Termijnrekening bij SANTANDER
TIP
Re: Termijnrekening bij SANTANDER
Vind jij 2,24 goed? Terwijl je met 0 obligaties op een jaar boven de 3% netto haalt???Sammy2 schreef: ↑21 mei 2024, 19:53Goede opportuniteit.Samsara schreef: ↑21 mei 2024, 17:52 Beste klant,
Goed nieuws! We verhogen tijdelijk de rente op de Vision Fix-termijnrekening met een duurtijd van 1 jaar. In deze mail vindt u alle informatie over deze opportuniteit voor uw spaargeld.
Tijdelijk aanbod
Opent u tussen 22 mei en 3 juni een termijnrekening met een looptijd van 1 jaar, dan ontvangt u een brutorente van 3,20% voor de duur van de looptijd. Een unieke kans om uw spaargeld extra te laten groeien!
Vision Fix (looptijd van 1 jaar)
Brutorente
Nettorente
Huidige tarieven
2,75%
1,93%
Nieuwe tarieven*
3,20%
2,24%
* De nieuwe tarieven zijn van toepassing op nieuwe termijnrekeningen met een looptijd van 1 jaar, geopend tussen 22 mei 2024 en 3 juni 2024 (18u).
De rentevoeten voor termijnrekeningen met andere looptijden wijzigen niet. Na de actieperiode zal de brutorentevoet op de Vision Fix-termijnrekening van 1 jaar opnieuw 2,75% bedragen.
Zelfs spaarrekeningen halen nog boven de 3% momenteel...
Er ontgaat me iets.
Van waar die acties op de termijnrekeningen?
Dat geld van de staatsbon komt toch pas eind augustus vrij?
Van waar die acties op de termijnrekeningen?
Dat geld van de staatsbon komt toch pas eind augustus vrij?
Termijnrekening: Beperkt bedrag; korte termijn; gegarandeerde rente; ja is OK voor mijn doel. Obligaties zijn niet zo mijn ding.
Misschien verwachten ze nog een rentestijging of alvast geen daling? Hierdoor willen ze misschien spaargeld van spaarrekeningen naar termijnrek. krijgen tegen lagere rente?
Geen idee...
Geen idee...
Of misschien komt er nog wel een renteverlaging? Bijvoorbeeld de basisintrest -1%? Of de getrouwheidspremie -1%? Of beide? Werkt er hier niemand bij de NBB en kan een tipje geven?
Het is een antwoord op de nieuwe staatsbon met looptijd van 1 jaar.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Die via ME interessanter is vanwege de 0,20% die je extra krijgt teruggestort
Men moet ook rekening houden met de verhoging van de voorheffing naar 33 of 40% die de volgende regering Magnette 1 zal invoeren.
Neen hoor , 40% lijkt me een redelijk percentage dat meer in lijn ligt met de belasting op het loon.
Maar is het niet zo dat je al loonbelasting hebt betaald voor dat je met het restant gaat beleggen of sparen? Of vergis ik mij nu?
Dus eeerst 40% en dan over die overgebleven 60% weer 40%?