Besparen algemeen
Re: Besparen algemeen
Ik zet graag zakken op straat dus dat is geen
Probleem.
Probleem.
Uw oren eens laten uitspuiten zouden ze vroeger gezegd hebben. Ofwel ben je al wat "ouder" want het is bewezen dat uw gehoor achteruitgaat met ouderdom
Tussen een koptelefoon van 20 euro en een van 60 euro zit normaal een wezenlijk verschil. Het verschil tussen een van 60 euro en 200 euro is dan weer een pak kleiner.
Maar goed ik snap uw punt wel, als het opstaat en je gebruikt altijd dezelfde, dan merk je het uiteindelijk niet meer.
Ik heb zo ook 3 broers met die ingesteldheid. Echt supertoffe (=sarcasme) mensen om mee om te gaan. Als je ook zo gierig bent als hun (wat ik uit alle posts van u die ik al gelezen heb wel afleid) dan is het feestje met u helemaal compleet.
Wij hebben een keer 2 elektrische fietsen gekegen. Dat was natuurlijk wel in overleg
Verder krijgen wij altijd budgetje, ze weten dan wel graag achteraf waar het aan besteed is, vind ik niet zo een probleem.
Ik ben niet tegen ALDI, maar, bron Volgens mij zijn ze sinds corona zelfs marktaandeel kwijt ten opzichte van de concurrentie.
Het is de 4de grooste supermarkt van België en LIDL is al jaren aandeel aan het afsnoepen.
Ikzelf ben gestopt met te gaan omdat ze in 2021 hun prijzen buitenproportioneel opgeslagen hadden tenopzichte van hun meest directe concurrenten (Colruyt, LIDL).
De hoogdagen van ALDI in Belgie (1985-2005) zijn al een tijdje achter de rug.
Daarom dat Brembos denkt dat hij Fientje is, en een kleedje aantrekt als hij naar de Ardennen gaat.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Even vraagje
Ik ben single
Maar ik zit met uitgaven voor eten tussen de 700 en 950 euro per maand. Wat kan ik doen om dit lager te krijgen?
Ik weet dat ik met kleine ingrepen al rond de 650 euro kan zitten gemiddeld maar lager dan dat zie ik nauwelijks opties om hierop nog te beknippen?
Ik ben single
Maar ik zit met uitgaven voor eten tussen de 700 en 950 euro per maand. Wat kan ik doen om dit lager te krijgen?
Ik weet dat ik met kleine ingrepen al rond de 650 euro kan zitten gemiddeld maar lager dan dat zie ik nauwelijks opties om hierop nog te beknippen?
Ik weet niet wat of waar jij eet, maar met zelf koken moet je n.m.m. met 300 p.m. prima uit moeten komen.Timoootjex schreef: ↑30 juni 2024, 13:30 Even vraagje
Ik ben single
-
- Hero Member
- Contacteer:
Thanks
Wel heb al gezien buiten het niet zelf koken dat ik 400 euro standaard teveel uitgeef. En dan zou ik rond de 530 euro zitten.
Dus dat is iets wat ik zonder pijn kan aanpassen. Wat ik daarnaast nog kan aanpassen moet ik beetje zien.
Ik koop inderdaad premade meals aan ongeveer 6 euro per maaltijd.
Wel heb al gezien buiten het niet zelf koken dat ik 400 euro standaard teveel uitgeef. En dan zou ik rond de 530 euro zitten.
Dus dat is iets wat ik zonder pijn kan aanpassen. Wat ik daarnaast nog kan aanpassen moet ik beetje zien.
Leren koken misschien ? Best zaterdag een kwartier voor sluitingstijd naar de supermarkt gaan. Dan staan die maaltijden aan -30% en ze blijven gemakkelijk nog 3-4 dagen na vervaldatum goed.
Hoe kom je dan op 25 à 30 euro per dag???Timoootjex schreef: ↑30 juni 2024, 15:08 Thanks
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ben eens gaan kijken aangezeien ik alles met de kaart betaal waaraan ik alles uitgeef.
Ik heb 75 keer een aankoop in de winkel of aan een automaat gedaan in juni. Waarvan 50 uitgaven minder dan 5 euro waarvan ik vermoed dat ze allemaal eenmalige koffie's/snacks/frisdrank.
Dat zou 115 euro zijn.
Er is een uitgave van 242 euro in totaal over heel de maand. Dit is snoep(alweer) samen met zaken die ik besteld heb die gezond zijn maar die ik toch niet opeet.
Er is dan nog 50 euro aan takeaway terwijl ik eten in huis had.
Ik kan dit volledig besparen. Dat is een besparing van 407 euro. Als ik dat zou verrekenen in deze maand dan kom ik zonder extra erop te letten op 525 euro in een maand. Nog steeds erg veel maar al veel meer behapbaar.
Als ik uitrekene zijn die maaltijden die ik koop 186 euro per maand in totaal. Als ik dan echt goed ga kijken wat ik nodig heb in een week voor brood/fruit en dergelijke zou ik eigenlijk op 220 euro uitkomen. Maar ik weet niet of dat gezond is. Samen zou je dan nog eens 100 euro kunnen besparen? Of kan ik nog meer geld besparen op brood fruit en dergelijke?
@ Brembos
Ja ik zou zelf kunnen koken maar een deel is ook puur gemak. Denk wel als ik al een paar maaltijden kan vervangen door zelfgemaakte dat ook al enkele euros kan schelen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wat ik in jouw plaats zou doen is af en toe zelf koken maar dan een hoeveelheid dat je de dag nadien nog eens hetzelfde kan eten. Heb je toch zelfgemaakt eten en maar de helft van de keren dat je moet koken.
En het lost ook het probleem op dat sommige dingen (vlees) vaak in hoeveelheden voor 2 personen verkocht worden.
En het lost ook het probleem op dat sommige dingen (vlees) vaak in hoeveelheden voor 2 personen verkocht worden.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.