Tips voor startende belegger?
TIP
Tips voor startende belegger?
Hallo ik en mijn vrouw hebben een mooi inkomen en we kunnen maandelijks €1500 opzij zetten. Onze eigen villa is afbetaald, daarnaast hebben we 3 appartementen die we verhuren voor €2000 per maand (na kosten).
Nu krijg ik binnenkort een kleine erfenis (ca. €250.000). Nu is de vraag wat kan ik hier best mee doen? Meer vastgoed willen we niet, tenzij je dat ook als aandeel kan kopen. Kan dat?
De rest in EFTs of een trekker? Daar hoor ik opt werk ook veel over babbelen. Lijkt dat jullie slim?
Mijn papa (die nu dus gestorven is) zei altijd dat je dividendaandelen moet kopen, daar krijg je tenminste nog iets van terug. Klopt dat?
Hebben jullie nog andere tips?
Alvats bedankt voor de enthousiaste antwoorden!
Groetjes
Nu krijg ik binnenkort een kleine erfenis (ca. €250.000). Nu is de vraag wat kan ik hier best mee doen? Meer vastgoed willen we niet, tenzij je dat ook als aandeel kan kopen. Kan dat?
De rest in EFTs of een trekker? Daar hoor ik opt werk ook veel over babbelen. Lijkt dat jullie slim?
Mijn papa (die nu dus gestorven is) zei altijd dat je dividendaandelen moet kopen, daar krijg je tenminste nog iets van terug. Klopt dat?
Groetjes
Re: Tips voor startende belegger?
Ga je ook op je eigen vraag antwoorden?Rise schreef: ↑29 mei 2024, 20:14 Hallo ik en mijn vrouw hebben een mooi inkomen en we kunnen maandelijks €1500 opzij zetten. Onze eigen villa is afbetaald, daarnaast hebben we 3 appartementen die we verhuren voor €2000 per maand (na kosten).
Groetjes
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik zou sowieso een flink stuk in Crypto beleggen.Rise schreef: ↑29 mei 2024, 20:14 Hallo ik en mijn vrouw hebben een mooi inkomen en we kunnen maandelijks €1500 opzij zetten. Onze eigen villa is afbetaald, daarnaast hebben we 3 appartementen die we verhuren voor €2000 per maand (na kosten).
Groetjes
Je bent gelukkig net op tijd om in te schrijven op de nieuwe staatsbon. Je krijgt superveel rendement en je geld kan niet veiliger staan.
Best koop je een ETF, op de Nasdaq, daar zit meer toekomst en dus groei in. Je kan aanvullen met specifieke ETF's, ik zou voor AI, robotica, green energy en ESG gaan.
Verder zou ik dan aandelen kopen van wapenfabrikanten, want er gaat meer geld besteed worden aan defensie.
Zeker ook NVIDIA kopen, kijk maar hoe die stijgen! Die gaan tegen eind de zomer makkelijk maal tien.
Dividendaandelen zou ik niet doen, dat levert veel te weinig op en je betaalt er veel te veel belastingen op.
Disclaimer: bovenstaande niet als beleggingsadvies interpreteren.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Alles in 1 trekker. Kan niet fout lopen. ![Evil >:D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/evil.gif)
![Evil >:D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/evil.gif)
Even ongepast serieus: green energy is echt een goed idee momenteel, maar je moet de juiste firmas hebben.NVSTR schreef: ↑29 mei 2024, 21:23 Je kan aanvullen met specifieke ETF's, ik zou voor AI, robotica, green energy en ESG gaan.
Brookfield is in de laatste 2 weken met 50% ofzo gestegen nadat ze contract met Microsoft afsloten.
En green energy staat nog altijd super goedkoop, en al die AI moet gevoed worden met heeeeeeeeel veel hernieuwbare energie.
Dus het besef dat green energy de grote winnaar van AI is, begint te groeien, maar is er nog niet volledig.
Straks verdient hij nog eens geld met zon advies...
Je zou het geld ook kunnen schenken aan een goed doel aangezien u het nu al niet op krijgt.
.
Laatst gewijzigd door Yaris op 30 mei 2024, 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Caterpillar maakt ook trekkers volgens mij,of je kan John Deere kopen.
Toch iemand die 'mee is'. ![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Of CNH Industrial die maken "New Holland"-trekkers. Dan heb je ineens de hele sector
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Laatst gewijzigd door Tycoon op 30 mei 2024, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze etf heeft jaren geleden nog op mijn kooplijst gestaan maar echter nooit gekocht vanwege de extreme stijging hiervan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.