog de subsidies bij renovatie woning, fiscale korting bij plaatsing gascondensatieketel,... Maar dat is alweer meer dan 15 jaar geleden.
- en dan ook nog de subsidies bij renovatie woning, fiscale korting bij plaatsing gascondensatieketel,... Maar dat is alweer meer dan 15 jaar geleden.
Ook al ben ik voor vereenvoudiging, subsidies kunnen wel een handige tool zijn om de bevolking te nudgen richting een gezonder, mileuvriendelijker,... leven.Brembos schreef: ↑2 mei 2024, 21:53 Subsidies aan politieke partijen , lokale sportverenigingen , aan professionele voetballertjes (en andere sporters)onder de vorm van korting op sociale bijdrage….Mijn bijdrage zou kunnen bestaan in het overslaan van een indexering van mijn pensioen , verhoging van de rv van 30 naar 33%..,
Dus sportverenigingen, sporters mogen gerust subsiedies krijgen, mischien wel met een plafond. Niet de bedoeling dat we grote voetbalstadions gaan betalen.
Ook belastingvoordeel voor sporters is prima, zijn goede rolmodellen waardoor jongeren/mensen meer gaan sporten, nu is het mischien wel beter om dit bedrag te plaffoneren waardoor bv een topvoetballer niet onbelast miljoenen kan verdienen.
Op die manier kan je wel mensen aanzetten tot sporten,een gezondere levensstijl, ontspanning en dit betaald zich dan (deels) terug door minder gezondheidskosten, minder kans op burnout,...
Maar daar gaat het nu juist niet om wat een ieder persoonlijk in zijn portemonnee zou voelen.Woz schreef: ↑3 mei 2024, 12:08 Ik ben aan het nadenken welke afschaffing van subsidies ik zelf zou voelen in de eigen portemonnee.
Waarom zou die voetballer niet het normale belastingtarief betalen. Hij werkt toch gewoon voor een absurd hoog salaris?SVP46 schreef: ↑3 mei 2024, 12:46Ook al ben ik voor vereenvoudiging, subsidies kunnen wel een handige tool zijn om de bevolking te nudgen richting een gezonder, mileuvriendelijker,... leven.Brembos schreef: ↑2 mei 2024, 21:53 Subsidies aan politieke partijen , lokale sportverenigingen , aan professionele voetballertjes (en andere sporters)onder de vorm van korting op sociale bijdrage….Mijn bijdrage zou kunnen bestaan in het overslaan van een indexering van mijn pensioen , verhoging van de rv van 30 naar 33%..,
Dus sportverenigingen, sporters mogen gerust subsiedies krijgen, mischien wel met een plafond. Niet de bedoeling dat we grote voetbalstadions gaan betalen.
Ook belastingvoordeel voor sporters is prima, zijn goede rolmodellen waardoor jongeren/mensen meer gaan sporten, nu is het mischien wel beter om dit bedrag te plaffoneren waardoor bv een topvoetballer niet onbelast miljoenen kan verdienen.
Op die manier kan je wel mensen aanzetten tot sporten,een gezondere levensstijl, ontspanning en dit betaald zich dan (deels) terug door minder gezondheidskosten, minder kans op burnout,...
Stimuleren van sporten best, maar geen belastingvoordelen of subsidies.
We zijn toch allemaal gelijk? Alleen de ene sporter niet t.o.v. de andere. Dat is discrimineren
Zeker prof. sporters gewoon over hun inkomen belasting laten betalen.
We gaan toch ook geen biljarters, darters, joggers, paardrijders etc. een speciaal laag belastingtarief geven?!
Ik vond dit verhaal op MSN. Misschien vind jij het interessant: "Europa speelt met vuur" - https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... 4baf4&ei=8