Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Leg eens uit? Waar haal je dat, dat iedereen die niet mee kan de boom in kan.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 7 mei 2024, 19:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Een verhaal met alleen antagonisten en geen enkele protagonist ? Hoe leg je dat uit ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik merk na de verbanning van VV twee nieuwkomers in de discussie. Misschien kiezen we wel een protagonist uit die twee?
En nogmaals terug on topic:
De partij van Els Ampe heeft een ludieke kandidaat:
“Wansmakelijk? Wat de regering de voorbije jaren heeft gepresteerd, is pas wansmakelijk”
Hij steekt -met behulp van een lijkwagen - de draak met al vaak geparodieerde uitspraken van OVLD-kopstukken:
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 8 mei 2024, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Niet toevallig enkel van OVLD wellicht.CarpeNoctem schreef: ↑7 mei 2024, 19:28 ...
De partij van Els Ampe heeft een ludieke kandidaat:
...
Hij steekt -met behulp van een lijkwagen - de draak met al vaak gepariodeerde uitspraken van OVLD-kopstukken:
...
Maar waar zijn al die "parioden" ?
Edit: geheel terzijde ... naast Conner Rousseau hoort Egbert Lachaert ook in de top van de zichzelf meest ongeloofwaardig makende politici, voor of tegen doet er niet toe
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Helemaal gelijk in, zeker dan in het geval van de vrouwen waar het echt om een verminking gaat.Gudrun schreef: ↑7 mei 2024, 15:20 Wel, zelfs daar ben ik het niet helemaal mee eens. Niemand die bij zijn gezonde verstand is laat zoiets vrijwillig doen. Ook meerderjarigen kunnen onder enorme druk staan iets dergelijks barbaars en primitiefs bij zichzelf te laten uitvoeren. Waar trek je anders de lijn? Er was ooit eens een sekte waarvan alle leden verplicht werden zelfmoord te plegen.
In een beschaafd land hoort zoiets niet thuis.
In veel Afrikaanse landen is dit gewoonweg een traditie om je vrouw niet te laten vreemdgaan, weinig reden om sex met een ander te hebben als je toch niks plezier gaat ervaren ...
Die vrouwen kiezen daar niet zelf voor maar door de druk van de ouders, familie ...
Hetzelfde met geregelde huwelijken, gaan ze niet akkoord dan worden ze in het beste geval verstoten en in het slechtste vermoord en dat gebeurt anno vandaag nog steeds en ook bij ons !
Een besnijdenis van de penis of een schaamlipcorrectie mag enkel bij een medische noodzaak ! Om de clitoris te verwijderen neem ik aan dat die noodzaak er wel nooit zal zijn tenzij men juist daar een kanker op krijgt ...
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Wie zijn er geband ? Zie hier niet direct "bans" staan achter de nicks in dit topic ?CarpeNoctem schreef: ↑7 mei 2024, 18:27 Watskeburt?!
Twee antagonisten tegelijkertijd geband?
Back on topic:
Het Federaal Planbureau heeft geprobeerd om op al de wilde beloftes van de politieke partijen een prijs te plakken:
Ik had liever gehad dat ze op de tweede kolom rangschikten
Maar kom, toch wel een paar opvallende vaststellingen. De PS (en Ecolo!) overtreffen nog de PTB/PVDA wat betreft nieuwe belastingen
Het wordt hopeloos. Ook in Vlaanderen slaat het jaloeziediscours van de PVDA aan. Dit gecombineerd met het resultaat in Franstalië staat er de Vlaming met de pet wat te wachten qua nog hogere belastingen.
Op zich wel een interessante kolom, op wie je al niet moet stemmen is duidelijk maar het andere is toch wel slecht weergegeven vind ik persoonlijk. Want hoe groot is de impact van het bbp tov de besparing in de belastingen ?
Ik ben toch al blij dat de partij die mijn stem krijgt de noodzaak van een gezonder financieel beleid verstaat.
Maar ik mis bv. welke optie ( puur cijfermatig ) nu het beste zou zijn, die van de CD&V of van het VB om 2 voorbeelden te geven. Beide een negatieve impact op het BBP maar met welke optie zou je dan puur cijfermatig het beste af zijn, dat vind ik toch veel belangrijker dan een hoop cijfers.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Deze reactie vond ik ok:
Op je vraag kwam echter geen antwoord ...Abatoetnie schreef: ↑6 mei 2024, 22:42In the US of A is het nochtans het omgekeerde. Nagenoeg alle baby's worden er kort na de geboorte besneden.
https://www.oudersvannu.nl/baby/je-zoon ... et~5dc97b4
En los daarvan, waarom zou het niet mogen terugbetaald worden als er een medische reden is ?
Deze reactie vond ik niet ok:
1/ een bepaalde barbaarse gewoonte maakt de persoon/bevolking met die gewoonte niet barbaars op zichAbatoetnie schreef: ↑6 mei 2024, 23:10Amerikanen zijn dus barbaren
... daar denkt men net het omgekeerde, dat als je niet besneden bent je maar een vies ventje bent "that smells" en niet-hygiënisch is.
Je ziet maar andere culturen, andere gewoontes.
Los daarvan, ik denk dat het niet echt aangenaam meer is als je dat op je 21e nog moet laten gebeuren.
2/ spaarplan vind het blijkbaar "barbaars, zeker als het niet nodig is" ... ik vind het gewoon "barbaars als het niet nodig is"
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Duidelijk nun programma niet gelezen ...
Behalve de communisten en "Groen" hebben alle partijen door dat er iets zou moeten veranderen, zelfs partijen als Voorruit, Open VLD en CD&V die ons land al decennia regeren zien dat het zo niet langer kan ...
Misschien moet je de programma's van de partijen eens vergelijken en moeite doen voor je zo'n ongefundeerde uitlatingen doet.
Dat je de partij niet moet hebben, dat is je keuze en je recht, maar daarom moet je de waarheid nog niet verdraaien ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
VincentVega en Destereir.voorheenCP1234 schreef: ↑7 mei 2024, 19:58 Wie zijn er geband ? Zie hier niet direct "bans" staan achter de nicks in dit topic ?
Geen idee waarom, die posts werden wellicht verwijderd samen met de bans ...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05/07 ... overzicht/
Samenvatting van het verslag van het Planbureau.
(Vlaams belang beschouwd deze rekenoefening als 'compleet nutteloos', beetje raar, de rekenmethode is voor iedere partij dezelfde)
Vooral de hogere middenklasse zou profiteren. Qua financieel vermogen zit ik zelf ook bij de hogere middenklasse en toch stem ik van zijn leven niet voor Vlaams belang.
(Vlaams belang beschouwd deze rekenoefening als 'compleet nutteloos', beetje raar, de rekenmethode is voor iedere partij dezelfde)
Vooral de hogere middenklasse zou profiteren. Qua financieel vermogen zit ik zelf ook bij de hogere middenklasse en toch stem ik van zijn leven niet voor Vlaams belang.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Opvallend dat vooruit met slecht 140 miljoen bijkomende belasting toch een positieve invloed heeft op de begroting.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wel, in deze hebben ze toch wel (een beetje) gelijk.Woz schreef: ↑7 mei 2024, 20:22 https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05/07 ... overzicht/
(Vlaams belang beschouwt* deze rekenoefening als 'compleet nutteloos', beetje raar, de rekenmethode is voor iedere partij dezelfde)
Want het is mij niet duidelijk of ze bij het FP rekening gehouden hebben met de Laffercurve? Bij de VoRT is het natuurlijk tegen hun natuur dat lagere belastingen ook wel eens voor meerinkomsten voor de staat zouden kunnen leiden.
Dus ja, een oefening maken hoeveel hogere/lagere belastingen gaan opbrengen/kosten aan de schatkist is een verduiveld moeilijke oefening.
* Abatoetnie's hart een beetje ontzien
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Toeme, ik heb hier ook weer de fun gemistEarthNvstr1 schreef: ↑7 mei 2024, 20:05VincentVega en Destereir.voorheenCP1234 schreef: ↑7 mei 2024, 19:58 Wie zijn er geband ? Zie hier niet direct "bans" staan achter de nicks in dit topic ?
Geen idee waarom, die posts werden wellicht verwijderd samen met de bans ...
https://www.hln.be/binnenland/stephanie ... ~a24c5841/
Hoeveel zou dit grapje de belastingbetaler gekost hebben? Als moeder natuur je geen kinderen wil geven dan is dat misschien met een reden. Moet een kinderwens van elke vrouw die "alleen maar gelukkig kan zijn met een kind" persé gesponsord worden? Afschaffen die handel net zoals zovele onzinnige gezondheidszorg subsidies die de belastingbetaler veel geld kosten. Dan zou er misschien geld over zijn om mensen met echte medische zorgen beter te ondersteunen.
Hoeveel zou dit grapje de belastingbetaler gekost hebben? Als moeder natuur je geen kinderen wil geven dan is dat misschien met een reden. Moet een kinderwens van elke vrouw die "alleen maar gelukkig kan zijn met een kind" persé gesponsord worden? Afschaffen die handel net zoals zovele onzinnige gezondheidszorg subsidies die de belastingbetaler veel geld kosten. Dan zou er misschien geld over zijn om mensen met echte medische zorgen beter te ondersteunen.