zijn alle banken ok?
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: zijn alle banken ok?
Wat je vandaag ook veel minder ziet is dat de kleinere instellingen er echt boven uitschieten met de rentes die ze aanbieden. Sommige zitten wel wat hoger, maar geen verschillende % als toen het geval was.mouche schreef: ↑13 april 2024, 14:10 Kaupthing verval zag je ook aankomen. Ik herinner me nog levendig de discussies hier tussen diegenen dier er voor waarschuwden en diegenen die hardnekkig bleven verder sparen bij de IJslandse bank, omdat die de hoogste intresten gaven. Dat het garantiefonds wel degelijk zijn werk behoorlijk heeft gedaan hebben we toen kunnen ervaren.
Ik zie vandaag geen enkele bank die in zwaar water verkeert. Wat niet wegneemt dat ik me bij bovenstaande opmerking aansluit om niet bij een Maltese bank te gaan. Maar daar heb ik geen argument voor, puur op gevoel.
Make Spaargids " Great Again ! "
Het banken toezicht doet zijn job zeker.voorheenCP1234 post schreef:13 april 2024, 15:00
Wat je vandaag ook veel minder ziet is dat de kleinere instellingen er echt boven uitschieten met de rentes die ze aanbieden. Sommige zitten wel wat hoger, maar geen verschillende % als toen het geval was.
In het verleden was er geen toezicht.
In een ver verleden Bacob 4,25 % op een spaarrekening.
Argenta met Golden gaf maar 9%.
In alle stilte is toen Argenta op de vingers getikt en is de afbouw van rentes gestart.
Estate Guru believer.
Heeft iemand ervaring met RAISIN? Betrouwbaar ? En kan je als Belg dit openen?
Als platform in principe wel; het geld komt uiteindelijk terecht bij een bank naar keuze. Die banken variëren wel in kredietwaardigheid.
Probeer het gewoon even uit. Bij een van de eerste stappen zal je het antwoord op je vraag snel ondervinden. Volgens mij kan het niet.
Er staat bij elke review dat die geschreven is "Op uitnodiging". Echt betrouwbaar zijn die Trustpilot-reviews niet.
Blijkbaar niet:
https://www.raisin.com/en/faqs/ schreef: 06. Opening and using the Raisin Transaction Account
Who is eligible to become a Raisin customer?
If you are a resident of an EU/EEA country or Switzerland (with the exception of Belgium) and are at least 18 years of age and acting on your own behalf, we will be able to open a Raisin Account for you as a single account. We regret that residents of the United States of America (USA), so-called Permanent Residents, as well as holders of a Green Card (anyone who is considered a “US person”) are not entitled to access the offers due to extensive regulations regarding the transfer of data.
In addition, it is necessary that you accept the Terms & Conditions of both Raisin Bank and Raisin.
Als je via Raisin een rekening opent dan moet je wel rekening mee houden dat het gros wat ze aanbieden niet gereglementeerd is dus even goed uitrekenen of het wel zo aantrekkelijk is als het misschien lijkt
Alle buitenlandse banken voldoen niet aan de Belg. geregl. spaarrekening, dus 30% R.V. Lang leve de EU.
Ja inderdaad, er waren er toen zeiden dat je je geld ipv bij Kauphting beter bij Fortis kon zetten...