Wat na staatsbon?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Wat na staatsbon?
Na aftrek van de verzekeringstaks van 2% is het rendement 2,93%. Dat is als je na 8 jaar en 1 dag de spaarverzekering afkoopt en minstens 20.000€ belegt.Matroos1958 schreef: ↑24 mei 2024, 20:34Weet je wel waarover je spreekt?
Waar staat er iets geschreven van instapkosten?
Enkel de beurstaks is verschuldigd
En met de kapitalisatie heb je een rendement van 3 procent over op 8 jaar
Er is geen instapkost en ook geen beheerskost.
Even tussendoor: ik kan de staatsbon van 1j niet terugvinden op Bolero....
Ik gebruik de juiste code: BE3871296260
De Oostenrijkse en dergelijke vind ik dan wel weer...
En voor de mensen die via de belastingen niet aan hun 240€ terug te vorderen RV komen, kan dit wel nog 3.2% netto opleveren.
Met een beetje berekenen natuurlijk.
En voor de mensen die via de belastingen niet aan hun 240€ terug te vorderen RV komen, kan dit wel nog 3.2% netto opleveren.
Die staatsbon wordt uitgegeven op 4 juni. Vanaf het moment dat die op de beurs verhandelt wordt, zal je die terugvinden op Bolero.Malinois schreef: ↑24 mei 2024, 23:05 Even tussendoor: ik kan de staatsbon van 1j niet terugvinden op Bolero....
Je tekent uiteraard wel beter in via de plaatsende instellingen, of via de Grootboeken.
Enkel dividenden op aandelen zijn vrijgesteld. Een staatsbon of Oostenrijkse obligatie zijn uiteraard geen aandelen en vallen uit de boot.
Het gaat trouwens dit jaar over max. € 833 aan vrijgestelde dividenden, dus max. € 250 RV terug te vorderen dit jaar.
Ahaaa, thanks!
Dit is de eerste keer dat ik naar obligaties ga en dacht dat RV ook echt gewoon RV was, niet dus...
Bedankt voor de info! Dan maar voor een nul obligatie gaan..
Denk dat je niet veel beter dan dit gaat te zien krijgen.Matroos1958 schreef: ↑24 mei 2024, 19:43Idd, mooi alternatief. Kapitalisatie van de 3,2 procent wordt toegepast.Brugse Leeuw schreef: ↑24 mei 2024, 07:15 Die Ethias tak 21 met 3,2% lijkt mij het beste alternatief voor wie zijn geld 8 jaar kan missen.
Is de kapitalisatie van intresten ook aan de bruto rente van 3,2%?
Indien ja, een no brainer lijkt mij...
Mss nog ff afwachten of men een actie doet op tak 21 rekeningen in het algemeen?
20.000 inleg minus 2% verzekeringstaks wordt 19.600 netto inleg, 8 jaar aan 3,2% kapitalisatie levert dan 25.217 op, vrij van RV, of 26% op 8 jaar. Ter vergelijking, daar moet je al een nul coupon obligatie op 8 jaar aan 73% voor vinden. Plus tak21 valt onder de deposito garantie, obligaties niet
-
- Full Member
- Contacteer:
Je hebt gelijk, ik hoop dat ze het huidige rendement kunnen aanhouden tot septembervortex schreef: ↑25 mei 2024, 08:41Denk dat je niet veel beter dan dit gaat te zien krijgen.Matroos1958 schreef: ↑24 mei 2024, 19:43
Idd, mooi alternatief. Kapitalisatie van de 3,2 procent wordt toegepast.
Mss nog ff afwachten of men een actie doet op tak 21 rekeningen in het algemeen?
20.000 inleg minus 2% verzekeringstaks wordt 19.600 netto inleg, 8 jaar aan 3,2% kapitalisatie levert dan 25.217 op, vrij van RV, of 26% op 8 jaar. Ter vergelijking, daar moet je al een nul coupon obligatie op 8 jaar aan 73% voor vinden. Plus tak21 valt onder de deposito garantie, obligaties niet
Hoop ik ook. Nog meer staatsschulden: geil!Matroos1958 schreef: ↑25 mei 2024, 09:12Je hebt gelijk, ik hoop dat ze het huidige rendement kunnen aanhouden tot septembervortex schreef: ↑25 mei 2024, 08:41
Denk dat je niet veel beter dan dit gaat te zien krijgen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ge zijt ne zagevent. Altijd gezeverSammy2 schreef: ↑25 mei 2024, 22:01Hoop ik ook. Nog meer staatsschulden: geil!Matroos1958 schreef: ↑25 mei 2024, 09:12
Je hebt gelijk, ik hoop dat ze het huidige rendement kunnen aanhouden tot september
Aangenaam. En jij bent een ignorant. Of een slang die zijn eigen achterste opvreet; en het niet eens merkt. Altijd bedacht om het eigen voordeel. Vergis je niet; de slinger gaat terugkomen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Gratis en voor niets.
Blijkbaar toch niet goed op de hoogte!JOKER247 schreef: ↑23 mei 2024, 19:04Logisch, het is een verdeeld land met al die regeringen en verschillende kieslijsten in verschillende delen van het land voor een z.g. "Federale" regering.
Ik zie het al dat ze in de in de US verschillende lijsten met verschillende kandidaten hebben om een regering en een president te kiezen.
Publiek verkiest "kiesmannen"... verschillende kieslijsten en kandidaten dus.
Enig verschil: "the winner takes all"
- ericksenior
- Full Member
- Contacteer:
als ik zo alle reacties zie ( ben 85) zal Izola op 3 jaar netto 2.45 in augustus/september moeilijk te kloppen zijn
p.s ook mijn bank gaf mij goede vooruitzichten voor de vervaning van de staatsbon
p.s ook mijn bank gaf mij goede vooruitzichten voor de vervaning van de staatsbon
DE000A2R9ZU9
3 jaar, netto +3%. Jaarlijks een haf procentje (=20%) meer. Het is wel Mercedes.
3 jaar, netto +3%. Jaarlijks een haf procentje (=20%) meer. Het is wel Mercedes.