Haalbaarheidsstudie
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Haalbaarheidsstudie
Forumleden,
Ik heb hier een tijd geleden een post gemaakt maar ik heb geen toegang meer tot het bericht. Bij deze opnieuw de vraagstelling met wellicht iets andere parameters om mee te werken.
Mijn huidige situatie:
Vermogen: +/-220K (+/- 100K cash - resterend verspreid in aandelen waarvan het merendeel in trackers)
Ik bezit 50% eigendom waarvan ikzelf nog 85K totaal dien af te betalen aan 500/maand voor 17 jaar lang. Verhuren en verkoop is niet mogelijk en ook geen wens in de toekomst.
Mijn partner haar woning werd in 2021 geschat aan 750.000 euro (scheiding).
Openstaande lening totaal +/- 200K. Maandelijkse aflossing totaal +/-1K.
Wij zouden graag trouwen met een huwelijkscontract en schuldbekentenis. We zijn overeen gekomen dat zij NA 5 jaar, 250K wenst te verkrijgen van mij.
Zelf een tweede woning aanschaffen en verhuren is moeilijk(er) en minder interessant gezien ik (opnieuw) moet lenen bij de bank?
Vraag: Haalbaarheid en hoe zou ik mijn vermogen best herschikken volgens jullie?
Ik ga ook nog naar een bank, notaris en immotheker voor meer info.
Bedankt voor jullie bijdragen.
Ik heb hier een tijd geleden een post gemaakt maar ik heb geen toegang meer tot het bericht. Bij deze opnieuw de vraagstelling met wellicht iets andere parameters om mee te werken.
Mijn huidige situatie:
Vermogen: +/-220K (+/- 100K cash - resterend verspreid in aandelen waarvan het merendeel in trackers)
Ik bezit 50% eigendom waarvan ikzelf nog 85K totaal dien af te betalen aan 500/maand voor 17 jaar lang. Verhuren en verkoop is niet mogelijk en ook geen wens in de toekomst.
Mijn partner haar woning werd in 2021 geschat aan 750.000 euro (scheiding).
Openstaande lening totaal +/- 200K. Maandelijkse aflossing totaal +/-1K.
Wij zouden graag trouwen met een huwelijkscontract en schuldbekentenis. We zijn overeen gekomen dat zij NA 5 jaar, 250K wenst te verkrijgen van mij.
Zelf een tweede woning aanschaffen en verhuren is moeilijk(er) en minder interessant gezien ik (opnieuw) moet lenen bij de bank?
Vraag: Haalbaarheid en hoe zou ik mijn vermogen best herschikken volgens jullie?
Ik ga ook nog naar een bank, notaris en immotheker voor meer info.
Bedankt voor jullie bijdragen.
Re: Haalbaarheidsstudie
Uw oorspronkelijk bericht: help-t32604.html#p608792
Vraag het aan de notaris. Waarom 50% inkopen in haar woning?
Na die actie heb jij 50% van uw woning en 50% van hasr woning, zij blijft alleen met 50% van haar woning over. Beschrijf in het huwelijkscontract gewoon de eigen goederen (activa en passiva) voor het huwelijk. Voor u 50% in je eigen wonig met schuld van 85k€ en voor haar 100% in haar woning met schuld 200k€. Dat je als gezinswoning voor het huwelijk haar woning kiest. Bij overlijden is de langstlevende beschermd. Bij scheiding houdt zij haar woning en jij die van u.
Maar bon. Je moet dus over 5j 250k€ aan haar betalen. Zet die 100k€ aan het werk. Koop kortlopende nulcouponobligaties, bedrijfsobligaties, staatsbons, overheidsobligaties, termijnrekeningen, enz met een UG-rating. Kies zelf voor welk nominaalbedrag en herbeleg op vervaldag.
Laat uw aandelen en etf gedeelte verder opbrengen. Van het obligatiegedeelte ken je de opbrengst van de aandelen/etf's niet.
Na die actie heb jij 50% van uw woning en 50% van hasr woning, zij blijft alleen met 50% van haar woning over. Beschrijf in het huwelijkscontract gewoon de eigen goederen (activa en passiva) voor het huwelijk. Voor u 50% in je eigen wonig met schuld van 85k€ en voor haar 100% in haar woning met schuld 200k€. Dat je als gezinswoning voor het huwelijk haar woning kiest. Bij overlijden is de langstlevende beschermd. Bij scheiding houdt zij haar woning en jij die van u.
Maar bon. Je moet dus over 5j 250k€ aan haar betalen. Zet die 100k€ aan het werk. Koop kortlopende nulcouponobligaties, bedrijfsobligaties, staatsbons, overheidsobligaties, termijnrekeningen, enz met een UG-rating. Kies zelf voor welk nominaalbedrag en herbeleg op vervaldag.
Laat uw aandelen en etf gedeelte verder opbrengen. Van het obligatiegedeelte ken je de opbrengst van de aandelen/etf's niet.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Haalbaarheidsstudie
Bedankt Tycoon. Ik zag het toen ik dit had gepost. Heb het bericht meteen proberen te verwijderen (9h30) wegens dubbel bericht maar het staat nog altijd actief. Soit, om te reageren op uw bericht: haar notaris stelde voor om dit te doen omdat we samen nog aan kinderen zouden beginnen. Ik vind niet of dit een valabel argument betreft.Tycoon schreef: ↑9 mei 2024, 13:19 Uw oorspronkelijk bericht: help-t32604.html#p608792
Ik zie het eigenlijk dat ze mij een "renteloze lening" voor 5 jaar geeft om die 220K die ik momenteel bezit, aan het werk te zetten, desondanks haar woning misschien meer waard zou worden dan mij aandeel die ik dan over 5 jaar (250K) zou moeten geven aan haar.
Zou ik niet de volledige 220K Safe zetten (kortlopende nulcouponobligaties, bedrijfsobligaties, staatsbon, overheidsobligaties, termijnrekeningen, enz met een UG-rating) gezien de schuldbekentenis? Er zijn toch altijd meer risico's aan aandelen verbonden?