Santander Consumer bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Santander Consumer bank
Is de tegenrekening toevallig bij Argenta? https://m.gva.be/cnt/dmf20240514_93608722
Neen bij INGpmu schreef: ↑14 mei 2024, 14:19 Is de tegenrekening toevallig bij Argenta? https://m.gva.be/cnt/dmf20240514_93608722
Hoelang zou u wachten voor een mail te zenden naar de ombudsdienst?
Rekening was afgesloten op 8/5 en geld was al overgeschreven op rekening van ING (telefoon met SCB op 8/5/2024)
Vandaag staat het overgeschreven bedrag nog niet op mijn zichtrekening.
Er zitten wel een feestdag en brugdag tussen.
Wat zei ING toen je heb belde?
Wat zei ING toen je heb belde?
Als het tegen donderdag of vrijdag niet op je rekening staat zou ik een mail sturen naar de ombudsdienst met de klantendienst van Santander in CC.
Ah ok sorry, my bad.
Op 17/5/2024 stond er nog niets op mijn zichtrekening; ik heb op 17/5/2024 een klacht ingediend bij SCB; ik heb op 17/5/2024 ook gebeld met de ombudsdienst en daar vertelde men dat ik eerst klacht moest indienen bij de bank; indien ik geen oplossing kreeg bij SCB kon ik beroep doen op de ombudsdienst.
Ik heb SCB via mail op de hoogte gesteld dat SCB me op 8/5/2024 liet weten dat mijn rekening reeds was afgesloten en dat kapitaal + rente was overgeschreven naar mijn zichtrekening; op 15/5/2024 heb ik contact opgenomen met SCB ; men vertelde me dat men een "verkeerde rekening" had afgesloten en dat men de spaarrekening ging afsluiten; vermits ik "het gefoefel" van SCB beu ben heb ik SCB 4 maal in gebreke gesteld op basis van de mails,die ik ontvangen had van SCB ; tevens heb ik overleg gepleegd met mijn verzekeringsagent en gevraagd of het zinnig was voor mijn klacht te laten behandelen bij Euromex (de verzekeraar burgerlijke aansprakelijkheid); agent wist me te vertellen dat Euromex SCB in gebreke kan stellen maar niet tussenkomt bij een eventuele juridische procedure.
Ik vraag me af wat ik moet doen.
Kan iemand me een "duidelijk" antwoord eo advies daaromtrent geven?
Op dit moment gewoon wachten, zou ik zeggen. Men zou op 15 mei de correcte rekening afgesloten hebben, als ik je verhaal goed begrijp. Je kunt hen daar altijd op woensdag of donderdag nog eens over bellen (maandag is een feestdag). Mijns inziens zal het openen van allerlei nieuwe klachtendossiers, de zaak enkel ingewikkelder maken. Ik denk dat men eerder traag of incompetent dan ter kwader trouw is.
Bij telefoongesprek met SCB op 8/5/2024 vertelde men dat de rekening was afgesloten en het geplaatste geld overgeschreven was naar mijn zichtrekening.pmu schreef: ↑18 mei 2024, 13:09 Op dit moment gewoon wachten, zou ik zeggen. Men zou op 15 mei de correcte rekening afgesloten hebben, als ik je verhaal goed begrijp. Je kunt hen daar altijd op woensdag of donderdag nog eens over bellen (maandag is een feestdag). Mijns inziens zal het openen van allerlei nieuwe klachtendossiers, de zaak enkel ingewikkelder maken. Ik denk dat men eerder traag of incompetent dan ter kwader trouw is.
Op 14/5/2024 bel ik SCB omdat geld niet overgeschreven is op zichtrekening; men zegt dat een verkeerde rekening is afgesloten en dat opdracht wordt gegeven om de correcte rekening af te sluiten; ik replikeer dat ik maar 1 rekening heb bij SCB en dat deze op 8/5/2024 reeds was afgesloten; telefoongesprek werd door SCB afgebroken.
Op 17/5/2024 heb ik naar SCB een klacht gestuurd ivm "achterhouden van geld" en negeren van opdracht mijnentwege van rekening af te sluiten.
Op 21/5/2024 is geld door SCB nog steeds niet overgeschreven op mijn zichtrekening (nagenoeg 1 maand na opdracht van rekening af te sluiten.)
Advies gevraagd.
Wat zou u doen wanneer uw bank 1 maand na opdrachtgeving van uw rekening af te sluiten uw geld nog niet overgeschreven heeft op uw zichtrekening?EarthNvstr1 schreef: ↑14 mei 2024, 09:40Niet meer op uw paard kruipen als er een mier uw pad kruist.
Zou u dat ook noemen "een mier kruist uw pad"?
-
- Full Member
- Contacteer:
Leuk die online banken, je zal je geld maar nodig hebben voor 1 grote aankoop. Toch zeker klacht indienen, maar waar is het best daarvoor...jos48 schreef: ↑21 mei 2024, 14:08Wat zou u doen wanneer uw bank 1 maand na opdrachtgeving van uw rekening af te sluiten uw geld nog niet overgeschreven heeft op uw zichtrekening?EarthNvstr1 schreef: ↑14 mei 2024, 09:40
Niet meer op uw paard kruipen als er een mier uw pad kruist.
Zou u dat ook noemen "een mier kruist uw pad"?
Het ware misschien slimmer geweest om eerst je geld over te schrijven naar een andere rekening en pas nadat je rekening helemaal leeg was af te sluiten