Quality-beleggen
TIP
Re: Quality-beleggen
Maar dat is nu net mijn punt. Wat brengt een (relatief) goed, (of beter dan ervoor) rapport op? Bij sommige (top)aandelen daalt de koers zelfs bij een zeer goed tot uitmuntend rapport. Hoe rijm je dat dan? Zoeken we dan niet opnieuw naar puntjes om die daling te verantwoorden? Wat zijn de echte verwachtingen van mensen? Hoe evalueer je dat? Is dit altijd zo geweest? Dan moet je toch stellen dat de gemiddelde belegger in deze holding het toch maar ondermaats vond? Het bevestigd mijn denken en dat is dat niemand van ons het eigenlijk weet en we in deze enkel maar zoeken naar antwoorden om ons keuzes te verantwoorden.Kempen123 schreef: ↑3 mei 2024, 12:54Maar dit is geen relatief goed rapport. Dit is een 'precies zoals verwacht' rapport. Natuurlijk is de koersbeweging dan beperkt.
Ik zie twee positieve puntjes:
1) verkoop van een gedeelte adidas: Het gata niet zozeer om de verkoop van Adidas zelf, maar om het signaal dat ze (gelukkig, blijkbaar) langdurige posities in de gaten houden en bereid zijn deze te herevalueren als ze te duur zijn geworden of als ze te zwaar doorwegen in de gehele portefeuille
2) nu al aankondigen om over geheel 2024 minimaal 4% dividend uit te keren.
Voor mij zijn dat puntjes die de trigger kunnen zijn voor het inlopen van de korting van 39% naar een meer normale 25-30%.
101 prijszetting op de beurs: Alle verwachtingen zitten reeds in de prijs. ( voor de aankondiging)bryanv schreef: ↑3 mei 2024, 13:05Maar dat is nu net mijn punt. Wat brengt een (relatief) goed, (of beter dan ervoor) rapport op? Bij sommige (top)aandelen daalt de koers zelfs bij een zeer goed tot uitmuntend rapport. Hoe rijm je dat dan? Zoeken we dan niet opnieuw naar puntjes om die daling te verantwoorden? Wat zijn de echte verwachtingen van mensen? Hoe evalueer je dat? Is dit altijd zo geweest? Dan moet je toch stellen dat de gemiddelde belegger in deze holding het toch maar ondermaats vond? Het bevestigd mijn denken en dat is dat niemand van ons het eigenlijk weet en we in deze enkel maar zoeken naar antwoorden om ons keuzes te verantwoorden.
Als de aankondiging dan de verwachtingen bevestigd, is er geen (nood) om de prijs te veranderen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Kunnen we het hier over quality hebben aub
Zeker. Wat wil je graag vertellen?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Apple doet er vandaag 6.7% bij, ondanks een (lichte) omzetdaling. Gigantische inkoop eigen aandelen aangekondigd. Blijft quality.
Ik zou er toch voorzichtig mee zijn. Die buyback is wat mij betreft pure kapitaalvernietiging. Dat is $110(!) miljard die nergens nog nuttig gebruikt kan worden omdat er aandelen van een krimpend bedrijf aan 27x de winst mee worden ingekocht. Tenzij Apple de komende vijf jaar plots 40% groei uit zijn zak kan toveren natuurlijk. De iPhone sales & marktaandeel trend, falende Vision Pro en steeds prominenter anti-Westers sentiment en regelgeving in China (zie ook Tesla) doen alvast weinig goeds vermoeden.
Het aandeel heeft een mythische status (nog versterkt omdat het Buffett/Berkshire's grootste positie is), maar als Apple-product criticus is hun merknaam onvoldoende argument om zo'n hoge multiple te rechtvaardigen voor zo weinig groei in dit renteklimaat, en zoveel inflatoire/fiscale druk op de average consumer in het Westen.
En een long shot: een grote markt voor Mac's zijn foto/video editing bedrijven/users. Laat dat nu net gesolved zijn door AI image generation. Misschien is die niche plots een achilleshiel geworden (die bear thesis gaat al rond voor Adobe trouwens).
Als ik aan vrienden, familie of kennissen vraag of ik aandelen van Apple zou moeten kopen, dan is het antwoord anoniem. Er zijn veel mensen die aandelen kopen en er geen * van kennen. Als Apple vandaag of morgen ineens 30 -50% zakt, zal het allemaal mooi opgekocht worden.Rise schreef: ↑4 mei 2024, 15:53Ik zou er toch voorzichtig mee zijn. Die buyback is wat mij betreft pure kapitaalvernietiging. Dat is $110(!) miljard die nergens nog nuttig gebruikt kan worden omdat er aandelen van een krimpend bedrijf aan 27x de winst mee worden ingekocht. Tenzij Apple de komende vijf jaar plots 40% groei uit zijn zak kan toveren natuurlijk. De iPhone sales & marktaandeel trend, falende Vision Pro en steeds prominenter anti-Westers sentiment en regelgeving in China (zie ook Tesla) doen alvast weinig goeds vermoeden.
Het aandeel heeft een mythische status (nog versterkt omdat het Buffett/Berkshire's grootste positie is), maar als Apple-product criticus is hun merknaam onvoldoende argument om zo'n hoge multiple te rechtvaardigen voor zo weinig groei in dit renteklimaat, en zoveel inflatoire/fiscale druk op de average consumer in het Westen.
En een long shot: een grote markt voor Mac's zijn foto/video editing bedrijven/users. Laat dat nu net gesolved zijn door AI image generation. Misschien is die niche plots een achilleshiel geworden (die bear thesis gaat al rond voor Adobe trouwens).
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Warren Buffet zijn holding verkleint zijn participatie in Apple toch ook gevoelig, had ik niet zien aankomen persoonlijk ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Nja, hoewel dat relatief gezien heel beperkt is, en minstens deels fiscaal geinspireerd.voorheenCP1234 schreef: ↑4 mei 2024, 16:50 Warren Buffet zijn holding verkleint zijn participatie in Apple toch ook gevoelig, had ik niet zien aankomen persoonlijk ...
Interview met Terry Smith: https://themarket.ch/interview/valuatio ... y-ld.11155
7 aandelen uit zijn top 10 heb ik ook.
Terry Smith beheert het fameuze Fundsmith dat de laatste 5 jaar ferm onder de benchmark noteert. Bijvoorbeeld over 3jaar: Fundsmith +19,43%, SWRD 36,56%.Barryke schreef: ↑27 mei 2024, 14:04 Interview met Terry Smith: https://themarket.ch/interview/valuatio ... y-ld.11155
Zijn fonds is nu opgenomen in de Doglist (fondsen die meer dan 6% onder hun benchmark zitten), om fier over te zijn (sic)!
Geloof niet alles wat beleggingsgurus vertellen. Zo’'n 10 jaar geleden las ik hier in dit forum nog zoveel goeds over Carmignac. Wie kent nog anno 2024 Carmignac?