Santander Consumer bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Santander Consumer bank
Je moet eerst klacht indienen bij de bank voordat ge klacht indient bij de ombudsdienst van financiën (staat te lezen op website van ombudsdienst)Gwendoline1 schreef: ↑21 mei 2024, 14:59Leuk die online banken, je zal je geld maar nodig hebben voor 1 grote aankoop. Toch zeker klacht indienen, maar waar is het best daarvoor...
-
- Full Member
- Contacteer:
Inderdaad, dat is het best, maar ik laat er toch altijd paar euro op staan, ze vinden soms links of rechts nog ne kost al is het soms maar paar cent.
-
- Full Member
- Contacteer:
Sleept toch wel heel lang aan hoor, vind dat toch niet kunnen.jos48 schreef: ↑21 mei 2024, 18:11Je moet eerst klacht indienen bij de bank voordat ge klacht indient bij de ombudsdienst van financiën (staat te lezen op website van ombudsdienst)Gwendoline1 schreef: ↑21 mei 2024, 14:59
Leuk die online banken, je zal je geld maar nodig hebben voor 1 grote aankoop. Toch zeker klacht indienen, maar waar is het best daarvoor...
Voor zover ik het goed begrijp, heb je vorige vrijdag een klacht ingediend bij de bank. Mij lijkt dat je na een week zonder antwoord, of wanneer je een onzinnig antwoord zou ontvangen, deze vrijdag (dus na een week) een klacht bij de ombudsdienst "mag" indienen. De ombudsdienst heeft wel 40 kalenderdagen ter beschikking om op je klacht te reageren.jos48 schreef: ↑21 mei 2024, 18:11Je moet eerst klacht indienen bij de bank voordat ge klacht indient bij de ombudsdienst van financiën (staat te lezen op website van ombudsdienst)Gwendoline1 schreef: ↑21 mei 2024, 14:59
Leuk die online banken, je zal je geld maar nodig hebben voor 1 grote aankoop. Toch zeker klacht indienen, maar waar is het best daarvoor...
Ik heb vandaag uren aan de telefoon gezeten voor overleg te plegen met SCB; ik heb nog nooit zoveel leugens op 1 dag gehoord; ik gaf opdracht op 23/4/2024 van rekening met 2 titularissen af te sliuten; SCB beweert dat ze per vergissing de verkeerde spaarrekening op naam van 1 titularis hebben afgesloten; grote leugen want deze rekening bestaat niet; op 17/5/2024 heb ik 4 klachten ingediend bij SCB; tijdens 5 telefoongesprekken op 24/5/2024 beweren diverse "goeroes" dat mijn mails voor spaarrekening af te sluiten in de cloud verdwenen zijn; ook de klachtenmails van 17/5/2024 zijn "verdwenen in de cloud"; ik heb SCB in gebreke gesteld en maak het dossier over aan de ombudsdienst van Min. van Financieën; ik zal SCB blijven mailen tot ze hun contractuele verplichtingen hebben uitgevoerdpmu schreef: ↑21 mei 2024, 21:04Voor zover ik het goed begrijp, heb je vorige vrijdag een klacht ingediend bij de bank. Mij lijkt dat je na een week zonder antwoord, of wanneer je een onzinnig antwoord zou ontvangen, deze vrijdag (dus na een week) een klacht bij de ombudsdienst "mag" indienen. De ombudsdienst heeft wel 40 kalenderdagen ter beschikking om op je klacht te reageren.
Heb/had je je klachten per mail ingediend bij SCB? Dan kun je de kopieën meesturen naar de ombudsman. Telefoongesprekken kun je namelijk niets mee.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Klantenservice is bij Santander is vreselijk. Zo onprofessioneel, incompetent en ze zijn ook nog eens onbeleefd. De antwoorden die je via mail ontvangt, lijken door Google Translate te zijn gehaald. Dit is zeer onprofessioneel voor een bank en wekt geen vertrouwen. En als je hen eindelijk telefonisch te pakken krijgt, hangen ze gewoon op tijdens het gesprek.
Bij een online bank zouden er geen kosten mogen zijn.Gwendoline1 schreef: ↑21 mei 2024, 19:14Inderdaad, dat is het best, maar ik laat er toch altijd paar euro op staan, ze vinden soms links of rechts nog ne kost al is het soms maar paar cent.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik zou om te beginnen geen 25K overschrijven om de rekening te openen.jos48 schreef: ↑21 mei 2024, 14:08Wat zou u doen wanneer uw bank 1 maand na opdrachtgeving van uw rekening af te sluiten uw geld nog niet overgeschreven heeft op uw zichtrekening?EarthNvstr1 schreef: ↑14 mei 2024, 09:40 Niet meer op uw paard kruipen als er een mier uw pad kruist.
Zou u dat ook noemen "een mier kruist uw pad"?
Vervolgens zou ik niet direct (1 dag later) "zonder nadenken" gewoon de boel opzeggen omdat er een technisch probleem is.
Dat die technische mankementen geen goede idruk wekken als eerste kennismaking, kan ik wel begrijpen.
Je eigen handelen (direct 25K overshrijven) en je eigen reactie op het probleem met inloggen (rekening afsluiten) begrijp ik niet.
Gewoonlijk schrijf je 1 euro over voor de opening van een rekening. Je weet nooit wat er mis kan gaan. Als alles goed verlopen is kun je grote bedragen beginnen transfereren.
Op 23/4/2024 schrijf ik 25K over op SCB; op 23/4/2024 krijg ik een mail van SCB dat mijn rekening actief is en dat ik kan inloggen met mijn klantennummer + een paswoord,dat ik ontvangen heb van SCB; ik probeer herhaalde keren in te loggen doch dat lukt niet; op 23/4/2024 4 keer gebeld naar SCB/telkens10-30 min wachten bij iedere telefoon/3 nieuwe paswoorden gekregen/bij 2 paswoorden lukt inloggen niet/bij 3e paswoord lukt inloggen; aan het heen en weer gemail met SCB + telefoons naar SCB spendeer ik 2 uren; op avond van 23/4 probeer ik in te loggen op mijn rekening; lukt niet.EarthNvstr1 schreef: ↑25 mei 2024, 13:50Ik zou om te beginnen geen 25K overschrijven om de rekening te openen.
Vervolgens zou ik niet direct (1 dag later) "zonder nadenken" gewoon de boel opzeggen omdat er een technisch probleem is.
Dat die technische mankementen geen goede idruk wekken als eerste kennismaking, kan ik wel begrijpen.
Je eigen handelen (direct 25K overshrijven) en je eigen reactie op het probleem met inloggen (rekening afsluiten) begrijp ik niet.
Op 24/4/2024 bel ik terug naar SCB en vertel dat het inloggen op mijn rekening niet lukt; SCB "beweert" dat er een technisch probleem is met de beveiligde zones van de klantenrekeningen en ik een mail zal krijgen als probleem is opgelost; na 1 uur ontvang ik een mail van SCB dat ik weer kan inloggen; bij mijn poging tot inloggen kom ik op de site van SCB; inloggen lukt niet en mijn virusscanner geeft melding dat certificaat van SCB niet in orde is; weer telefoon naar SCB met melding dat mijn poging tot inloggen mislukt + dat ik op de site kom+ mijn virusscanner melding geeft dat certificaat van SCB niet correct is; antwoord van SCB: mijn virusscanner is niet geupdated; ik krijg een nieuw paswoord voor in te loggen op mijn rekening; inloggen lukt niet.
Ik ben na 2 dagen het "gekloot" van SCB kotsbeu en laat SCB via mail weten dat ik mijn rekening wens af te sluiten; krijg via mail van SCB een formulier dat na invulling moet geretourneerd worden naar SCB via beveiligde klantenzone; terugsturen van ingevuld formulier via beveiligde zone lukt niet omdat bij het inlogen ik de melding krijg dat het klantennummer en het paswoord niet kloppen; weer telefoon naar SCB; krijg toestemming van ingevuld formulier als bijlage naar SCB te mailen; ik krijg op 24/4/2024 een mail van SCB dat formulier voor afsluiten van alle rekeningen is ontvangen en dat alle rekeningen binnen maximaal 15 dagen zullen afgesloten worden en 25K zal overgeschreven worden op mijn referentierekening.
Op 8/5/2024 bel ik naar SCB voor info over afsluiting van rekeningen; SCB zegt dat mijn rekening bij SCB is afgesloten en 25K "onderweg" is naar mijn zichtrekening.
OP 24/5/2024 bel ik SCB met vraagstelling waarom 25K nog niet overgeschreven is op mijn referentierekening; SCB antwoordt lakoniek dat mijn rekening nog actief is
En men heeft dan GVD de flair van te beweren dat ik na 1 dag "zonder nadenken" gewoon "de boel" opzeg
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat heb ik gedaan bij NIBC en alles ging perfect.
Bij SCB gaat alles fout en heeft men de flair van te beweren dat ze "verkozen zijn tot de beste spaarbank in 223"
Bij de "klotebank" SCB heb ik uren verloren door te telefoneren; men probeert me content te stellen met "leugens" en uiteindelijk voert men mijn opdracht voor het afsluiten van de rekening niet uit omdat er "blijkbaar een spijtige vergissing is gebeurd
Waarom beweert u dat ik het verhaal telkens wijzig bij iedere communicatie met SCB?EarthNvstr1 schreef: ↑25 mei 2024, 16:36Tja. Als het verhaal dan ook nog telkens wijzigt bij elke communicatie, dan kan ik begrijpen dat ze daar bij SCB tureluur worden ...