Wat na staatsbon?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Wat na staatsbon?
Ons ma is 94. Ik zie het probleem niet. Goed eten en af een toe een pintje. "One pint a day, keeps the doctor away". Rekenkundig kan die madam dus gerust beleggen op middellange termijn. Maar velen zijn zeer bekommerd om het welzijn van hun erfenis.Koffieleut schreef: ↑20 mei 2024, 16:24En zij mag dan niet zelf genieten van haar centjes gedurende die 6 jaar?
Verplicht sparen voor zichzelf of haar erfgenamen, wat voor antwoord is dat?
Lucas123 klaagt hier terecht een veelvoorkomende wanpraktijk van vele banken aan.
-
- Newbie
- Contacteer:
U mist het punt dat ik maakte. Wat ik schreef was dat die "madam" natuurlijk ook gerust nu van haar centjes mag genieten. Niets verplicht haar om te beleggen of na te laten via een erfenis - integendeel. Het bericht van B7H4long impliceerde dit.
Mijn gedacht.Koffieleut schreef: ↑22 mei 2024, 18:04U mist het punt dat ik maakte. Wat ik schreef was dat die "madam" natuurlijk ook gerust nu van haar centjes mag genieten. Niets verplicht haar om te beleggen of na te laten via een erfenis - integendeel. Het bericht van B7H4long impliceerde dit.
Bij Medirect doen ze opnieuw een cashback actie van 0.2% bij het aankopen van de staatsbon via hen. Dit betekent een nettorendement van 2.44% op 1 jaar via Medirect. Een termijnrekening of kasbon op 1 jaar moet al een brutorendement hebben van 3.49% om dit te evenaren. Iedereen die een vastrenderende belegging zoekt op 1 jaar kan beter de staatsbon nemen i.p.v. een termijnrekening of kasbon.aossa schreef: ↑22 mei 2024, 16:18 In juni geeft de schatkist opnieuw een eenjarige staatsbon uit, weliswaar zonder fiscaal voordeel.
Die levert een nettorendement van 2,24 procent op.
De nieuwe staatsbon op één jaar die het Agentschap van de Schuld begin juni uitgeeft, biedt een brutorendement van 3,20 procent. Dat maakte de overheidsdienst woensdagmiddag bekend.
Particuliere beleggers kunnen van 24 mei tot en met 3 juni inschrijven bij banken en beurshuizen.
Ze kunnen ook van 24 mei tot en met 31 mei rechtstreeks bij de schatkist intekenen.
Ik snap jullie niet. Op 1 jaar krijg je op een 0% staatsobligatie van Duitsland (AAA!) of Oosterijk (AA),dan wel Frankrijk (AA), 3% plus netto. En zou je hem ondertussen moeten/willen verkopen dan gaat dat veel gemakkelijker en sneller dan een staatsbon Tevens weet je "any moment" de koers...Philippe1 schreef: ↑23 mei 2024, 13:59Bij Medirect doen ze opnieuw een cashback actie van 0.2% bij het aankopen van de staatsbon via hen. Dit betekent een nettorendement van 2.44% op 1 jaar via Medirect. Een termijnrekening of kasbon op 1 jaar moet al een brutorendement hebben van 3.49% om dit te evenaren. Iedereen die een vastrenderende belegging zoekt op 1 jaar kan beter de staatsbon nemen i.p.v. een termijnrekening of kasbon.aossa schreef: ↑22 mei 2024, 16:18 In juni geeft de schatkist opnieuw een eenjarige staatsbon uit, weliswaar zonder fiscaal voordeel.
Die levert een nettorendement van 2,24 procent op.
De nieuwe staatsbon op één jaar die het Agentschap van de Schuld begin juni uitgeeft, biedt een brutorendement van 3,20 procent. Dat maakte de overheidsdienst woensdagmiddag bekend.
Particuliere beleggers kunnen van 24 mei tot en met 3 juni inschrijven bij banken en beurshuizen.
Ze kunnen ook van 24 mei tot en met 31 mei rechtstreeks bij de schatkist intekenen.
Wat hebben jullie toch met die Belgische staatbons?
Die vraag heb ik hier ook al in meerdere topics gesteld. Vaderlandsliefde wrs ...
Ik weet waarom. Omdat de staatsbon makkelijk ergens te kopen is.JOKER247 schreef: ↑23 mei 2024, 15:00Ik snap jullie niet. Op 1 jaar krijg je op een 0% staatsobligatie van Duitsland (AAA!) of Oosterijk (AA),dan wel Frankrijk (AA), 3% plus netto. En zou je hem ondertussen moeten/willen verkopen dan gaat dat veel gemakkelijker en sneller dan een staatsbon Tevens weet je "any moment" de koers...Philippe1 schreef: ↑23 mei 2024, 13:59
Bij Medirect doen ze opnieuw een cashback actie van 0.2% bij het aankopen van de staatsbon via hen. Dit betekent een nettorendement van 2.44% op 1 jaar via Medirect. Een termijnrekening of kasbon op 1 jaar moet al een brutorendement hebben van 3.49% om dit te evenaren. Iedereen die een vastrenderende belegging zoekt op 1 jaar kan beter de staatsbon nemen i.p.v. een termijnrekening of kasbon.
Ik zou op dit moment niet weten waar die 0% obligaties te halen? Welke bank? Hoe bereken je de kosten?
Groeten.
Kom nou toch, zo moeilijk is dat allemaal niet, meer een kwestie van luiheid.DeJos schreef: ↑23 mei 2024, 15:44Ik weet waarom. Omdat de staatsbon makkelijk ergens te kopen is.JOKER247 schreef: ↑23 mei 2024, 15:00
Ik snap jullie niet. Op 1 jaar krijg je op een 0% staatsobligatie van Duitsland (AAA!) of Oosterijk (AA),dan wel Frankrijk (AA), 3% plus netto. En zou je hem ondertussen moeten/willen verkopen dan gaat dat veel gemakkelijker en sneller dan een staatsbon Tevens weet je "any moment" de koers...
Ik zou op dit moment niet weten waar die 0% obligaties te halen? Welke bank? Hoe bereken je de kosten?
Groeten.
Maar goed als ruim 1/4 minder rendement je niet uitmaakt, mij best.
Bij Bolero heb ik begrepen. Misschien toch eens bekijken.
Logisch, het is een verdeeld land met al die regeringen en verschillende kieslijsten in verschillende delen van het land voor een z.g. "Federale" regering.
Ik zie het al dat ze in de in de US verschillende lijsten met verschillende kandidaten hebben om een regering en een president te kiezen.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Die Ethias tak 21 met 3,2% lijkt mij het beste alternatief voor wie zijn geld 8 jaar kan missen.
Is de kapitalisatie van intresten ook aan de bruto rente van 3,2%?
Indien ja, een no brainer lijkt mij...
Is de kapitalisatie van intresten ook aan de bruto rente van 3,2%?
Indien ja, een no brainer lijkt mij...
Net nog wat AT0000A2QRW0 bijgekocht aan 96.968%. Netto jaaropbrengst tot 20 april 2025 3.17%