Telecom : vierde operator komt eraan (DIGI)
Telecom : vierde operator komt eraan (DIGI)
De vierde operator komt eraan.
De Roemeense operator DIGI die ook al internet thuis, tv en mobiele diensten aanbiedt in Spanje en Italië.
"""""Nieuwe operator DIGI lanceert deze zomer mobiele, fiber en tv-abonnementen: “Meer dan 10 procent goedkoper dan huidige prijzen”
https://www.hln.be/nieuws/digi-prijzen- ... ~ac86a639/ """"""
De Roemeense operator DIGI die ook al internet thuis, tv en mobiele diensten aanbiedt in Spanje en Italië.
"""""Nieuwe operator DIGI lanceert deze zomer mobiele, fiber en tv-abonnementen: “Meer dan 10 procent goedkoper dan huidige prijzen”
https://www.hln.be/nieuws/digi-prijzen- ... ~ac86a639/ """"""
Re: Telecom : vierde operator komt eraan (DIGI)
Van een (Roemeense) prijsbreker mag je toch lagere prijzen verwachten dan 10% goedkoper dan de bestaande operatoren.
België is immers zowat 30% duurder dan de omringende landen volgens TA.
België is immers zowat 30% duurder dan de omringende landen volgens TA.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb enkele een kabelaansluiting en geen mogelijkheid om proximus aansluiting te voorzien.
Zie ik in dit artikel+ of het via coax (Telenet) of via fiber (Proximus) beschikbaar is?
Zie ik in dit artikel+ of het via coax (Telenet) of via fiber (Proximus) beschikbaar is?
Digi zou gebruik maken van het netwerk van Proximus. In eerste instantie zou Digi enkel telefonie en mobiel internet aanbieden (geen tv of gewoon internet).
“De nieuwe Belgische provider Digi Belgium begint voor het einde van het jaar met het aanbieden van bellen en mobiel internet. De provider kreeg in 2022 bij de veiling 5G-spectrum in handen en sloot een overeenkomst met Proximus voor roaming.
De site vermeldt tv- en glasvezeldiensten, maar volgens De Tijd richt Digi Belgium zich eerst op het aanbieden van mobiel netwerk. Dat gebeurt onder meer door een samenwerking met Proximus. Digi Belgium is een samenwerkingsverband van Digi Communications, een Roemeense groep die statutair gevestigd is in Amsterdam, en Citymesh van IT-dienstverlener Cegeka.
Er was al eerder sprake van het live gaan rond de zomer en nu heeft het bedrijf bevestigd dat het vanaf de tweede helft van dit jaar klanten gaat aansluiten. Welke abonnementen er komen met welke voorwaarden is onbekend. Er zijn momenteel in België drie providers met een eigen netwerk: Proximus, Telenet en Orange Belgium.”
“De nieuwe Belgische provider Digi Belgium begint voor het einde van het jaar met het aanbieden van bellen en mobiel internet. De provider kreeg in 2022 bij de veiling 5G-spectrum in handen en sloot een overeenkomst met Proximus voor roaming.
De site vermeldt tv- en glasvezeldiensten, maar volgens De Tijd richt Digi Belgium zich eerst op het aanbieden van mobiel netwerk. Dat gebeurt onder meer door een samenwerking met Proximus. Digi Belgium is een samenwerkingsverband van Digi Communications, een Roemeense groep die statutair gevestigd is in Amsterdam, en Citymesh van IT-dienstverlener Cegeka.
Er was al eerder sprake van het live gaan rond de zomer en nu heeft het bedrijf bevestigd dat het vanaf de tweede helft van dit jaar klanten gaat aansluiten. Welke abonnementen er komen met welke voorwaarden is onbekend. Er zijn momenteel in België drie providers met een eigen netwerk: Proximus, Telenet en Orange Belgium.”
Ik heb eerder gelezen, denk ik, dat ze beginnen via proximus.
Voor fiber zullen ze ook wel ergens meehoppen.
Voor mobiele diensten las ik dat ze zelf antennes gaan plaatsen. Aangezien dat meestal op bestaande masten gaat zijn is er mogelijk weinig verschil inzake bereik.
Een nieuwe operator gaat zich niet concentreren op kleine blinde vlekken op de kaart maar op dichtbevolkte gebieden.
Die 10 procent (of meer) goedkoper die ze gaan zijn..>> Ze zeggen niet tov wie.
Tien procent tov proximus en telenet : da's niks.
Tien procent tov scarlet / edpnet : dat is goedkoop.
Vermoedelijk het tweede want anders gaan ze een trage start doormaken, vrees ik.
Voor fiber zullen ze ook wel ergens meehoppen.
Voor mobiele diensten las ik dat ze zelf antennes gaan plaatsen. Aangezien dat meestal op bestaande masten gaat zijn is er mogelijk weinig verschil inzake bereik.
Een nieuwe operator gaat zich niet concentreren op kleine blinde vlekken op de kaart maar op dichtbevolkte gebieden.
Die 10 procent (of meer) goedkoper die ze gaan zijn..>> Ze zeggen niet tov wie.
Tien procent tov proximus en telenet : da's niks.
Tien procent tov scarlet / edpnet : dat is goedkoop.
Vermoedelijk het tweede want anders gaan ze een trage start doormaken, vrees ik.
Vorig jaar is Undo gestart via Orange netwerk.
Daar toen een xl abo genomen voor 30 € in België en Europa 200 Gb. (M.v vaarwel gezegd)
Het was toen een tijdelijk aanbod.
Sinds vorige maand is dit aanbod niet meer verkrijgbaar.
Wie zo een Abbo in bezit heeft, loopt het gewoon door.
Nu Proximus heeft vandaag ook zoiets 300 Gb voor +- 50 €.
Telenet one is ook 300 Gb maar in Europa 40 Gb.
Dus hun sterk aanbod van Digi heel benieuwd.
Daar toen een xl abo genomen voor 30 € in België en Europa 200 Gb. (M.v vaarwel gezegd)
Het was toen een tijdelijk aanbod.
Sinds vorige maand is dit aanbod niet meer verkrijgbaar.
Wie zo een Abbo in bezit heeft, loopt het gewoon door.
Nu Proximus heeft vandaag ook zoiets 300 Gb voor +- 50 €.
Telenet one is ook 300 Gb maar in Europa 40 Gb.
Dus hun sterk aanbod van Digi heel benieuwd.
Estate Guru believer.
Welke zin heeft een abonnement met 200 of 300 GB of onbeperkt vraag ik mij af .
Ik heb een oud abonnement van Telenet met 25 GB aan volume normaal zou dit vertraagd zijn als je volume op is maar daar is niks meer van aan nu .
Was vroeger wel anders was tergend traag .
Maar het laatste jaar zit er geen verschil meer in , volume of geen volume de snelheid blijft hetzelfde .
Is een voordeel dat er maar een handvol mensen nog zo'n abonnement hebben .
Dus zit ik goedkoper bij telenet dan bij scarlet .
Al zie je op de affiches dat stukken scarlet goedkoper is als je appels met appels vergelijkt .
Maar daar is niks van aan .
Ik heb een oud abonnement van Telenet met 25 GB aan volume normaal zou dit vertraagd zijn als je volume op is maar daar is niks meer van aan nu .
Was vroeger wel anders was tergend traag .
Maar het laatste jaar zit er geen verschil meer in , volume of geen volume de snelheid blijft hetzelfde .
Is een voordeel dat er maar een handvol mensen nog zo'n abonnement hebben .
Dus zit ik goedkoper bij telenet dan bij scarlet .
Al zie je op de affiches dat stukken scarlet goedkoper is als je appels met appels vergelijkt .
Maar daar is niks van aan .
Hier geen vast internet hoor.
Thuis en aan het zeetje heel handig, geen 2 vaste internet abbo nodig.
Met data sim van dochter nog eens 300 Gb per maand.
Estate Guru believer.
Is het niet 100 of 150 GB ? Of nog een zeer oude formule die ik mij niet herinner ?
Ik heb 100 GB en zolang ik na 100 GB nog snelheid genoeg krijg om tv te kijken ben ik dik tevreden. Ik kan ook altijd nog eens 25 GB extra nemen maar dat heb ik nog niet nodig gehad.
Wie meer nodig heeft dan ons.. een gezin van 4 waar ze de decoder hebben buiten gegooid ?
Een zelfstandige (bv. Garage)/ kmo / vrij beroep / café waar klanten aan de lopende meter op internet zitten ?
Ik kom alleen voor mezelf nipt toe met 100 GB omdat ik ook tv kijk over internet. Ik ben dan nog niet veel thuis en dus scheelt het nog.
Mensen die meer tv kijken of met meer personen datzelfde doen hebben zeker meer nodig dan een basisabonnement.
Voor mensen zoals jij en ik is een basisabonnement genoeg. Scarlet heeft dat ook maar het aanbod is minder gunstig. Edpnet heeft een beter basisabonnement waar de hoeveelheid data niet beperkt is maar de snelheid laag. Dat is dan weer niet bruikbaar om met 3 of 4 toestellen tegelijk online te zijn als er daar meerdere video streamen.
Het is allemaal een beetje opbod en volksverlakkerij ook. Operatoren zeggen zelf dat je met een basisabonnement heel weinig kan doen maar dat is een leugen. Voor veel mensen die nu onbeperkt internet willen is een basisabonnement genoeg.
- Ik heb internet van proximus aan 27 euro per maand, 100 GB max aan normale snelheid en tot 3 TB vertraagd.
- de goedkoopste formule van scarlet (poco) kost 23 euro per maand.
Is wel degelijk 25 GB was vroeger zelfs 15 GB maar Telenet heeft dit verhoogd naar 25GB en daarna afgeschaft .haelewyn schreef: ↑17 mei 2024, 21:12Is het niet 100 of 150 GB ? Of nog een zeer oude formule die ik mij niet herinner ?
Ik heb 100 GB en zolang ik na 100 GB nog snelheid genoeg krijg om tv te kijken ben ik dik tevreden. Ik kan ook altijd nog eens 25 GB extra nemen maar dat heb ik nog niet nodig gehad.
Wie meer nodig heeft dan ons.. een gezin van 4 waar ze de decoder hebben buiten gegooid ?
Een zelfstandige (bv. Garage)/ kmo / vrij beroep / café waar klanten aan de lopende meter op internet zitten ?
Ik kom alleen voor mezelf nipt toe met 100 GB omdat ik ook tv kijk over internet. Ik ben dan nog niet veel thuis en dus scheelt het nog.
Mensen die meer tv kijken of met meer personen datzelfde doen hebben zeker meer nodig dan een basisabonnement.
Voor mensen zoals jij en ik is een basisabonnement genoeg. Scarlet heeft dat ook maar het aanbod is minder gunstig. Edpnet heeft een beter basisabonnement waar de hoeveelheid data niet beperkt is maar de snelheid laag. Dat is dan weer niet bruikbaar om met 3 of 4 toestellen tegelijk online te zijn als er daar meerdere video streamen.
Het is allemaal een beetje opbod en volksverlakkerij ook. Operatoren zeggen zelf dat je met een basisabonnement heel weinig kan doen maar dat is een leugen. Voor veel mensen die nu onbeperkt internet willen is een basisabonnement genoeg.
- Ik heb internet van proximus aan 27 euro per maand, 100 GB max aan normale snelheid en tot 3 TB vertraagd.
- de goedkoopste formule van scarlet (poco) kost 23 euro per maand.
Iedereen kon toen overstappen naar een abonnement van 150 GB voor een fractie meer .
Maar na zoveel jaren is deze formule stukken duurder geworden terwijl deze die ik heb altijd hetzelfde is gebleven van prijs .
De snelheid is vaak vlugger als mijn volume op is dan dat ik er heb .
Het zijn inderdaad vaak verkoop praatjes om mensen iets aan te smeren dat ze helemaal niet nodig hebben .
De snelheden dat operatoren vermelden is een grote leugen .
Vertraagd internet of niet er zit hier geen enkel verschil in .
Zal waarschijnlijk wel niet de enige zijn , waarom zou je dan betalen voor zoveel volume te hebben ?
Je hebt een optie om volume zogezegd bij te kopen als je wil bij telenet maar waarom zou je als de snelheid identiek is
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Het komt dichter
https://archive.is/PWoQW
Telenet werpt BASE op als dam tegen nieuwkomer Digi
info over de prijzen: https://archive.ph/dy318
https://archive.is/PWoQW
Telenet werpt BASE op als dam tegen nieuwkomer Digi
info over de prijzen: https://archive.ph/dy318
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Base is niet Digi, Base is Telenet. Het aanbod van Digi kennen we vermoedelijk pas in juli.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Een oudere tekst van Wiki vertelt ons wie DIGI eigenlijk is :
'''''''''Digi Communications, ook bekend als RCS & RDS, is een Roemeense telecommunicatieholding die actief is in Roemenië, Hongarije, Spanje en Italië. Er zijn ook plannen om, samen met IT-bedrijf Cegeka, mobieletelefoondiensten aan te bieden in België.
Digi werd opgericht door Zoltán Teszári, de meerderheidsaandeelhouder, en is sinds 16 mei 2017 genoteerd aan de effectenbeurs van Boekarest.''''''''(info : wikipedia)
'''''''''Digi Communications, ook bekend als RCS & RDS, is een Roemeense telecommunicatieholding die actief is in Roemenië, Hongarije, Spanje en Italië. Er zijn ook plannen om, samen met IT-bedrijf Cegeka, mobieletelefoondiensten aan te bieden in België.
Digi werd opgericht door Zoltán Teszári, de meerderheidsaandeelhouder, en is sinds 16 mei 2017 genoteerd aan de effectenbeurs van Boekarest.''''''''(info : wikipedia)
https://tweakers.net/nieuws/229580/nieu ... ember.html
Ze beginnen er aan. Deze week.
De vierde operator, Digi, gaat van start morgen 12 December.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20241209_97287067
Ze beginnen er aan. Deze week.
De vierde operator, Digi, gaat van start morgen 12 December.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20241209_97287067