Lenen voor bouwgrond of niet
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Lenen voor bouwgrond of niet
Dank je wel voor alle tips!NS2SN schreef: ↑3 mei 2024, 12:19 Goed dat jullie er goed over nagedacht hebben. Vandaar de vraag ook zodat je je niet in een avontuur stort waarvan je later spijt krijgt. Ik wens je er alleszins nog veel succes mee .
Heb je al een grondsondering laten doen? Ik zou dit sowieso laten doen vooraleer je alles initieert want indien je bouwgrond onvoldoende draagkrachtig is, zal dit een impact hebben op de kost van je fundering.
Indien je toch tijd hebt en indien je aannemer daar aan mee wil werken, loont het vaak om zelf je materialen te kopen. Vooral bij de afwerking (keuken, badkamer,...) kun je veel besparen. Zeker indien je je richt op bijvoorbeeld een toonzaalmodel, aankoop faillissement,... Ik zou sowieso alles bijhouden in een meetstaat en zo dicht mogelijk bij je budget blijven. Zoals eerder aangehaald, is het heel verleidelijk om meer uit te geven voor bepaalde details .
Je kan er ook voor opteren om niet voor een algemene aannemer te gaan en alles zelf te coördineren daar spaar je vaak ook heel wat mee uit. Je moet dan wel zelf alle aannemers contracteren en aansturen.
Grondsondering hebben we nog niet laten doen. Goed dat je dit zegt!
De aannemer staat helemaal open dat wij helpen waar nodig en dat wij zelf ons eigen materiaal kiezen. Hij staat er zelfs op dat wij helpen .