Vraag ivm starten met investeren na vastgoedtransactie
TIP
Re: Vraag ivm starten met investeren na vastgoedtransactie
Wat hij letterlijk zei was: "It takes character to sit with all that cash and to do nothing. I didn’t get to where I am by going after mediocre opportunities." Hij had het over de aankoop van individuele aandelen en over opportuniteiten, niet over etfs.
Warren Buffett zei: "If you like spending six to eight hours per week working on investments, do it. If you don't, then dollar-cost average into index funds."
-
- Newbie
- Contacteer:
Toch raar dat hij dat dan niet doet. investeren in een etf in plaats van zoveel cash aanhouden.
Weinig reacties on topic, maar TS leest toch niet meer mee. Business as usual.
Topicstarter is na het stellen van zijn vraag nog teruggekomen. Er zijn newbies die een vraag stellen, gaan lopen en nooit meer terugkomen. En de andere forumleden ondertussen maar goede raad geven om hem te helpen.
Het zijn vaak ook onrealistische vragen zoals "wat moet ik met 600K doen" ?
Veel mensen kunnen niet eens met 600K omgaan laat staan dat ze het zelf moeten gaan beleggen.
Volgens deze poll over nettovermogen is 600k blijkbaar toch niet zo onrealistisch.
wat-is-jouw-nettovermogen-t32114.html
En wie zou het anders in hun plaats moeten beleggen? Ik lees hier niets dan afkeer voor private banking op het forum.
De poll is ook niet realistisch. Mensen met weinig of geen geld komen niet op een beleggingsforum rondhangen.
De mensen die dat wel doen hebben interesse in beleggen en meestal ook geld en weten dat de professionelen het niet beter doen en het geld uit je zakken halen.
De mensen die dat wel doen hebben interesse in beleggen en meestal ook geld en weten dat de professionelen het niet beter doen en het geld uit je zakken halen.
Wat een veralgemeningkarine schreef: ↑17 mei 2024, 08:40 De poll is ook niet realistisch. Mensen met weinig of geen geld komen niet op een beleggingsforum rondhangen.
JensGP schreef: ↑17 mei 2024, 16:48Wat een veralgemeningkarine schreef: ↑17 mei 2024, 08:40 De poll is ook niet realistisch. Mensen met weinig of geen geld komen niet op een beleggingsforum rondhangen.
Maar waarschijnlijk op enkele jongeren of studenten na, de waarheid.
Bovendien is ook elk advies hier niet loepzuiver.
Zo is markttiming (het bepalen van een goed instapmoment wel degelijk mogelijk) en geeft dat een serieuze boost aan je rendement. Ik ervaar het telkens weer aan mijn eigen portefeuille. En tot spijt van wie het benijdt: veel werk is daar niet aan.
Natuurlijk past zoiets niet in de verkoopstrategie van de meeste banken/verkopers en wordt een "studie" die het tegendeel aantoont, met veel plezier en mooie prentjes overal gedeeld zodat iedereen het nog gaat geloven ook.
Ik toonde mijn systeem ooit uit aan een bekende fondsmanager en die besloot als volgt: stel dat je gelijk hebt, wat moet ik dan doen met mijn salesploeg op het moment dat jij stelt dat het niet interessant is om in te stappen? Allemaal op technische werkloosheid sturen? Dus dat doen we niet en we blijven verkopen (want mijn verkoopscijfers zijn veel belangrijker dan de rendementen van de klanten).
Last but not least: je moet mij niet geloven, maar het kan altijd slim zijn om het eens te proberen. Ik had ook eens iemand die reageerde met "ik wil zoveel rendement niet".
Zo is markttiming (het bepalen van een goed instapmoment wel degelijk mogelijk) en geeft dat een serieuze boost aan je rendement. Ik ervaar het telkens weer aan mijn eigen portefeuille. En tot spijt van wie het benijdt: veel werk is daar niet aan.
Natuurlijk past zoiets niet in de verkoopstrategie van de meeste banken/verkopers en wordt een "studie" die het tegendeel aantoont, met veel plezier en mooie prentjes overal gedeeld zodat iedereen het nog gaat geloven ook.
Ik toonde mijn systeem ooit uit aan een bekende fondsmanager en die besloot als volgt: stel dat je gelijk hebt, wat moet ik dan doen met mijn salesploeg op het moment dat jij stelt dat het niet interessant is om in te stappen? Allemaal op technische werkloosheid sturen? Dus dat doen we niet en we blijven verkopen (want mijn verkoopscijfers zijn veel belangrijker dan de rendementen van de klanten).
Last but not least: je moet mij niet geloven, maar het kan altijd slim zijn om het eens te proberen. Ik had ook eens iemand die reageerde met "ik wil zoveel rendement niet".
AlFonds schreef: ↑17 mei 2024, 18:37 Bovendien is ook elk advies hier niet loepzuiver.
Ik vrees dat ik je redenering even niet meer kan volgen.karine schreef: ↑17 mei 2024, 08:40 De poll is ook niet realistisch. Mensen met weinig of geen geld komen niet op een beleggingsforum rondhangen.
Enerzijds vind je iemand die op het forum vraagt hoe het best 600k te beleggen "een onrealistisch vraag" en een mogelijke reden dat er niet on topic wordt gereageerd.
Als ik daarop reageer dat op dit forum volgens die poll zulke bedragen blijkbaar niet zo onrealistisch zijn, vind je het opnieuw "niet realistisch" en schrijf je dat mensen zonder of weinig geld niet op een beleggersforum komen.
Je spreekt jezelf een beetje tegen in twee berichtje heb ik de indruk.
Bericht 1: iemand die advies vraagt om 600k te beleggen is een onrealistische vraag, met de veronderstelling en veralgemening dat vele mensen niet met zo'n som geld kunnen omgaan, laat staan zelf beleggen.
Bericht 2: iemand met weinig of geen geld komt geen advies zoeken op een beleggersforum.
Sorry my brain says: error.
Wie kan en komt er uiteindelijk wel advies vragen op dit forum?
Volgens mij komen hier twee soorten van mensen.
1.mensen die interesse hebben in beleggen en dit ook durven en blijven doen. Dit zijn de mensen die hier vaak rondhangen en ook de polls invullen.
2.mensen die (plots) met cash zitten en hier een oplossing voor proberen te zoeken en hier even komen kijken en er dan achter komen dat er toch wat meer komt bij kijken.
Echter interesseert het heel veel mensen niet en willen ze er ook geen tijd insteken en dat merk je vaak al na enkele antwoorden dat ze niet meer reageren omdat ze de bomen door het bos niet meer zien.
Dit merk je ook aan de steeds terugkerende vragen van newbies waarvan het antwoord al zo vaak hier op het forum is geschreven.
Ja triest. Maar Belgen zijn nu eenmaal niet zo handig in financiële zaken en beleggen. Dus laten ze het maar op hun beloop.karine schreef: ↑18 mei 2024, 12:49Volgens mij komen hier twee soorten van mensen.
1.mensen die interesse hebben in beleggen en dit ook durven en blijven doen. Dit zijn de mensen die hier vaak rondhangen en ook de polls invullen.
2.mensen die (plots) met cash zitten en hier een oplossing voor proberen te zoeken en hier even komen kijken en er dan achter komen dat er toch wat meer komt bij kijken.
Echter interesseert het heel veel mensen niet en willen ze er ook geen tijd insteken en dat merk je vaak al na enkele antwoorden dat ze niet meer reageren omdat ze de bomen door het bos niet meer zien.
Dit merk je ook aan de steeds terugkerende vragen van newbies waarvan het antwoord al zo vaak hier op het forum is geschreven.
Zelfs huisjetuintjefiets (onze hangmatbelegger), die toch echt gedegen adviezen gaf, kon er maar weinig bekeren.