Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Ik denk dat je zelf wel weet dat je flink naast de kwestie aan het antwoorden bent.voorheenCP1234 schreef: ↑28 mei 2024, 22:43 Petrus bewaakt volgens het christendom sinds die tijd de hemelpoort en beslist of iemand naar de hemel of de hel gaat. Symbolen in kunst en iconografie zijn sleutel, omgekeerd kruis, vissersnet, haan.
Dat moet je dus aan hem vragen
Het gaat niet om Petrus die de toegang verleent of weigert. Het gaat er hem om wat je gaat doen met mensen die geen mogelijkheid hebben om een WZC te betalen, een hoge zorgnood hebben en waarvan jij stelde dat ze dan maar naar de hemel moeten gaan.
Jij mag hier als stap van voor Petrus eens komen vertellen hoe je ze daar gaat toe overtuigen.
Ik vind het al een (te) sterk idee. De uitvoering ervan kan niet anders dan erger klinken.
het kindergeld blijft dan toch behouden he? Alee toch voor de werkloze ouders zonder spaargeld.vortex schreef: ↑29 mei 2024, 09:21 Misschien kunnen de kinderen vlak na de geboorte bij de overheid gedropt worden, die moet dan maar in opvoeding, scholing, kleding, eten, enz... voorzien. Ouders kunnen dan wanneer ze er goesting en tijd voor hebben hun kind eens afhalen. Uiteraard allemaal gratis hé
Ik vind dat de werkloze ouders zonder spaargeld ook niet moeten opdraaien voor de jaarlijkse Kazou kampen.
Ook deze kinderen moeten het recht hebben om een zorgeloze vakantie te genieten!
Ook deze kinderen moeten het recht hebben om een zorgeloze vakantie te genieten!
zeker niet, ze mogen er nog een goodie bag bij krijgen met allerlei leuke spulletjes en een incentive + een bedankje aan de ouders dat ze hun kind gebracht hebben naar het kampje. En als het niet lukt om de kindjes te brengen moet er maar een taxi dienst ingezet worden die de kindjes gratis komt ophalen.
Waarom eigenlijk geen inkomensgerelateerde supermarkten of inkomensgerelateerde verkeersbelasting..
Tis te zot voor woorden..
Tampons, boterhammen op school, vakantiekampen ... allemaal op kosten van de staat (lees: belastingbetaler).
Waar blijft de verantwoordelijkheid van de ouders?
Gratis bestaat niet. Alles wordt gewoon afgeschoven op "de maatschappij" waardoor anderen er voor moeten betalen.
Misschien zouden die ouders beter eerst eens nadenken of ze wel kinderen willen als je niet voor hen kan/wil zorgen?
Een sterilizatiepremie van 5.000 euro zou voor sommige mensen ook een oplossing bieden.
Met terugwerkende kracht aub... dan kan ik er ook van "genieten".
Alle beloftes zijn maar geldig tot 09-06.
Op 09-06 zijn al de helft van degenen die moeten gaan zetelen in Antwerpen "ziek".
Op 09-06 zijn al de helft van degenen die moeten gaan zetelen in Antwerpen "ziek".
Ouders moeten hun centjes sparen om met verlof te kunnen vertrekken; 6 à 8 weken kosten veel geld, praktisch niet met vervanginkomen te bekostigen.ConradR schreef: ↑29 mei 2024, 11:30Tampons, boterhammen op school, vakantiekampen ... allemaal op kosten van de staat (lees: belastingbetaler).
Waar blijft de verantwoordelijkheid van de ouders?
Gratis bestaat niet. Alles wordt gewoon afgeschoven op "de maatschappij" waardoor anderen er voor moeten betalen.
Misschien zouden die ouders beter eerst eens nadenken of ze wel kinderen willen als je niet voor hen kan/wil zorgen?
iPhone en iPad niet inbegrepen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Zou dat iets te maken hebben met hun burgemeester ;-)
Ik heb mezelf trouwens vrijwilliger gemeld voor de verkiezingen, 25 euro presentiegeld laat je toch niet liggen en misschien de kans om een aantal stemmen ongeldig te laten verklaren.
(dat laatste is voor alle duidelijkheid om te lachen, voor de vele aanwezigen hier die alles letterlijk nemen)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Met alle respect voor jouw mening haelewyn, maar volgens mij zoek je zelf toch ook wel wat de confrontatie.haelewyn schreef: ↑29 mei 2024, 09:44Ik denk dat je zelf wel weet dat je flink naast de kwestie aan het antwoorden bent.voorheenCP1234 schreef: ↑28 mei 2024, 22:43 Petrus bewaakt volgens het christendom sinds die tijd de hemelpoort en beslist of iemand naar de hemel of de hel gaat. Symbolen in kunst en iconografie zijn sleutel, omgekeerd kruis, vissersnet, haan.
Dat moet je dus aan hem vragen
Jouw antwoord was:
Als "neen" je antwoord is, dan zou je n.m.i. de vragen die je vervolgens stelt ook zelf mogen kunnen beantwoorden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als een WZC noodzakelijk is voor die persoon, ja.
Moet dat dan voor eender welk WZC ? Nee, enkel voor de goedkoopste categorie van WZC.
En men mag van mij dan ook wel de extra tegemoetkoming recupereren bij bv. de begunstigden van eventuele schenkingen die deze persoon heeft gedaan.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 29 mei 2024, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je kan toch niet verwachten dat die ouders hun kinderen af en toe eens gratis gaan afhalen ?!?
Als je verwacht dat ouders dat doen, dan zal je daar een vergoeding voor moeten uitbetalen als incentive.
Gisteren was er op Kanaal Z nog een item over de kinderbijslag; De KU Leuven heeft een studie gedaan:als ze enkel nog kindergeld geven aan de armen en niet meer aan de mensen met wat meer geld kunnen ze de kinderarmoede verminderen... toch slimme koppen aan de universiteit...
Te zien op 5:00
https://trends.knack.be/kanaal-z/z-nieu ... ag-28-mei/
Te zien op 5:00
https://trends.knack.be/kanaal-z/z-nieu ... ag-28-mei/