Beobank interest fors hoger
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- voorheenCP1234
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
Re: Beobank interest fors hoger
Iets wat je niet meer kan openen is afgeschaft, dat ze voor klanten die het al hadden een uitdoofregeling maken is goed maar zoals Destereir aangeeft, waarom juist deze afschaffen terwijl ze andere opties hadden ?jeff schreef: ↑30 april 2024, 18:43 Die rekening wordt niet afgeschaft, maar omgevormd naar een niet gereglementeerde spaarrekening en zal ook een hoge intrest blijven opbrengen: ze blijft voor stortingen van 1 december 2023 tot en met 30 juni 2024 hetzelfde of zelfs meer opbrengen: altijd 3,15 % netto.
Als het een gereglementeerde spaarrekening was gebleven, dan zou je rente hierop, als je door optelling bij andere intresten op andere gereglementeerde spaarrekeningen boven de fiscale vrijstelling zou uitkomen, onderworpen aan 15% belastingen en maar 2,68% zijn (3,15% rentevoet min 15% belastingen)
En voor stortingen vanaf 1 juli 2024 tot ?? hou je dan ook nog meer over, nl. 2,80 % netto. (1,40 % + 1,40 %)
Al bij al een gunstige regeling voor wie er de afgelopen maanden op gespaard heeft en ook de komende maanden verder wil sparen op die stepup-rekening bij Beobank.
Dit is echter enkel voorbehouden voor wie bij Beobank al een stepup-rekening heeft, want er kunnen bij Beobank geen nieuwe stepup-rekeningen geopend worden, ook niet door wie al langer klant is maar er geen stepup-rekening heeft lopen.
Vraag me af dat andere banken ook van dit type rekening afwillen ?
Make Spaargids " Great Again ! "
Ik zie eigenlijk niet zo goed waarom men überhaupt een rekening "moest" schrappen.
In het overzicht staan op dit moment drie types spaarrekeningen. De "Save Plus spaarrekening" staat er twee keer op. Daarnaast is de "Klassieke spaarrekening" op elk vlak evenwaardig of slechter dan de "Fidelity Plus spaarrekening", zelfs qua basisrente.
https://www.beobank.be/nl/particulier/s ... rekeningen
In het overzicht staan op dit moment drie types spaarrekeningen. De "Save Plus spaarrekening" staat er twee keer op. Daarnaast is de "Klassieke spaarrekening" op elk vlak evenwaardig of slechter dan de "Fidelity Plus spaarrekening", zelfs qua basisrente.
Ik vond dit hun pronkstuk..voorheenCP1234 schreef: ↑30 april 2024, 20:27 Iets wat je niet meer kan openen is afgeschaft, dat ze voor klanten die het al hadden een uitdoofregeling maken is goed maar zoals Destereir aangeeft, waarom juist deze afschaffen terwijl ze andere opties hadden ?
Ze wilden een tijdje in de top van intrestvoeten ermee staan. Ze stonden toe om 750 euro per maand in te leggen tov andere banken meestal 500.
Ze wilden duidelijk snel geld binnenhalen en er toch nog wat winst op maken.
Dat ze nu in die toegelaten vier spaarrekeningen geen plaats zien voor hun pronkstuk betekent iets.
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... -bank.html
Vier.... dat doet denken dat de afschaffing van de Step Up (of omzetting naar niet gereglementeerde spaarrekening) een andere reden heeft.
Men zegt hier dat het aanbod niet slecht is.
Ik ga er nog even over nadenken. Vermoedelijk ga ik de rekening houden overwegende dat het goed is inzake roerende voorheffing.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- voorheenCP1234
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
Vier is op zich al een belachelijk hoog aantal. Je hebt de gewone spaarrekening, die met de hogere getrouwheidsrente en dan zo'n speciale; wat moeten ze nog meer hebben ? En dan nog de uitvlucht gebruiken dat ze het doen omwille van de overheid, banken kennen echt geen schaamte ... Trouwens het feit dat ze er enerzijds een niet-gereglementeerde van maken maar dat je ze anderzijds niet meer kan openen spreekt boekdelen; boerenbedrog eerste klasse !
Enkele vraagjes:
Heeft het zin om nu nog verder te storten? (Ben pas in februari begonnen met €750 te storten)
Is het een voordeel dat de 30% er direct wordt afgehouden? Ook als je in totaal niet aan 1020 euro komt (alle rekeningen samengeteld)?
Blijft een niet-gereglementeerde spaarrekening gewaarborgd voor €100.000 ?
Heeft het zin om nu nog verder te storten? (Ben pas in februari begonnen met €750 te storten)
Is het een voordeel dat de 30% er direct wordt afgehouden? Ook als je in totaal niet aan 1020 euro komt (alle rekeningen samengeteld)?
Het heeft vooral zin als je sowieso al boven de 1020 euro komt. Maak zelf even die rekening en je zal zien..Teebee schreef: ↑1 mei 2024, 08:36 Enkele vraagjes:
Voordeel van 30 procent : de bruto rente is hoger. Al bij al : ja. Hierboven is dat al uitgelegd door iemand anders.
Een niet gereglementeerde spaarrekening blijft gewaarborgd tot 100.000 euro.
Dat is geen uitvlucht want vloeit voort uit het akkoord tussen de banken en de overheid. "banken kennen echt geen schaamte" is dan ook louter een mening die je hier oppert.voorheenCP1234 schreef: ↑1 mei 2024, 00:35 En dan nog de uitvlucht gebruiken dat ze het doen omwille van de overheid, banken kennen echt geen schaamte ... Trouwens het feit dat ze er enerzijds een niet-gereglementeerde van maken maar dat je ze anderzijds niet meer kan openen spreekt boekdelen; boerenbedrog eerste klasse !
Ik heb de indruk dat je het Beobank kwalijk neemt dat ze, met de hervorming naar een niet-gereglementeerde spaarrekening, de nieuwe hoge bruto- en nettorentevoeten op de stepup-rekening voorbehouden aan wie reeds zo een rekening bij hen had/heeft lopen. En dat jij er dus geen meer kan openen.
De werkwijze van Beobank in deze is het tegenovergestelde van boerenbedrag (waar zit dat volgens jou? Als je iets stelt, dan moet je daar ook argumenten voor geven!): er werd duidelijk en transparant over gecommuniceerd waarbij wie gespaard heeft op deze rekening en/of er verder wil op sparen de komende maanden de hoge rentevoeten hiervoor behoudt.
Tot wanneer, dat moet altijd afgewacht worden. Rentevoeten kunnen, zoals bij alle spaarrekeningen, altijd gewijzigd worden, maar nu is er al zekerheid hierover tot en met juli.
Waarom ben je altijd zo negatief over banken, na Argenta nu Beobank en misschien tussendoor nog andere want ik lees hier niet alles.
Allee Jeff,
Het akkoord tussen de banken en de overheid zegt dat ze maar 4 spaarrekeningen mogen aanhouden.
Ze hebben er 5. Er worden er 2 afgeschaft, die zijn niet meer te openen.
Waarom moeten ze 1 rekening veranderen van gereglementeerd naar niet gereglementeerd ? Niet omwille van dat akkoord met de overheid.
En telt die niet gereglementeerde rekening dan als 1 van de 4 ?
Waarom je beste product annuleren ...
.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- voorheenCP1234
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
Zoals Destereir heeft aangetoond met duidelijke argumenten verschuilt Beobank zich achter een maatregel zonder dat ze hiervoor echte noodzaak hebben. De regeling met de overheid gaat trouwens over éénvoud en transparantie; als alle banken ineens van al hun rekeningen die ze teveel zouden hebben niet-gereglementeerde rekeningen maken die dan direct ook niet meer kunnen worden geopend door nieuwe klanten krijgt men juist het tegenovergestelde van wat de wetgever wilde.jeff schreef: ↑1 mei 2024, 14:29Dat is geen uitvlucht want vloeit voort uit het akkoord tussen de banken en de overheid. "banken kennen echt geen schaamte" is dan ook louter een mening die je hier oppert.voorheenCP1234 schreef: ↑1 mei 2024, 00:35 En dan nog de uitvlucht gebruiken dat ze het doen omwille van de overheid, banken kennen echt geen schaamte ... Trouwens het feit dat ze er enerzijds een niet-gereglementeerde van maken maar dat je ze anderzijds niet meer kan openen spreekt boekdelen; boerenbedrog eerste klasse !
Ik heb de indruk dat je het Beobank kwalijk neemt dat ze, met de hervorming naar een niet-gereglementeerde spaarrekening, de nieuwe hoge bruto- en nettorentevoeten op de stepup-rekening voorbehouden aan wie reeds zo een rekening bij hen had/heeft lopen. En dat jij er dus geen meer kan openen.
De werkwijze van Beobank in deze is het tegenovergestelde van boerenbedrag (waar zit dat volgens jou? Als je iets stelt, dan moet je daar ook argumenten voor geven!): er werd duidelijk en transparant over gecommuniceerd waarbij wie gespaard heeft op deze rekening en/of er verder wil op sparen de komende maanden de hoge rentevoeten hiervoor behoudt.
Tot wanneer, dat moet altijd afgewacht worden. Rentevoeten kunnen, zoals bij alle spaarrekeningen, altijd gewijzigd worden, maar nu is er al zekerheid hierover tot en met juli.
Waarom ben je altijd zo negatief over banken, na Argenta nu Beobank en misschien tussendoor nog andere want ik lees hier niet alles.
Beobank misbruikt dus de wettekst om hun eigen goesting te doen en dit zonder enige schaamte ...
En als je mijn postings te negatief vindt, gelieve me dan op de negeerlijst te zetten; want mijn mening is nog steeds vrij en ga ik voor jou zeker niet veranderen !
Jeff je hebt helaas weinig verstand van de werkwijze van banken, anders zou je wel beter weten hoe de klanten bela....d worden.jeff schreef: ↑1 mei 2024, 14:29Dat is geen uitvlucht want vloeit voort uit het akkoord tussen de banken en de overheid. "banken kennen echt geen schaamte" is dan ook louter een mening die je hier oppert.voorheenCP1234 schreef: ↑1 mei 2024, 00:35 En dan nog de uitvlucht gebruiken dat ze het doen omwille van de overheid, banken kennen echt geen schaamte ... Trouwens het feit dat ze er enerzijds een niet-gereglementeerde van maken maar dat je ze anderzijds niet meer kan openen spreekt boekdelen; boerenbedrog eerste klasse !
Beobank heeft voor de klanten met een stepup-spaarrekening een duidelijke en transparante regeling uitgedokterd die geen benadeling van die klanten inhoudt.
In bepaalde gevallen is deze regeling, met de omvorming voor die klanten naar een niet-gereglementeerde spaarrekening, zelfs gunstiger dan wanneer voor de stepup alles gebleven was zoals voorheen (als één van de mogelijke gereglementeerde spaarrekeningen bij Beobank).
En dat wordt hen hier op het forum kwalijk genomen: als "boerenbedrog eerste klasse" en "de klanten belazeren".
?
Beobank heeft er voor gekozen om voor de maximaal 4 spaarrekeningen als gereglementeerde spaarrekeningen de volgende in hun aanbod te behouden (zie link van forumlid pmu):
- gewone (klassiek)
- fidelity (met hogere getrouwheidsrente)
- save plus (met saldo minder dan € 50000)
- save plus (met minimum € 50000 saldo en hogere getrouwheidsrente)
Volgende gereglementeerde spaarrekeningen hebben ze dus geschrapt uit hun regulier aanbod:
- jongeren spaarrekening
- stepup spaarrekening
En dus ook met een regeling voor de stepup die zelfs extra uitgaven voor Beobank met zich brengt: 30 % RV die ze ten laste nemen. De klanten met een stepup-rekening worden dus niet bedrogen!
En banken mogen/kunnen toch ten allen tijde beslissen bepaalde spaarrekengen uit hun regulier aanbod te schrappen, niet? Daar dus ook geen bedrog.
Uiteindelijk is dit nu eenmaal het resultaat van de keuzes die Beobank moest doen in haar aanbod van spaarrekeningen. Waarom net die keuzes? Dat kan je je afvragen, maar hun klanten met een stepup-rekening zijn hiermee niet slechter af. Soms zelfs beter in bepaalde gevallen.
Dat snoeien in het aanbod door Beobank beschouw ik niet als schaamteloos en misbruik. Voor deze stellingen heb ik in dit topic geen steekhoudende argumenten gelezen.
In bepaalde gevallen is deze regeling, met de omvorming voor die klanten naar een niet-gereglementeerde spaarrekening, zelfs gunstiger dan wanneer voor de stepup alles gebleven was zoals voorheen (als één van de mogelijke gereglementeerde spaarrekeningen bij Beobank).
En dat wordt hen hier op het forum kwalijk genomen: als "boerenbedrog eerste klasse" en "de klanten belazeren".
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Beobank heeft er voor gekozen om voor de maximaal 4 spaarrekeningen als gereglementeerde spaarrekeningen de volgende in hun aanbod te behouden (zie link van forumlid pmu):
- gewone (klassiek)
Volgende gereglementeerde spaarrekeningen hebben ze dus geschrapt uit hun regulier aanbod:
- jongeren spaarrekening
- stepup spaarrekening
En dus ook met een regeling voor de stepup die zelfs extra uitgaven voor Beobank met zich brengt: 30 % RV die ze ten laste nemen. De klanten met een stepup-rekening worden dus niet bedrogen!
En banken mogen/kunnen toch ten allen tijde beslissen bepaalde spaarrekengen uit hun regulier aanbod te schrappen, niet? Daar dus ook geen bedrog.
Uiteindelijk is dit nu eenmaal het resultaat van de keuzes die Beobank moest doen in haar aanbod van spaarrekeningen. Waarom net die keuzes? Dat kan je je afvragen, maar hun klanten met een stepup-rekening zijn hiermee niet slechter af. Soms zelfs beter in bepaalde gevallen.
Dat snoeien in het aanbod door Beobank beschouw ik niet als schaamteloos en misbruik. Voor deze stellingen heb ik in dit topic geen steekhoudende argumenten gelezen.
Laatst gewijzigd door jeff op 3 mei 2024, 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik steun de laatste reactie van jeff hierboven.
=> voor bestaande gebruikers is de wijziging minimaal*
*Maar wel met 2 opmerkingen:
-weet dat de totale rente voor nieuwe stortingen of bestaande bedragen die een nieuwe getrouwheidsperiode ingaat vanaf 01/07/2024 reeds zakt naar 2,8% netto.
-weet dat de kans zeer reël is dat die rente systematisch zal zakken.
-weet ook dat je vanaf 01/07/2024 geen overschrijvingen meer kan doen met "behoud van getrouwheidspremie".
-weet dat de totale rente voor nieuwe stortingen of bestaande bedragen die een nieuwe getrouwheidsperiode ingaat vanaf 01/07/2024 reeds zakt naar 2,8% netto.
-weet ook dat je vanaf 01/07/2024 geen overschrijvingen meer kan doen met "behoud van getrouwheidspremie".
Steekhoudende argumenten, Jeff ?jeff schreef: ↑2 mei 2024, 02:28
- gewone (klassiek)
EEN spaarrekening met een intrest die verschillend is naargelang het bedrag tel jij als 2 spaarrekeningen.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Dat vind ik wel lachwekkend.
Voor de rest kan ik je op verschillende punten volgen maar daarin momenteel niet.
2,8% netto is, als je in totaal meer dan 1020€ rente krijgt beter, nog steeds beter dan voorheen: 1,25+1,85 =3,10% * 0,85 (-15% roerende voorheffing) is 2,635 %Lirec schreef: ↑2 mei 2024, 13:00 I*Maar wel met 2 opmerkingen:
(of je geeft het niet aan, of je hebt niet meer dan 1020 euro in 2024 aan rente ontvangen, dan is het anders)
Beobank telt dit inderdaad als 2 spaarrekeningen zie hun overzicht:Destereir schreef: ↑2 mei 2024, 14:10EEN spaarrekening met een intrest die verschillend is naargelang het bedrag tel jij als 2 spaarrekeningen.jeff schreef: ↑2 mei 2024, 02:28
- gewone (klassiek)
- save plus (met minimum € 50000 saldo en hogere getrouwheidsrente)![]()
Dat vind ik wel lachwekkend.
Voor de rest kan ik je op verschillende punten volgen maar daarin momenteel niet.
De save plus lijkt 1 spaarrekening: voor elke storting op een Save Plus rekening bedraagt de getrouwheidspremie 0,80% op jaarbasis indien het saldo na storting lager is dan 50.000 euro en 1,70% op jaarbasis indien het saldo na storting gelijk is aan of hoger dan 50.000 euro.
Maar blijkbaar moet Beobank deze rekening ingevolge het protocol banken-overheid betreffende de gereglementeerde spaarrekeningen toch als 2 gereglementeerde spaarrekeningen tellen waarop naargelang het saldo (minder dan of minimum € 50000) een andere getrouwheidsrente van toepassing is.
Inderdaad, relevante toevoegingen voor de Beobank-klanten die een Stepup-rekening hebben en er op gespaard hebben en/of verder op zullen sparen.Lirec schreef: ↑2 mei 2024, 13:00 Ik steun de laatste reactie van jeff hierboven.
-weet dat de kans zeer reëel is dat die rente systematisch zal zakken.
En hier ook nog eens herhalen dat het sinds 15 januari 2024 niet meer mogelijk is bij Beobank een stepup-spaarrekening te openen. Klanten die al zo een rekening hadden, kunnen er wel verder op blijven sparen.