Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
De meeste openbare parkeergarages bieden zelfs mogelijkheid tot opladen.Abatoetnie schreef: ↑28 mei 2024, 16:48 Er is meer dan die overzetboot, er zijn garages waar je niet mag inrijden
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik schreef over een Tesla model S 100D uit 2019 ... Die kostte destijds meer dan een ton !Brembos schreef: ↑29 mei 2024, 07:10 Een goed uitgeruste Audi A4 nieuwprijs 2017 50k heb je nu ook voor 20k…dat zijn inderdaad flinke afschrijvingen in vergelijking met mijn oude Dacia Sandero (nieuwprijs 2017 13k , nu 6k). Ev’s die met de boot uit China komen zijn ook minder dan 40% geladen (fossiele wagens minder dan 10% trouwens) wegens een nieuwe policy. Waarschijnlijk weer een of ander Europees regeltje…
Jij schrijft over een Audi A4 bouwjaar 2017. Redelijk verschil, me dunkt.
Mss moet je de Tesla vergelijken met een BMW 7. Die kostten destijds ook meer dan een ton, die vind je 5 jaar later niet onder de 40K.
Re: Rijden met EV vs ICE
Die Bmw 7 is waarschijnlijk nog zo’n fossiel gedrocht met een onderhoudsintensieve onnodige complexe inefficiente verbrandingsmotor ?
-
- Full Member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 17 jan 2023
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Nochtans een berichtje van een paar dagen geleden, het is dus niet dat ik er een opvis uit 2021, 2022, heel recente info dus.Gudrun schreef: ↑29 mei 2024, 14:21De meeste openbare parkeergarages bieden zelfs mogelijkheid tot opladen.Abatoetnie schreef: ↑28 mei 2024, 16:48 Er is meer dan die overzetboot, er zijn garages waar je niet mag inrijden
https://www.bndestem.nl/auto/moeten-ele ... g%2Dauto's.
Je wederwoord heeft trouwens geen enkel effect, als jij graag met zo'n bak rond vlamt (heb je hem ) (een bedrijfsvoertuig I presume) doe dat gerust maar mij, die hem zelf moet betalen, zal nog eventjes de kat uit de boom kijken om dan vast te stellen dat "Europa" hun verbod op productie van verbrandingsmotors terug zal stopzetten.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Berichten: 6845
- Lid geworden op: 13 dec 2020
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Opladen terwijl je stil staat op de overzetboot zou ook handig zijn wellicht.Gudrun schreef: ↑29 mei 2024, 14:21De meeste openbare parkeergarages bieden zelfs mogelijkheid tot opladen.Abatoetnie schreef: ↑28 mei 2024, 16:48 Er is meer dan die overzetboot, er zijn garages waar je niet mag inrijden
Re: Rijden met EV vs ICE
Of het productieverbod op verbrandingsmotoren zal teruggedraaid worden, hangt af van de verkiezingen op 09/06. Voor mij zouden zij deze ideologische EV-quatsch in de papiermand mogen kieperen; idem dito met hun "warmtepompen".Abatoetnie schreef: ↑29 mei 2024, 17:13Nochtans een berichtje van een paar dagen geleden, het is dus niet dat ik er een opvis uit 2021, 2022, heel recente info dus.
https://www.bndestem.nl/auto/moeten-ele ... g%2Dauto's.
Je wederwoord heeft trouwens geen enkel effect, als jij graag met zo'n bak rond vlamt (heb je hem ) (een bedrijfsvoertuig I presume) doe dat gerust maar mij, die hem zelf moet betalen, zal nog eventjes de kat uit de boom kijken om dan vast te stellen dat "Europa" hun verbod op productie van verbrandingsmotors terug zal stopzetten.
-
- Full Member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 17 jan 2023
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Van mij mogen ze de EPC-quatsch in diezelfde papiermand kieperen.Sammy2 schreef: ↑29 mei 2024, 18:39Of het productieverbod op verbrandingsmotoren zal teruggedraaid worden, hangt af van de verkiezingen op 09/06. Voor mij zouden zij deze ideologische EV-quatsch in de papiermand mogen kieperen; idem dito met hun "warmtepompen".Abatoetnie schreef: ↑29 mei 2024, 17:13
Nochtans een berichtje van een paar dagen geleden, het is dus niet dat ik er een opvis uit 2021, 2022, heel recente info dus.
https://www.bndestem.nl/auto/moeten-ele ... g%2Dauto's.
Je wederwoord heeft trouwens geen enkel effect, als jij graag met zo'n bak rond vlamt (heb je hem ) (een bedrijfsvoertuig I presume) doe dat gerust maar mij, die hem zelf moet betalen, zal nog eventjes de kat uit de boom kijken om dan vast te stellen dat "Europa" hun verbod op productie van verbrandingsmotors terug zal stopzetten.
Er is een zware crisis bezig in de woonmarkt (zotte prijzen, hoge intresten) en alsof dat niet genoeg is worden toekomstige kopers opgezadeld met enorm dure energiemaatregelen waardoor een huis onbetaalbaar is geworden. De kost van deze energiemaatregelen wordt nooit of te nimmer terugverdiend door de (zogezegde) lagere energiefactuur.
Misschien is de achterliggende gedachte wel dat de complete verarming van de bevolking ertoe zal leiden dat er geen roste frank meer over is om die vliegtuigreis te maken. Intussen trekt de VS, China en andere grote vervuilers er zich geen bal van aan maar zal de brave Europaan binnen 100 jaar kunnen zeggen dat ze er tenminste voor hebben gezorgd dat de opwarming is beperkt gebleven tot 4,8457101597 graden ipv 4,8457101598 ...
Re: Rijden met EV vs ICE
Vanwaar toch steeds die China bashing? China is de enige grootmacht die voorligt op schema qua hernieuwbare energie richting 2030.Abatoetnie schreef: ↑30 mei 2024, 00:02 Intussen trekt de VS, China en andere grote vervuilers er zich geen bal van aan maar zal de brave Europaan ...
Vorig jaar hebben ze meer zonnepanelen geïnstalleerd dan de rest van de wereld opgeteld.
Het 'brave' Europa loopt achter
Re: Rijden met EV vs ICE
Alles voor de economie natuurlijk in China. Meer EV's meer zonnepanelen, meer ... Maar hoe vervuilend is die economie wel niet? En is de hoofdreden niet andere economieën kapot te krijgen en uiteindelijk dé wereldleider te worden? Allemaal ten koste van de gezondheid en de natuur. Zou me niet verwonderen dat er nog wat virussen er hun oorsprong vinden.
Re: Rijden met EV vs ICE
Energie is NIET hernieuwbaar.Bae1 schreef: ↑30 mei 2024, 07:22Vanwaar toch steeds die China bashing? China is de enige grootmacht die voorligt op schema qua hernieuwbare energie richting 2030.Abatoetnie schreef: ↑30 mei 2024, 00:02 Intussen trekt de VS, China en andere grote vervuilers er zich geen bal van aan maar zal de brave Europaan ...
Vorig jaar hebben ze meer zonnepanelen geïnstalleerd dan de rest van de wereld opgeteld.
Het 'brave' Europa loopt achter
BRON: "ENERGIEVERGELIJK.NL"
"557 kolencentrales gepland
Naast de honderden centrales die momenteel worden gebouwd, zijn er in Azië ook nog 557 kolencentrales waarvoor de eerste vergunningen zijn afgegeven, die officieel zijn aangekondigd of in capaciteit worden uitgebreid.
Het overgrote deel van deze geplande centrales en uitbreidingen bevindt zich wederom in China, blijkt uit de cijfers. De drie landen met de meeste geplande centrales:
China: 400 centrales – 250 GW
India: 44 centrales – 28,5 GW
Indonesië: 30 centrales – 7,5 GW
2 kolencentrales per week
Het aantal vergunningen dat China in 2022 heeft afgegeven voor de bouw van nieuwe kolencentrales is in zeven jaar niet zo hoog geweest. Met dit tempo krijgt China er twee nieuwe kolencentrales per week bij.
Oké?
Re: Rijden met EV vs ICE
Kan goed zijn, maar neemt niet weg dat China nog steeds op #1 staat qua hernieuwbare energie. Wat jij er ook van denkt.
https://youtu.be/t6ZZTKBxbTw?feature=shared
(Voor jou specifiek vanaf minuut 37)
Nog wat spoilers: Daken van huizen zijn eigenlijk geen goede plaats om massaal zonnepanelen te plaatsen en België is zoals gewoonlijk weer bij de slechtste van de klas in Europa
Re: Rijden met EV vs ICE
Peking en andere grote Chinese steden zijn onleefbaar geworden, Chinese overheid moest wel ingrijpen. En ook op vlak van Elektrische wagens schakelen zij sneller dan wij...Sammy2 schreef: ↑30 mei 2024, 09:25Als lobbyist/NGO adept is dit jouw beroep. Voor mij niet gelaten. Wanneer nog, is jouw verhuis naar China gepland? Vanwege het goede klimaat natuurlijk. Goede reis.Bae1 schreef: ↑30 mei 2024, 08:27
Kan goed zijn, maar neemt niet weg dat China nog steeds op #1 staat qua hernieuwbare energie. Wat jij er ook van denkt.
https://youtu.be/t6ZZTKBxbTw?feature=shared
(Voor jou specifiek vanaf minuut 37)
Nog wat spoilers: Daken van huizen zijn eigenlijk geen goede plaats om massaal zonnepanelen te plaatsen en België is zoals gewoonlijk weer bij de slechtste van de klas in Europa
Re: Rijden met EV vs ICE
China is inderdaad koploper inzake hernieuwbare energie ... maar helaas ook inzake CO2-uitstoot.
Ze zijn koploper inzake productie en installatie van zonnepanelen ... maar helaas ook inzake de bouw en ingebruikname van nieuwe steenkoolcentrales.
BRON: IEA, Climate Action Tracker en World Meteorological Organisation
Ze zijn koploper inzake productie en installatie van zonnepanelen ... maar helaas ook inzake de bouw en ingebruikname van nieuwe steenkoolcentrales.
BRON: IEA, Climate Action Tracker en World Meteorological Organisation
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Rijden met EV vs ICE
Wat Peking/China doet is mijn zorg niet. Mijn zorg is Vlaanderen, België en de EU. E-auto's zijn milieuschadelijk en "chemische bommen". Weg met dit gevaarlijk en ideologisch speelgoed.
Re: Rijden met EV vs ICE
"Water naar de zee dragen". Dit begrijpen de groen:innen niet. Zij hebben geen gevoel voor realiteit; enkel ideologie telt bij hen. Zij hebben nog steeds niet ontdekt dat de zon 's nachts niet schijnt en de windmolens enkel draaien als er wind is. Ok, je kan de windmolens ook met aardgas tot draaien brengen en de zonnepanelen met schijnwerpers belichten... Er is momenteel geen alternatief voor kernenergie; deze levert energie dag en nacht, 7/7 en 365/366 dagen lang.ConradR schreef: ↑30 mei 2024, 10:18 China is inderdaad koploper inzake hernieuwbare energie ... maar helaas ook inzake CO2-uitstoot.
Ze zijn koploper inzake productie en installatie van zonnepanelen ... maar helaas ook inzake de bouw en ingebruikname van nieuwe steenkoolcentrales.
wereldelektriciteitsproductie per brandstof.JPG
BRON: IEA, Climate Action Tracker en World Meteorological Organisation