Holdings
TIP
Re: Holdings
In het geval van Prosus zijn dat geen kousevoeten maar loopschoenen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Morgen zou het dividend van Sofina en Brederode op de rekening moeten staan! Dit zijn mijn twee grootste posities qua holdings op dit moment.
Klopt, is al gestort met valuta 22/05.
Jeuj, kan ik eens in Dundulleis winkelen in plaats van Dunaldi
Jeuj, kan ik eens in Dundulleis winkelen in plaats van Dunaldi
Uitkijken naar Prosus vandaag,Tencent vannacht moeten inleveren na het uit de markt nemen van nieuwe spelconsole....
Een paar procentjes... daar mag je niet van wakker liggen bij chinese techaandelen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Heb enkel nog maar het korte persbericht gelezen maar verschiet wel van de duik (-7,5%) naar beneden van Ackermans en Van Haaren? Iemand die weet wat er juist zo slecht is?
I.d.d.,schade is beperkt....
Er is nog potentiël...
AvH doet “een Sofinatje”, problemen bij Medikabazaar in dit geval.
Da's niet logisch. Medikabazaar had een waarde van 45m€ op een totale portefeuille van 6.5 Miljard. Zelfs indien Medikabazaar volledig ten onder gaat is dat slechts 0.7% van AvH. Kan dus nooit een koersval van 4 a 5% verklaren.
Is dat niet een kwetsbaar punt van holdings? Als één onderliggend bedrijfje in de problemen komt, gaat heel de holding onderuit.
Het is niet omdat iets maar 45 miljoen waard is, dat het geen veel hogere schade zou kunnen aanrichten.
Dat moet je mij toch eens uitleggen. Een aandeelhouder kan alleen zijn inleg verliezen en niet meer. Da’s juist een voordeel van een vennootschap (en aandelen).
Je snapt het niet vrees ik -> imagoschade is een veelvoud van die 45M €.
Zitten er nog dergelijke dossiers aan te komen om maar iets te zeggen?
Zitten er nog dergelijke dossiers aan te komen om maar iets te zeggen?
Het is hier wel echt maar een klein dossiertje he. Ik snap dat de markt even in een kramp schoot met Sofina in het achterhoofd. Ik maak mij hier echt geen grote zorgen over hoor. De markt ook niet meer ondertussen.
Je bedoelt dus dat mensen zouden gaan denken 'Die van AvH letten niet goed op hun investeringen en misschien zijn er nog wel waar wat aan rammelt' ?
Het kan altijd dat er financiele onregelmatigheden zijn. Dat kan altijd, bij iedere investering (ook bij Tesla, Microsoft, AvH zelf, of Wirecard), en dat risico zit altijd al in de koers verwerkt.
Zonder concrete aanwijzing is het speculatie om te geloven dat het risico bij de investeringen van AvH groter is dan gemiddeld.