Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Als dit het gemiddelde is, zou je dan niet beter stoppen met posten in dit topic want de bijdragen niet nu niet bepaald aanvullend.
Het is duidelijk dat excel u niet ligt, maar sommigen onder ons maken graag een analyse. Dit kan je doen voor diverse redenen.
Gezien de grote winsten die we maken lijkt een billijke belasting hierop mij gepast.
'We', Brembos? Jij kan je extra inkomsten altijd aangeven natuurlijk. Waarop wacht je?
-
- Newbie
- Contacteer:
Met de opbrengst zou men de uitkeringen welvaartsvaster kunnen maken en de begroting saneren.
De vraag is allen nog, hoeveel beleggers of spaarders blijven er dan nog over.
Persoonlijk heb ik liever 10% van 1.000.000 dan 50% van 100.000.
Persoonlijk heb ik liever 10% van 1.000.000 dan 50% van 100.000.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik vind het bijzonder hoe in één van de landen met de hoogste belastingen ter wereld, sommigen het voor elkaar krijgen om nog meer belastingen te vragen.
Niet vergeten dat veel Belgische beleggers de voorbije jaren vooral geld hebben verloren op de beurs. De antwoorden hier zijn geenszins representatief.
We zouden het investeren in risicokapitaal net veel meer moeten aanmoedigen. Onze Belgische beurs is aan het doodbloeden. De Belgen steken massaal hun kapitaal in spaarrekeningen en.... onze staatsschuld (via de staatsbon). Als het over de beurs gaat, is het discours vooral sterk negatief en moet alles worden kapotbelast. Ik kan daar moeilijk bij.
-
- Full Member
- Contacteer:
Zowat het omgekeerde van wat we zouden moeten doen.
Onze uitkeringen behoren tot de hoogste ter wereld. Er is bijna geen land ter wereld dat beter herverdeelt en waar de ongelijkheid zo klein is (zie ook de gini index). De solidariteit is huizenhoog (en ik ben daar ook helemaal voor).
Dus daar ligt onze uitdaging niet. Onze uitdaging is net dat die uitkeringen werk ontmoedigen en dat we veel te risico-avers zijn. Om de begroting te saneren moet je dus net het omgekeerde doen: de uitkeringen begrenzen en het nemen van risico (investeren) aanmoedigen.
Sommige mensen voelen zich niet lekker bij hard werken en willen geen stress , dat is begrijpelijk.
En die anderen voelen zich er ook niet lekker bij, maar als die ook stoppen met hard werken omdat ze geen stress willen en zich er niet lekker bij voelen, dan is het gedaan met alle uitkeringen, staatspensioenen, gezondheidszorg etc.
Dus eigenlijk heel asociaal van diegenen die zich niet lekker voelen bij hard werken en geen stress willen.
Zij profiteren wel van diegenen die hard werken.
-
- Full Member
- Contacteer:
Velen vergeten dat we in een welvaartsstaat leven, in één van de beste landen ter wereld. En ja, daar mag wat tegenover staan. Cru gezegd mogen van mij de belastingen stijgen, als daarmee de sociale zekerheid, het onderwijs en onze welvaart in het algemeen gegarandeerd blijven.
Profiteurs heb je altijd en overal. Aan de ene kant van het spectrum met mensen die pertinent weigeren om te gaan werken terwijl ze daar perfect toe in staat zijn. Maar evengoed aan de andere kant met de grootverdieners die àlles doen om hun belastingen tot het minimum minimorum te beperken.
Profiteurs heb je altijd en overal. Aan de ene kant van het spectrum met mensen die pertinent weigeren om te gaan werken terwijl ze daar perfect toe in staat zijn. Maar evengoed aan de andere kant met de grootverdieners die àlles doen om hun belastingen tot het minimum minimorum te beperken.
Beste Pieter, ik snap je redenering, maar heb er wel wat aantekeningen bij.Pieter1985 schreef: ↑23 mei 2024, 07:49 Velen vergeten dat we in een welvaartsstaat leven, in één van de beste landen ter wereld. En ja, daar mag wat tegenover staan. Cru gezegd mogen van mij de belastingen stijgen, als daarmee de sociale zekerheid, het onderwijs en onze welvaart in het algemeen gegarandeerd blijven.
We leven niet op een eiland midden in de grote oceaan, maar midden in Europa.
- We moeten er rekening mee houden dat we ons niet uit de markt prijzen.
- Hou ook rekening met de Laffercurve die duidelijk aantoont dat, over een bepaald punt, belastingverhoging alleen maar leidt tot een lagere opbrengst.