Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Nulcoupons overzicht
Goh. Ja. Maar.Yaris schreef: ↑8 mei 2024, 09:32 Het enige wat je dan nodig hebt is vertrouwen en geduld. Bekijk bovenstaande grafiek eens goed: iedere daling, hoe klein of groot ook, werd na korte tijd tenietgedaan en gevolgd door een verdere stijging. Obligaties kunnen tijdens de looptijd ook flink zakken hoor en je hebt ook geduld nodig: wachten op de eindvervaldag.
1. Tot nu toe zijn alle dalingen gevolgd door nieuwe ATHs. Maar pkaweg het jaar 2008 had ook helemaal anders kunnen lopen, met decennia van kwakkelende beurzen.
2. Het is allemaal makkelijk gezegd, maar vergeet de menselijke psychologie niet. Je zuurverdiende spaargelden zien halveren is niet iets dat iedereen filosofisch zal relativeren.
3. Je zegt dat vertrouwen en geduld het enige is dt je nodig hebt. Welnu, laat dat niet net de 2 zaken zijn die bij de meeste mensen ontbreken. Een schokdemper in je portefeuille kan wel degelijk nut hebben, ook al verlies je een deel rendement. Het boekje "the weird portfolio" valt hier opnieuw aan te bevelen.
Vreemd dat er geen fonds of etf schijnt te bestaan van nulcouponobligaties.
Voila, goed toegelicht.sintorama schreef: ↑8 mei 2024, 10:40Goh. Ja. Maar.Yaris schreef: ↑8 mei 2024, 09:32 Het enige wat je dan nodig hebt is vertrouwen en geduld. Bekijk bovenstaande grafiek eens goed: iedere daling, hoe klein of groot ook, werd na korte tijd tenietgedaan en gevolgd door een verdere stijging. Obligaties kunnen tijdens de looptijd ook flink zakken hoor en je hebt ook geduld nodig: wachten op de eindvervaldag.
1. Tot nu toe zijn alle dalingen gevolgd door nieuwe ATHs. Maar pkaweg het jaar 2008 had ook helemaal anders kunnen lopen, met decennia van kwakkelende beurzen.
2. Het is allemaal makkelijk gezegd, maar vergeet de menselijke psychologie niet. Je zuurverdiende spaargelden zien halveren is niet iets dat iedereen filosofisch zal relativeren.
3. Je zegt dat vertrouwen en geduld het enige is dt je nodig hebt. Welnu, laat dat niet net de 2 zaken zijn die bij de meeste mensen ontbreken. Een schokdemper in je portefeuille kan wel degelijk nut hebben, ook al verlies je een deel rendement. Het boekje "the weird portfolio" valt hier opnieuw aan te bevelen.
Niet veel meer te vinden dat richting de 3% nettog gaat. Of ik zoek verkeerd.
Langere termijn (2-3 jaar) is geen probleem.
Langer mss ook niet.
Heb je toevallig voorbeelden Karine?
Langer mss ook niet.
Heb je toevallig voorbeelden Karine?
Om er eentje te noemen met A+ rating bv CREDIT AGRICOLE 1.15% 07/05/29 EUR. Intussen ook wel gedaald naar 3,2% netto.
Republic of France 0% 25 Feb 2025, 3% netto.
Volkswagen Leasing 0.625% 19 Jul 2029, netto 3,4%.
Is het trouwens altijd nodig dat een obligatie een A rating heeft, ik denk het niet. En dan is meer dan 3% zeker wel een optie.
Is het trouwens altijd nodig dat een obligatie een A rating heeft, ik denk het niet. En dan is meer dan 3% zeker wel een optie.
Als je risico wil lopen op wanbetaling, moet je zeker lager dan A rating kopen.karine schreef: ↑10 mei 2024, 20:59 Om er eentje te noemen met A+ rating bv CREDIT AGRICOLE 1.15% 07/05/29 EUR. Intussen ook wel gedaald naar 3,2% netto.
Ik koop enkel AAA rating staatsobligaties.
-
- Newbie
- Contacteer:
Een tiental jaar geleden stond VW op de rand van het faillissemt: Meer dan 20miljard euro verlies.
Autoproducerende bedrijven zoals GM zijn in de kredietcrisis effectief in faling gegaan, terwijl ze ook een A-rating hadden.
Zou Duitsland VW failliet laten gaan ? (120.000 werknemers)Koffieleut schreef: ↑12 mei 2024, 10:20Een tiental jaar geleden stond VW op de rand van het faillissemt: Meer dan 20miljard euro verlies.
Autoproducerende bedrijven zoals GM zijn in de kredietcrisis effectief in faling gegaan, terwijl ze ook een A-rating hadden.
Zou Amerika Boeing failliet laten gaan ?
-
- Newbie
- Contacteer:
Als de USA General Motors en Chrysler lieten failliet gaan dan bestaat die mogelijkheid ook voor Boeing.
Europa kan Duitsland dwingen akkoord te gaan met een faillissement bij blijvende zeer zware verliezen.
Misschien zijn deze scenario's onwaarschijnlijk, maar voor 0,1% of 0,2% extra rendement wil ik dat risico niet lopen.
Het blijft goed afwegen risico tegenover rendement.Koffieleut schreef: ↑12 mei 2024, 11:07 Misschien zijn deze scenario's onwaarschijnlijk, maar voor 0,1% of 0,2% extra rendement wil ik dat risico niet lopen.
0,5% extra rendement telt toch best snel op.