Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Nulcoupons overzicht
Op de tarievenlijst bij Bolero zie ik bij obligaties via de secundaire markt het tarief van 25EUR per schijf van 10.000EUR, wat toch 0,25% is?
Hoe zat het met de RV op deze coupons? 30% op de meerwaarde tov uitgifteprijs?
Je koopt 0% coupon obligaties die uitgegeven zijn boven 100%, dan betaal je geen roerende voorheffing op de meerwaarde.
Voorbeeld: DE0001141828 (uitgifteprijs 103.56 - noteert nu aan 95.83)
Ik zou Bolero links laten liggen, hun tarieven zijn te hoog.
Als je een Duitse staatsobligatie wil aankopen best via Saxo Bank of DeGiro.
Via Saxo Bank kan je € 100 transactietegoed krijgen als je lid wordt via een referral link, dus kan je "gratis" aankopen.
Bij DeGiro betaal je € 3 transactiekost voor een obligatie.
Voor zolang het nulcoupon feestje nog zal duren. Ik heb iemand gesproken die werkt bij de fiscus en die is van mening, als je aankoopt beneden de terugbetalingsprijs, het om een verdoken rente kan gaan en het correcter zou zijn om op dit verschil roerende voorheffing te heffen. Een werkje voor de nieuwe regering.
Dan zijn we weeral enkele jaren verder.Torro schreef: ↑28 mei 2024, 11:40 Voor zolang het nulcoupon feestje nog zal duren. Ik heb iemand gesproken die werkt bij de fiscus en die is van mening, als je aankoopt beneden de terugbetalingsprijs, het om een verdoken rente kan gaan en het correcter zou zijn om op dit verschil roerende voorheffing te heffen. Een werkje voor de nieuwe regering.
Wat de volgende regering zou kunnen beslissen om de spaarders en beleggers te doen betalen:
- verhoging RV
- verhoging TOB
- taksen op nulcoupons
- effectentaks: verhoging tarief en/of verlaging drempel
- meerwaardebelasting op alle effecten
- TAK 21: afschaffing fiscale vrijstelling na 8 jaar
- afschaffing fiscale vrijstelling van gereglementeerde spaarrekeningen
- vermogensbelasting
- ... ?
In vele andere landen heb je nog:Yaris schreef: ↑28 mei 2024, 13:11 Wat de volgende regering zou kunnen beslissen om de spaarders en beleggers te doen betalen:
- verhoging RV
- verhoging TOB
- taksen op nulcoupons
- vermogensbelasting
- ... ?
* Belasting op effectieve huurinkomsten (-kosten)
* Meerwaardebelasting op verkoop (niet eerste?) woning
En ook:
* belasting en rsz op alle elementen van de beloning van een werkgever/zelfstandige.
*
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik heb gisteren gehoord of gelezen dat er stemmen opgaan om dividenden gewoon mee progressief te belasten. Voor veel mensen komt dit dan neer op 50%.
Ik heb De Croo ook horen zeggen dat hij de effectentaks prima vindt. Zelfs al daalt uw effectenportefeuille, dan mag je nog een bijdrage leveren, zo zei hij. Vermogensbelasting is dus ok voor de VLD.
Ik heb De Croo ook horen zeggen dat hij de effectentaks prima vindt. Zelfs al daalt uw effectenportefeuille, dan mag je nog een bijdrage leveren, zo zei hij. Vermogensbelasting is dus ok voor de VLD.
Niet op de meerwaarde maar wel op de in jou voorbeeld 95.83€?
En bij uitgifte 100%?
Ivm met die belasting, niet leuk maar ik heb wel een probleem als ze dat doen op de reeds lopende beleggingen.
Op nieuwe beleggingen heb je nog altijd de keuze om er al fan noet op in te tekenen.
Op nieuwe beleggingen heb je nog altijd de keuze om er al fan noet op in te tekenen.
Je bent de groepsverzekering nog vergeten....;-)Yaris schreef: ↑28 mei 2024, 13:11 Wat de volgende regering zou kunnen beslissen om de spaarders en beleggers te doen betalen:
- verhoging RV
- verhoging TOB
Deze 2 maatregelen zijn typisch België. Totaal geen eensgezindheid vinden over een (broodnodige) herstructurering en dan maar de taksen gradueel laten toenemen.
De RV is de afgelopen 20 jaar stelselmatig gestegen tot de welgekende 30%. Oké, de eerste €800 dividenden zijn vrijgesteld, maar toch, dit is een substantiële verhoging die eigenlijk gewoon wordt weggewuifd door velen.- taksen op nulcoupons
- vermogensbelasting
- ... ?
De algemene menigte (of linkse zijde?) vergeet precies dat de meesten beleggen met geld waarop reeds hoge (!) personenbelastingen op werden afgedragen.
Wat mij betreft is er maar 1 oplossing en dat is om het belastingssysteem helemaal te hertekenen. Zowel voor de lonen als kapitaal.
En nee, geen kruimels van een paar honderd euro per jaar op een bruto inkomen van €60000/€70000/€80000.
Beloon de mensen en bestraf ze niet door te werken/investeren. Laat zien wat er anders mogelijk is.
Dit is een naïeve padstelling, i know...
-
- Newbie
- Contacteer:
En als die obligatie nu destijds zou uitgegeven zijn aan pakweg 99,50. Betaal je dan de RV op die 0,50 (100-99,50) of toch ineens op al het rendement dat je haalde?
Idd, enkel RV op 0,50 in dat geval.Koffieleut schreef: ↑28 mei 2024, 18:49En als die obligatie nu destijds zou uitgegeven zijn aan pakweg 99,50. Betaal je dan de RV op die 0,50 (100-99,50) of toch ineens op al het rendement dat je haalde?
XS2383886947 lanxess aangekocht, rendement zal in de buurt van 3,4% zitten...