Termijnrekening 3 maanden?
TIP
Termijnrekening 3 maanden?
Hallo,
Termijnrekening DB net vrij gekomen.
Ik dacht om geld deze keer voor maar 3 maanden op termijn te zetten.
Reden: Dan is het bedrag beschikbaar half augustus. Dan kan ik zien of er dan acties zijn met de +20 miljard die vrij komen van de staatsbon.
Enige opinie?
Thanks!
Reden: Dan is het bedrag beschikbaar half augustus. Dan kan ik zien of er dan acties zijn met de +20 miljard die vrij komen van de staatsbon.
Enige opinie?
Thanks!
Re: Termijnrekening 3 maanden?
Ga eens horen bij je hoofdbank. Ik heb vorige week nog mooie tarieven gekregen op 3 maand en op 1 jaar. Een stuk hoger dan de tarieven die je hier op spaargids leest.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik heb al regelmatig bij verschillende banken langsgeweest, maar nog nooit hogere tarieven gekregen of ze op spaargids aanbieden.

Zal waarschijnlijk van het bedrag en kantoorhouder afhangen. Maar aangezien het geld is dat vrijkomt bij DB, zal het over minstens 100K gaan. Vorige week kon ik bij grootbanken hiervoor tussen 3,09% en 3,48% krijgen. Deze tarieven zijn niet vermeld op spaargids.
Over welk bank heb je het?
Waarom zet je het niet om in 0% staatsobligaties tussen de 3 en 6 mnd tegen 3+% netto?MD91 schreef: ↑13 mei 2024, 11:08 Hallo,
Enige opinie?
Thanks!
Ik zou niet te veel speculeren op acties van banken, banken gaan alleen maar extra intrest geven wanneer ze nood aan geld hebben. Tevens is een hoog aanbod niet meteen gunstig om hoge intresten te krijgen, het gros van die 20 miljard komt vanzelf wel weer bij de banken, waarom zouden ze er dan extra voor betalen. Zeker nu men lagere ECB rentes verwacht, zal het wel gedaan zijn met interessante aanbiedingen. Als je nog eens op de korte termijn wil nu de OLO1j nog boven de 3% staat, is de eerstvolgende staatsbon (3/6/2024) op één jaar misschien een optie.MD91 schreef: ↑13 mei 2024, 11:08 Hallo,
Enige opinie?
Thanks!
KBC heeft blijkbaar toch een actie in petto voor september. Ze willen op dat moment zelfs het beste aanbod hebben en zetten er zelfs een waarborg tegenover. Allicht veel geld zien wegstromen vorig jaar.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ging net morgen daar alles afsluiten, in mijn kantoor geven ze enkel de tarieven die je online kan zien tijdens het inloggen en die zijn beschamend vind ik. Ook voor grotere bedragen niks meer te krijgen.
KBC opent de jacht op de spaarder. Met hun ‘Forward Plus’ termijnrekening proberen ze klanten nu al te overtuigen om in september in te tekenen met de spaarboncenten. “Alle banken gaan hierop inspelen.”
“Wil je nu al zekerheid van de rente voor gelden die begin september vrij komen? Klik dan nu al je rente vast.” Grootbank KBC noemt de staatsbon niet bij naam, maar het is duidelijk dat de bank de jacht heeft geopend op de staatsboncenten. In september komt er zo’n 22 miljard euro van spaarders weer vrij en daar willen zowat alle banken een graantje van meepikken.
KBC maakt het voor zijn klanten daarom nu al zeer concreet met zijn ‘Forward Plus’ termijnrekeningen: wie in september geen blijf weet met zijn kapitaal kan nu al intekenen op een nieuwe termijnrekening van 1 jaar met een minimum bruto rendement van 2,75 procent. Dat ligt erg in de buurt van het nettorendement van 2,81 procent die de staatsbon moet opleveren. In tegenstelling tot de fiscaalvriendelijke staatsbon geldt hier wel 30 procent roerende voorheffing maar de bank rekent dan weer geen inteken- of beheerskosten. En wie tegen september een beter aanbod vindt, kan ook weer uitstappen tegen een schadevergoeding van 0,75 procent.
(GVA)