Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Het is wel degelijk de D van Dacia en de T van Fientje.
Off-topic: ik heb me in februari een elektrisch golfkar met baantoelating aangeschaft. 5000 euro aankoop en 3000 euro retour aan subsidies. Niet verwonderlijk dat de subsidiedoos zo snel leeg was.
Re: Rijden met EV vs ICE
Tvr is mij volkomen onbekend. Ik ben als vrouw niet echt een autogek .
Re: Rijden met EV vs ICE
Hahaha, die is leuk. Dat Brembos daar nu niet aan gedacht heeft.
Re: Rijden met EV vs ICE
Cool, welk model?
-
- Full Member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 17 jan 2023
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Vakantiegangers opgelet: zo ‘leeg’ moet accu hybride of elektrische auto zijn voor toegang tot Griekse ferry
Vakantiegangers die deze zomer met een elektrische auto of een plug-in hybride op vakantie door Griekenland willen reizen, moeten voorbereid zijn op onaangename verrassingen. De meeste veerboten nemen namelijk geen volledig opgeladen elektrische voertuigen mee.
Om mee te mogen op een veerboot mogen de accu’s tot maximaal tot 40 procent van hun capaciteit zijn opgeladen. Leden van de scheepsbemanning controleren bij het instappen de laadstatus op de voertuigdisplays. In de praktijk betekent dit dat je reis naar Griekenland kan eindigen in Venetië, Ancona of Bari als je vanuit deze Italiaanse havens naar het Griekse Patras of Igoumenitsa wilt oversteken, zoals veel autovakantiegangers in de zomer doen.
Leve de vooruitgang
Vakantiegangers die deze zomer met een elektrische auto of een plug-in hybride op vakantie door Griekenland willen reizen, moeten voorbereid zijn op onaangename verrassingen. De meeste veerboten nemen namelijk geen volledig opgeladen elektrische voertuigen mee.
Om mee te mogen op een veerboot mogen de accu’s tot maximaal tot 40 procent van hun capaciteit zijn opgeladen. Leden van de scheepsbemanning controleren bij het instappen de laadstatus op de voertuigdisplays. In de praktijk betekent dit dat je reis naar Griekenland kan eindigen in Venetië, Ancona of Bari als je vanuit deze Italiaanse havens naar het Griekse Patras of Igoumenitsa wilt oversteken, zoals veel autovakantiegangers in de zomer doen.
Leve de vooruitgang
Re: Rijden met EV vs ICE
Om dan , éénmaal overgestoken te mogen bijladen aan stevige tarieven... ?Abatoetnie schreef: ↑28 mei 2024, 08:35 Vakantiegangers opgelet: zo ‘leeg’ moet accu hybride of elektrische auto zijn voor toegang tot Griekse ferry
Vakantiegangers die deze zomer met een elektrische auto of een plug-in hybride op vakantie door Griekenland willen reizen, moeten voorbereid zijn op onaangename verrassingen. De meeste veerboten nemen namelijk geen volledig opgeladen elektrische voertuigen mee.
Om mee te mogen op een veerboot mogen de accu’s tot maximaal tot 40 procent van hun capaciteit zijn opgeladen. Leden van de scheepsbemanning controleren bij het instappen de laadstatus op de voertuigdisplays. In de praktijk betekent dit dat je reis naar Griekenland kan eindigen in Venetië, Ancona of Bari als je vanuit deze Italiaanse havens naar het Griekse Patras of Igoumenitsa wilt oversteken, zoals veel autovakantiegangers in de zomer doen.
Leve de vooruitgang
Griekenland 'pakt' Europa terug op die manier ?
Re: Rijden met EV vs ICE
Gemiddelde stroomprijs is per defintie niet dezelfde dan welke je tegenkomt aan laadpalen.
Prijzen aan laadpalen zijn overigens niet overal gelijk. provider, snellader etc ... speelt allemaal een rol.
En een paar 10tallen auto's ? Zou me sterk verbazen.
-
- Full Member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 17 jan 2023
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Het gaat me zelfs niet over dat moeten laden eenmaal in Griekenland maar het hele gedoe met elektrische auto's.
Stel je voor dat je aankomt aan die oversteekplaats en je staat op 48 % ... gaan ze daar dan een "parcours" voorzien waar je rondjes kan draaien tot je aan 40 % bent ... sorry, maar de zin "waar zijn we in godsnaam mee bezig" is hier toch echt op zijn plaats.
Ik dacht dat het de bedoeling is dat de maatschappij vooruitgaat, dit hele elektrische gedoe (dat overhaast door de strot wordt gejaagd) kan toch onmogelijk als vooruitgang beschouwd worden. En over het voordeel van het klimaat is ook niet alles gezegd denk ik.
Stel je voor dat je aankomt aan die oversteekplaats en je staat op 48 % ... gaan ze daar dan een "parcours" voorzien waar je rondjes kan draaien tot je aan 40 % bent ... sorry, maar de zin "waar zijn we in godsnaam mee bezig" is hier toch echt op zijn plaats.
Ik dacht dat het de bedoeling is dat de maatschappij vooruitgaat, dit hele elektrische gedoe (dat overhaast door de strot wordt gejaagd) kan toch onmogelijk als vooruitgang beschouwd worden. En over het voordeel van het klimaat is ook niet alles gezegd denk ik.
Re: Rijden met EV vs ICE
Voor iedereen die dagelijks een overzetboot neemt in Griekenland is dit een belangrijk element om in overweging te nemen tijdens de aankoop van een auto.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Full Member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 17 jan 2023
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Er is meer dan die overzetboot, er zijn garages waar je niet mag inrijden, misschien (of is het al zover) zullen mede-eigenaars van appartementen ook omwille van het brandgevaar geen EV toelaten, beperkte batterijen, doorverkoop ?, er is de kans dat je zonder "nafte" valt halfweg het hol van pluto, enz.
Nu, van mij mag je doen wat je wil maar ik zal alvast tot de allerlaatste minuut wachten om zo'n kar aan te schaffen.
Re: Rijden met EV vs ICE
Na 3 maand EV rijden wil ik niets anders. Geruisloos rijden en schokvrij soepel versnellen , gedaan met die lawaaierige motor die je elke 5 jaar (of is het 2 jaar ?) andere olie moet geven en waarvan je regelmatig allerlei filters en bougies moet vervangen , regelmatig moeten bijtanken aan een vies tankstation … Elke nacht 2 uurtjes aan het stopcontact terug bijladen volstaat voor mijn dagelijks ritje aan 4 euro/100 km.
Re: Rijden met EV vs ICE
Op vele veilingen zie je Tesla's verkocht worden aan 22k euro, prijs all in. Meestal auto's van 5 gaar oud en 60 à 70k kilometer gereden. Dat zijn serieuze afschrijvingen.
Re: Rijden met EV vs ICE
Een goed uitgeruste Audi A4 nieuwprijs 2017 50k heb je nu ook voor 20k…dat zijn inderdaad flinke afschrijvingen in vergelijking met mijn oude Dacia Sandero (nieuwprijs 2017 13k , nu 6k). Ev’s die met de boot uit China komen zijn ook minder dan 40% geladen (fossiele wagens minder dan 10% trouwens) wegens een nieuwe policy. Waarschijnlijk weer een of ander Europees regeltje…