Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Relgelmatig goed wassen en zeep gebruiken als het "smells" aldaar...Abatoetnie schreef: ↑6 mei 2024, 23:10Amerikanen zijn dus barbaren
... daar denkt men net het omgekeerde, dat als je niet besneden bent je maar een vies ventje bent "that smells" en niet-hygiënisch is.
Je ziet maar andere culturen, andere gewoontes.
Los daarvan, ik denk dat het niet echt aangenaam meer is als je dat op je 21e nog moet laten gebeuren.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Van die trol niets aantrekken, ik heb verschillende Amerikaanse vrienden, geen van hun is besneden. Wat wel een feit is, is dat er een grote groep Amerikanen zijn met Joodse afkomst en laat deze groep nu ook nog eens heel actief zijn in de media en dan zie je soms veralgemeningen die er in het echt totaal niet zijn.
Toch een merkwaardig gegeven hier door sommigen.
Van zodra een mening gegeven wordt dat niet in het kraam past. Wordt dit maar afgedaan als "getrol".
Soms vraag ik mij af of zij niet beter ergens op een andere deel van de wereld zouden leven, een deel waar ook elke andere mening niet getolereerd wordt door het regime.
-
- Full Member
- Contacteer:
Op basis van die paar Amerikaanse vrienden doe jij dus jouw veralgemening. Sterk. Heb je samen onder de douche gestaan ? Of komt dit spontaan op in je gesprekken ?voorheenCP1234 schreef: ↑7 mei 2024, 01:00Van die trol niets aantrekken, ik heb verschillende Amerikaanse vrienden, geen van hun is besneden. Wat wel een feit is, is dat er een grote groep Amerikanen zijn met Joodse afkomst en laat deze groep nu ook nog eens heel actief zijn in de media en dan zie je soms veralgemeningen die er in het echt totaal niet zijn.
Ik heb er gewoond en weet met absolute zekerheid dat de grote meerderheid daar besneden is, gebruik misschien ook google of chatGPT en vraag het eens aan hen. Tenzij je die feiten natuurlijk ook als getrol wegzet.
In Amerika is het besnijden van pasgeboren jongensbaby’s de gewoonste zaak van de wereld. Ook als er geen medische of religieuze reden voor is. Dit gebruik is ontstaan omdat er ooit werd gedacht dat besnijden zou voorkomen dat een jongen ging masturberen (wat toen gezien werd als een ziekte, geen grap) en jongens met een besneden piemel eerder zindelijk zouden worden. Inmiddels is natuurlijk allang bekend dat dit onzin is, maar toch wordt volgens de WHO (Wereldgezondheidsorganisatie) nog steeds 70 procent van alle jongens (religieus en niet-religieus) in Amerika besneden. In Nederland wordt een onbesneden piemel als normaal gezien en worden jongens er over het algemeen alleen besneden om medische of religieuze redenen. Goede zaak of gemiste kans? Oordeel zelf.
Zeer triestige evolutie hier dat andere meningen (in dit geval feiten) als getrol worden weggezet. Wat moet ik dan met jouw "mening" ? Ook maar als getrol wegzetten zeker !
Als je niet om kan met andere gedachten blokkeer dan elkeen die iets anders zegt dan wat jij als de waarheid aanziet, je zal dan nog alleen bevestiging krijgen van je enge gedachtengang, veel plezier ermee.
We gaan weer moeten opletten of we worden weer als één en dezelfde beschouwd. Iets dat niet past in de gedachtengang van diegenen die hier denken dat ze de mening van de gemiddelde vlaming verkondigen dat kan toch niet van meer dan één persoon komen ?KV schreef: ↑7 mei 2024, 07:13Toch een merkwaardig gegeven hier door sommigen.
Van zodra een mening gegeven wordt dat niet in het kraam past. Wordt dit maar afgedaan als "getrol".
Soms vraag ik mij af of zij niet beter ergens op een andere deel van de wereld zouden leven, een deel waar ook elke andere mening niet getolereerd wordt door het regime.
Dit moet wel het meest onzinnige zijn dat ik hier ooit gelezen heb. Met dezelfde leugens rechtvaardigt men de levenslange genitale verminking van jonge meisjes. Het is schandalig. Sommige gebruiken zijn gewoonweg echt achterlijk en verwerpelijk. Ja, ik mag dat vinden.Abatoetnie schreef: ↑6 mei 2024, 23:10 Amerikanen zijn dus barbaren
... daar denkt men net het omgekeerde, dat als je niet besneden bent je maar een vies ventje bent "that smells" en niet-hygiënisch is.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Full Member
- Contacteer:
Zeg ik dat je dat niet mag vinden misschien ? Waar lees je dat ik dat goedkeur of afkeur ?Gudrun schreef: ↑7 mei 2024, 09:18Dit moet wel het meest onzinnige zijn dat ik hier ooit gelezen heb. Met dezelfde leugens rechtvaardigt men de levenslange genitale verminking van jonge meisjes. Het is schandalig. Sommige gebruiken zijn gewoonweg echt achterlijk en verwerpelijk. Ja, ik mag dat vinden.Abatoetnie schreef: ↑6 mei 2024, 23:10 Amerikanen zijn dus barbaren
Ik citeer feiten. De feiten zijn de feiten ... daar is niks onzinnings aan. Hoe je omgaat of hoe je die feiten ervaart dat is iets anders.
Jij mag dat barbaars vinden, ik kan dat barbaars vinden, iemand anders kan daar een andere mening over hebben. Ja, jij mag dat vinden. Zo goed ?
Zeg ik dat jij zegt dat ik dat niet mag vinden?
Het is absoluut geen vaststaand feit dat een niet-besneden penis stinkt. Tijdens je dagelijkse douche moet je de voorhuid even naar achteren halen en vervolgens met een washandje het hele zaakje schoonwassen, met zeep. Dat ik dit werkelijk moet uitleggen zeg...Abatoetnie schreef: ↑7 mei 2024, 09:24 Ik citeer feiten. De feiten zijn de feiten ... daar is niks onzinnings aan.
Iedereen mag vinden dat 2+2 gelijk is aan 19 maar dat maakt het nog niet tot een feit. Je kunt niet simpelweg alles herleiden tot iemands mening. Sommigen meningen zijn gewoon achterlijk, moreel verwerpelijk en ronduit fout. Jouw stinkende penis is daar een voorbeeld van.Abatoetnie schreef: ↑7 mei 2024, 09:24 Jij mag dat barbaars vinden, ik kan dat barbaars vinden, iemand anders kan daar een andere mening over hebben.
Al die praat over geslachtsdelen... Van 's ochtends vroeg !
Ik ben een vies ventje... altijd al gedachtAbatoetnie schreef: ↑6 mei 2024, 23:10 Amerikanen zijn dus barbaren
Laatst gewijzigd door haelewyn op 7 mei 2024, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Volledig mee eens, onwaarheden posten om barbaarse praktijken goed te praten, sommigen kennen geen schaamte ...Gudrun schreef: ↑7 mei 2024, 09:18Dit moet wel het meest onzinnige zijn dat ik hier ooit gelezen heb. Met dezelfde leugens rechtvaardigt men de levenslange genitale verminking van jonge meisjes. Het is schandalig. Sommige gebruiken zijn gewoonweg echt achterlijk en verwerpelijk. Ja, ik mag dat vinden.Abatoetnie schreef: ↑6 mei 2024, 23:10 Amerikanen zijn dus barbaren
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik dacht dat jullie wel gingen doorhebben dat ik het over het feitelijk gegeven had en niet over de subjectieve mening die de gemiddelde jonge Amerikaan daarover heeft maar blijkbaar kunnen jullie niet verder kijken dan één zinnetje en daarop jullie gelijk proberen te halen.voorheenCP1234 schreef: ↑7 mei 2024, 10:25Volledig mee eens, onwaarheden posten om barbaarse praktijken goed te praten, sommigen kennen geen schaamte ...Gudrun schreef: ↑7 mei 2024, 09:18
Dit moet wel het meest onzinnige zijn dat ik hier ooit gelezen heb. Met dezelfde leugens rechtvaardigt men de levenslange genitale verminking van jonge meisjes. Het is schandalig. Sommige gebruiken zijn gewoonweg echt achterlijk en verwerpelijk. Ja, ik mag dat vinden.
En waar praat ik dit goed ? Begrijpend lezen en een paar berichten teruglezen is blijkbaar ook niet meer standaard.
En waar zeg ik dat jullie mening niet mag ?
Het enige wat ik probeerde duidelijk te maken dat wat hier geen standaard is, dat elders wel zo kan zijn. Ik heb op geen enkel moment een stelling ingenomen, jullie proberen me een mening op te dringen die ik nergens heb verkondigd, is dat geen typisch voorbeeld van getrol ?
Dit forum wordt met de dag alsmaar meer een reflectie van onze maatschappij, alles zal en moet gepolariseerd worden en een andere mening of feit wordt weggezet als getrol of fake. De tijd dat je hier nog eens kon lachen en er enig begrip was ligt al een tijdje achter ons. Wat overblijft - op een paar enkelingen na - is een bende gefrustreerden die ieder onderwerp komen kapen en eindeloze discussies voeren over de kleinste details terwijl je (al of niet) moedwillig het echte punt aan de kant schuift om toch maar je gelijk te halen.
Awel, je mag het hebben jullie gelijk ! Over and out !
Besnijdenissen bij kinderen zijn barbaars, zolang we het daar maar over eens zijn. Vanaf 21 jaar mogen wat mij betreft vrouwen hun clitoris en schaamlippen laten wegsnijden en mannen hun voorhuid (of meer) als de dokter wil 'helpen' natuurlijk...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Wel, zelfs daar ben ik het niet helemaal mee eens. Niemand die bij zijn gezonde verstand is laat zoiets vrijwillig doen. Ook meerderjarigen kunnen onder enorme druk staan iets dergelijks barbaars en primitiefs bij zichzelf te laten uitvoeren. Waar trek je anders de lijn? Er was ooit eens een sekte waarvan alle leden verplicht werden zelfmoord te plegen.
In een beschaafd land hoort zoiets niet thuis.
In een beschaafd land hoort zoiets niet thuis.
-
- Full Member
- Contacteer:
't Schijnt nochtans dat je langer ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Watskeburt?!
Twee antagonisten tegelijkertijd geband?
Back on topic:
Het Federaal Planbureau heeft geprobeerd om op al de wilde beloftes van de politieke partijen een prijs te plakken:
Ik had liever gehad dat ze op de tweede kolom rangschikten
Maar kom, toch wel een paar opvallende vaststellingen. De PS (en Ecolo!) overtreffen nog de PTB/PVDA wat betreft nieuwe belastingen
Het wordt hopeloos. Ook in Vlaanderen slaat het jaloeziediscours van de PVDA aan. Dit gecombineerd met het resultaat in Franstalië staat er de Vlaming met de pet wat te wachten qua nog hogere belastingen.
Twee antagonisten tegelijkertijd geband?
Back on topic:
Het Federaal Planbureau heeft geprobeerd om op al de wilde beloftes van de politieke partijen een prijs te plakken:
Ik had liever gehad dat ze op de tweede kolom rangschikten
Maar kom, toch wel een paar opvallende vaststellingen. De PS (en Ecolo!) overtreffen nog de PTB/PVDA wat betreft nieuwe belastingen
Het wordt hopeloos. Ook in Vlaanderen slaat het jaloeziediscours van de PVDA aan. Dit gecombineerd met het resultaat in Franstalië staat er de Vlaming met de pet wat te wachten qua nog hogere belastingen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Vlaams belang = partij voor de rijken is nu wel bevestigd.
Belastingen verlagen en iedereen die niet mee kan die kan de boom in.
Belastingen verlagen en iedereen die niet mee kan die kan de boom in.