Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Ik denk dat ik mijn verwachtingen moet herzien. Buiten DEME en D'ieteren één van mijn beste aandelen van Belgische bodem.bryanv schreef: ↑4 april 2024, 09:46 Ik heb Solvay in de portefeuille genomen na het PFAS incident begin februari. Puur wegens de plotse koersdaling en met het dividendrendement over 2 maand in het achterhoofd. Niet om lang (jaren) aan te houden, tenzij het mijn verwachtingen zou overtreffen. Nu zie ik dat ene David dit aanbeveelt tijdens één of andere speech en het aandeel schiet nu voor een tweede dag gelijk een raket omhoog. Volgens mij eerder een tijdelijke koersbeweging. Was het dividendrendement niet voldoende om mensen warm te maken?
Idem en binnen een maand dividenduitkering.
Ik mag niet klagen
Ik mag niet klagen
Paypal Q1 2024: https://s201.q4cdn.com/231198771/files/ ... Update.pdf
Een wijs man zei ooit: "Something's gotta give"
Guidance FY 2024 geven ze 'approximately $5B' FCF & share repurchase 'at least $5B'• Free cash flow of $1.8B
Free cash flow and adjusted free cash flow positively impacted by higher earnings and lower cash taxes
On a trailing 12-month basis, free cash flow of $5.0B and adjusted free cash flow of $5.4B
• In Q1'24, share repurchases returned $1.5B in capital to stockholders
On a trailing 12-month basis, share repurchases of $5.1B reduced weighted average shares by 5%
• As of Q1, cash, cash equivalents and investments totaled $17.7B and debt totaled $11.0B
Omzet +10% (currency neutraal), Total Payment Volume +14%, marges voor derde kwartaal op rij gestegen. De bear thesis is stilaan ontkracht en toch zakt dat aandeel voortdurend weer als een pudding in mekaar. Merkwaardig want de financials zijn sterk, de balans van gewapend beton (netto cash nog altijd 10% van de market cap) en de afgelopen 7 kwartalen waren allemaal boven verwachting. Daarbovenop nog eens agressieve buybacks. 13,3x FCF (en dat is incl de nettokaspositie) voor een bedrijf dat 10% groeit en de marges ziet stijgen."Under the new non-GAAP methodology, which includes the impact of SBC and related taxes, Q1'24 non-GAAP EPS increased 27% to $1.08 (from $0.85 in Q1'23 on the same basis).
Under the prior non-GAAP methodology, which excluded the impact of SBC and related taxes, Q1'24 non-GAAP EPS would have increased 20% to $1.40 (from $1.17 in Q1'23 on the same basis), relative to guidance of a mid-single digit increase."
Een wijs man zei ooit: "Something's gotta give"
Laatst gewijzigd door Rise op 9 mei 2024, 04:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Staat toch nog altijd serieus boven de low van vorig jaar? Zijn goedkoop, maar ook niet zo spotgoedkoop als toen. Bovendien: de turnaround is nog niet helemaal compleet.
Letterlijk de helft van de waardering van de S&P, terwijl de EPS sneller stijgt en ze een A+ balans hebben.LaCucaracha schreef: ↑8 mei 2024, 23:36 Staat toch nog altijd serieus boven de low van vorig jaar? Zijn goedkoop, maar ook niet zo spotgoedkoop als toen. Bovendien: de turnaround is nog niet helemaal compleet.
Market cap: $67 miljard
Cash & cash equivalents: $17,7 miljard
Net cash: $6,7 miljard
FCF'24: >$5 miljard (guidance is bewust conservatief)
Share buybacks'24: >$5 miljard (ik denk eerder 6-6,5)
Ik durf dat nog steeds spotgoedkoop noemen. Over turnaround, for what it's worth:
Edit: bijgekocht. Twijfelde een beetje om te hard te concentreren maar de margin of safety is zeer groot en alle cijfers tonen aan dat de perceptie van de markt niet klopt.
De waardering maakt het uiteraard interessant. Maar wat ik de laatste 10jaar geleerd heb is dat je vaak beter wedt op de leider/voorloper in de sector, ondanks dat die aan een premium noteert.
ivm 'tap to pay' in het voorbeeld hierboven. Dat heeft Adyen bvb 2 jaar geleden gelanceerd.
https://www.adyen.com/press-and-media/a ... -on-iphone
ivm 'tap to pay' in het voorbeeld hierboven. Dat heeft Adyen bvb 2 jaar geleden gelanceerd.
https://www.adyen.com/press-and-media/a ... -on-iphone
Ulta Beauty: grootste US retailer van make-up, skincare, parfums, haarproducten, etc.
Investor Presentation: https://d1io3yog0oux5.cloudfront.net/_3 ... _FINAL.pdf
Opgericht in 1990 met het idee "all things beauty, all in one place". Ze bieden ca. 25 000 producten van 600 verschillende merken aan, incl. een eigen label. Ze proberen om een zo breed mogelijke beaty-offering te bieden en klanten aan zich te binden. Zo kan je in de zeer grote winkels niet alleen browsen door duizenden producten, maar ook o.a. nagels laten lakken, haar stylen, manicures, etc. Hun loyalty-programma 'Ultamate Rewards' is fenomenaal: 95% van de omzet komt van members, die elk jaar met meer zijn (uitgezonderd 2020). Je kan met gespaarde punten bv. ook gratis een manicure laten doen. En als je er dan toch bent... Trouwe klanten worden beloond: als je veel spendeerd stijgt je 'member level' en spaar je nog sneller korting op. In tegenstelling tot Sephora (LVMH) hebben ze naast de typische luxecollecties ook een breed gamma aan lower-end producten zodat ze voor iedere portefeuille een haalbare bestemming zijn.
Sephora is desondanks een grote en agressieve concurrent en ze verliezen daar marktaandeel aan. Sephora is ze vaak te snel af met de nieuwe 'tredy' dingen en exclusieve deals met bekende individuen in het wereldje, terwijl Ulta regelmatig met zwakke lijnen blijft zitten (Estée Lauder bv). Prestige-imago van Sephora is ook significant hoger (https://www.rd.com/article/ulta-vs-sephora/). Het lijkt erop dat de jaren van hoge groei (gedreven door binnenlandse expansie) voorbij zijn. De grote pandemie-gedreven hypegolf van makeup-gurus en influencers is al wat gaan liggen. Ook de buitenlandse plannen zijn wat onzeker. Via een JV gaan ze Mexico betreden (wat op zich een interessante markt kan zijn), maar hun poging in Canada hiervoor is al eens mislukt. Ik zie ook regelmatig klachten over de performantie en gebruiksvriendelijkheid van hun online platform, wat hen mogelijks omzet kost.
Sterke cashflows, EPS groeit(groeide?) sneller dan de markt, omzet +15% per jaar sinds 2013, geen schulden & sizeable nettokaspostie, ROCE van ~40%, veel buybacks (geen dividend), PE <15, hoge klantenretentie door hun loyalty-program, relatief recessieproof. Koers dicht tegen lows van oktober '23, er zijn de laatste 3,5 jaar weinig betere instapmomenten geweest en op basis van historische prestaties kan het bedrijf onder quality gekwalificeerd worden. De vertragende groei en dalende marges baren wel zorgen. De komende kwartalen gaan dus belangrijk zijn, wat meteen de lage waardering deels verklaart.
30 mei Q1 resultaten, vandaag ingestapt op $392, met nog wat ruimte om evt uit te breiden na publicatie resultaten. Nettokaspositie, lage waardering, veel buybacks en sterk track record. Kans is groot dat het een V-shape herstel wordt, zoals recent nog bij Zoetis (al is mijn track record qua earnings plays nogal wisselvallig )
Opgericht in 1990 met het idee "all things beauty, all in one place". Ze bieden ca. 25 000 producten van 600 verschillende merken aan, incl. een eigen label. Ze proberen om een zo breed mogelijke beaty-offering te bieden en klanten aan zich te binden. Zo kan je in de zeer grote winkels niet alleen browsen door duizenden producten, maar ook o.a. nagels laten lakken, haar stylen, manicures, etc. Hun loyalty-programma 'Ultamate Rewards' is fenomenaal: 95% van de omzet komt van members, die elk jaar met meer zijn (uitgezonderd 2020). Je kan met gespaarde punten bv. ook gratis een manicure laten doen. En als je er dan toch bent... Trouwe klanten worden beloond: als je veel spendeerd stijgt je 'member level' en spaar je nog sneller korting op. In tegenstelling tot Sephora (LVMH) hebben ze naast de typische luxecollecties ook een breed gamma aan lower-end producten zodat ze voor iedere portefeuille een haalbare bestemming zijn.
Sephora is desondanks een grote en agressieve concurrent en ze verliezen daar marktaandeel aan. Sephora is ze vaak te snel af met de nieuwe 'tredy' dingen en exclusieve deals met bekende individuen in het wereldje, terwijl Ulta regelmatig met zwakke lijnen blijft zitten (Estée Lauder bv). Prestige-imago van Sephora is ook significant hoger (https://www.rd.com/article/ulta-vs-sephora/). Het lijkt erop dat de jaren van hoge groei (gedreven door binnenlandse expansie) voorbij zijn. De grote pandemie-gedreven hypegolf van makeup-gurus en influencers is al wat gaan liggen. Ook de buitenlandse plannen zijn wat onzeker. Via een JV gaan ze Mexico betreden (wat op zich een interessante markt kan zijn), maar hun poging in Canada hiervoor is al eens mislukt. Ik zie ook regelmatig klachten over de performantie en gebruiksvriendelijkheid van hun online platform, wat hen mogelijks omzet kost.
Sterke cashflows, EPS groeit(groeide?) sneller dan de markt, omzet +15% per jaar sinds 2013, geen schulden & sizeable nettokaspostie, ROCE van ~40%, veel buybacks (geen dividend), PE <15, hoge klantenretentie door hun loyalty-program, relatief recessieproof. Koers dicht tegen lows van oktober '23, er zijn de laatste 3,5 jaar weinig betere instapmomenten geweest en op basis van historische prestaties kan het bedrijf onder quality gekwalificeerd worden. De vertragende groei en dalende marges baren wel zorgen. De komende kwartalen gaan dus belangrijk zijn, wat meteen de lage waardering deels verklaart.
30 mei Q1 resultaten, vandaag ingestapt op $392, met nog wat ruimte om evt uit te breiden na publicatie resultaten. Nettokaspositie, lage waardering, veel buybacks en sterk track record. Kans is groot dat het een V-shape herstel wordt, zoals recent nog bij Zoetis (al is mijn track record qua earnings plays nogal wisselvallig )
Laatst gewijzigd door Rise op 20 mei 2024, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Wel bijzonder laag handelsvolume, enig idee waarom ? (weinig interesse ??)Rise schreef: ↑20 mei 2024, 13:32 Ulta Beauty: grootste US retailer van make-up, skincare, parfums, haarproducten, etc.
Wat denk je van de beurslieveling van veel analisten, namelijk Siemens AG. Twee weken geleden stonden we nog tegen de €188, vandaag €173.
Er zijn maar 49 miljoen shares outstanding, bedoel je dat?
Geen mening over Siemens. Heb enkel de spinoff Healthineers nog op de watchlist (dat overigens te duur is).
Geen mening over Siemens. Heb enkel de spinoff Healthineers nog op de watchlist (dat overigens te duur is).
Ulta lijkt interessant. Werd ook al getipt door Pieter Slegers, FWIW.
https://www.moneyshow.com/articles/tptp ... auty-ulta/
En toen stond de koers nog 20% hoger.BRT schreef: ↑20 mei 2024, 22:41 Ulta lijkt interessant. Werd ook al getipt door Pieter Slegers, FWIW.
Bedankt, interessant bedrijf met een waardering die de laatste 3 jaar de resultaten niet lijkt te volgen. Zelfs met een meer bescheiden groei de komende jaren is dit nog dik OK.Rise schreef: ↑20 mei 2024, 13:32 Ulta Beauty: grootste US retailer van make-up, skincare, parfums, haarproducten, etc.
...
Watchlisted.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Na lang wachten, eindelijk een positie in Lululemon geopend. Vermoedelijk te vroeg, maar FOMO kicked in. Anderen die dit aandeel op de radar hebben?
Ik vind mode sowieso een tricky sector om in te beleggen, al heb ik in het verleden goeie zaakjes gedaan met aandelen Etam. Lululemon vind ik nogal prijzig, zeker omwille van de sector en de concurrentie zoals van bv. Shein. Ik heb enkel een bescheiden positie in Primark-moeder ABF.