Peiling federale verkiezingen 2024
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Of misschien hebben de agenten dit uitgelokt?Trivium schreef: ↑30 mei 2024, 09:38 Zouden ze er met de matrak op geklopt hebben ?
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240529_96817530
Ja zoals gewoonlijk. Ze lokken het altijd uit. De sukkelaars zijn altijd het slachtoffer van klopgrage agenten.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mogelijks bedoelen ze dat dat nodig is om niet meer te moeten rekenen op de eerlijkheid van de aanvragers ?ConradR schreef: ↑27 mei 2024, 15:52 "Het zorgbudget voor een oudere in een rusthuis of genieten van een sociaal tarief: CD&V zet in haar programma de deur open om die steun niet alleen afhankelijk te maken van jouw inkomen, maar ook van jouw bezittingen - van huizen tot beleggingen en aandelen. Volgens experten heb je daarvoor een vermogenskadaster nodig, iets waar Groen, PVDA en Vooruit al langer voor pleiten."
Blijkbaar.
Zie https://www.vlaamsesocialebescherming.b ... n-zorgnood
Je inkomen en dat van je gezin mag bepaalde grenzen niet overschrijden. Die grenzen hangen af van je gezinssamenstelling. Opgelet: je inkomen bestaat niet alleen uit je pensioen, arbeids- of vervangingsinkomen, maar ook uit spaargelden, beleggingen, eigendommen in bezit en de verkoop of schenking van eigendommen.
Misschien kreeg ze daarvoor onterecht het budget ?
Dan mag je eigenlijk al van geluk spreken dat ze de uitbetaalde budgetten in het verleden niet terugvorderen.
On topic : nva niet in de nationale regering zonder bdw als premier (Hahahahahaha)
Groen niet in de regering zonder vooruit.
Hoe klein wordt de kans op een snelle regeringsvorming ?
Groen niet in de regering zonder vooruit.
Hoe klein wordt de kans op een snelle regeringsvorming ?
Gelukkig is er nog Open VLD. Die willen namelijk wel in de regering en stellen geen enkele voorwaarde.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het probleem is volgens mij dat iemand die per se niet wil werken wel de regeltjes zal volgen om in orde te zijn.camelski schreef: ↑27 mei 2024, 16:52 Werkloosheid beperken in de tijd is weer een extra belasting op kap van de middenklasse. Degene die niets hebben, krijgen dan wel een leefloon terwijl de middenklasser zijn huis of gespaard vermogen mag opeten. Zeer vreemd dat zoveel mensen hier voorstander van zijn...
Uiteraard wel akkoord dat je actief moet zoeken naar een passende job, en je deze ook moet aanvaarden ook al is dat aan een veel lager loon. Maar als je door omstandigheden geen werk vindt, mag de uitkering van mij best onbeperkt in de tijd zijn.
Dus aangeboden werk aanvaarden, maar het dan "uithangen" zodat hij/zij ontslagen wordt.
Dit is ook verspilling voor zowel de werkgevers als de instanties die die werkbegeleiding organiseren.
Langs de andere kant heb je dan weer mensen bij wie het echt niet gaat ook al zouden ze willen.
Als die iets opgebouwd hebben, zoals een (eventueel deels) afbetaalde woning, dan lijkt het mij inderdaad geen goed idee om die in de financiële problemen te storten.
Een middenweg zou dit mogelijks kunnen oplossen. Maar dat betekent dan weer een complex geheel van regeltjes natuurlijk.
Om de zwarte economie uit te schakelen bedoel je ?
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 30 mei 2024, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou net denken dat dit de zaken makkelijker maakt. Geen NVA federaal, VB allicht ook niet, PVDA zie ik het ook niet halen. Dus moeten al die andere partijen samen gaan om een meerderheid te halen. Met onze Waalse broeders op kop natuurlijk. Gaat de kiezer dit zomaar pikken?
Bij de volgende verkiezingen kunnen de groen en de rooi best ook samen opkomen: een groene vooRRuit ...
Je begrijpt totaal niet hoe het werkt. Waarschijnlijk omdat je geen ervaringsdeskundige bent.EarthNvstr1 schreef: ↑30 mei 2024, 11:51 Het probleem is volgens mij dat iemand die per se niet wil werken wel de regeltjes zal volgen om in orde te zijn.
Dus aangeboden werk aanvaarden, maar het dan "uithangen" zodat hij/zij ontslagen wordt.
Dit is ook verspilling voor zowel de werkgevers als de instanties die die werkbegeleiding organiseren.
De vdab verplicht zelden (zelf nooit meegemaakt) iemand om op een concrete jobaanbieding te gaan solliciteren.
Wel meegemaakt : jobs die 100 procent voor mij pasten en waarvoor werkgevers uitdrukkelijk hadden vermeld iemand te overwegen met arbeidshandicaps werden me niet doorgegeven omdat er veel te veel bomen in hun bos groeiden (figuurlijk).
Ze kijken enkel na of je effectief naar werk zoekt of stappen zet naar werk. Wat en waar je zoekt bekijk je zelf maar.
Als je een job echt niet wil doen (paardenstront rapen achter de kar) moet je gewoon zorgen dat ze je niet aannemen. Bij de sollicitatie heb je dat voor meer dan 50 procent in de hand.
Voor mij is dat enkel een lijst van mijn kwalen afgeven.. er is niets aan gelogen en het werkt altijd.
Voor iemand anders... die zet ZIJN slechte kanten dan maar in de verf.
De vdab en de rva verplichten je om te solliciteren.. niet om aangenomen te worden. Een resultaat kunnen ze niet verplichten want voor iedere jobaanbieding (nogal algemeen gesteld, I know), zijn er 20 kandidaten of meer. Dat zouden nogal veel schorsingen worden op termijn..
Je bedoelt VB zeker niet (noch de Waalse, noch de Vlaamse partijen zullen met VB in een federale regering stappen), N-VA allicht niet (niet onmisbaar en niet populair bij de Waalse partijen maar toch - met enige tegenzin - mogelijk acceptabel voor MR en Les Engagés).pukkie007 schreef: ↑30 mei 2024, 12:03Ik zou net denken dat dit de zaken makkelijker maakt. Geen NVA federaal, VB allicht ook niet, PVDA zie ik het ook niet halen. Dus moeten al die andere partijen samen gaan om een meerderheid te halen. Met onze Waalse broeders op kop natuurlijk. Gaat de kiezer dit zomaar pikken?
Bij de volgende verkiezingen kunnen de groen en de rooi best ook samen opkomen: een groene vooRRuit ...
PVDA liefst niet (maar misschien wel nodig ...)
Groen wil met Vooruit (maar wil Vooruit met Groen?) en ook met Ecolo.
CD&V en Les Engagés willen ook samen.
VLD wil samen met MR en wil ook een centrum-rechtse regering (die echter vermoedelijk geen meerderheid heeft) en geen nieuwe Vivaldi.
... het belooft dus een heel lange regeringsvorming te worden.
Of Alexander moet het allemaal snel oplossen door alle bezwaren te laten vallen en Vivaldi II (met dezelfde partijen als Vivaldi I + Les Engagés) in het leven te roepen.
Kan de Koning niet beter een passende regering installeren? Ik vraag maar wat.ConradR schreef: ↑30 mei 2024, 15:49Je bedoelt VB zeker niet (noch de Waalse, noch de Vlaamse partijen zullen met VB in een federale regering stappen), N-VA allicht niet (niet onmisbaar en niet populair bij de Waalse partijen maar toch - met enige tegenzin - mogelijk acceptabel voor MR en Les Engagés).pukkie007 schreef: ↑30 mei 2024, 12:03
Ik zou net denken dat dit de zaken makkelijker maakt. Geen NVA federaal, VB allicht ook niet, PVDA zie ik het ook niet halen. Dus moeten al die andere partijen samen gaan om een meerderheid te halen. Met onze Waalse broeders op kop natuurlijk. Gaat de kiezer dit zomaar pikken?
PVDA liefst niet (maar misschien wel nodig ...)
Groen wil met Vooruit (maar wil Vooruit met Groen?) en ook met Ecolo.
CD&V en Les Engagés willen ook samen.
VLD wil samen met MR en wil ook een centrum-rechtse regering (die echter vermoedelijk geen meerderheid heeft) en geen nieuwe Vivaldi.
... het belooft dus een heel lange regeringsvorming te worden.
Of Alexander moet het allemaal snel oplossen door alle bezwaren te laten vallen en Vivaldi II (met dezelfde partijen als Vivaldi I + Les Engagés) in het leven te roepen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Een grootmoeder met 30.000 € spaargeld wordt dus al beschouwd als een "kapitalist", amai ...EarthNvstr1 schreef: ↑30 mei 2024, 11:32Misschien kreeg ze daarvoor onterecht het budget ?
Dan mag je eigenlijk al van geluk spreken dat ze de uitbetaalde budgetten in het verleden niet terugvorderen.
Het komt er dus eigenlijk op neer om net voor ze je rekeningen controleren er voor te zorgen dat die gelden als (niet-geregistreerde want anders heb je het ook aan je rekker) gift worden doorgesluisd naar kinderen en/of kleinkinderen ?
Met 30k op je zicht/spaarrekening en zelfs nog een bescheiden eigen woning, heb je nog recht op minstens 650€ zorgbudget per maand. Tenminste als de persoon in kwestie echt hulpbehoevend is en niet als fitte, gepensioneerde in een WZC gedumpt wordt. Men zegge het voort.
Dat je daarmee een kamer van 2500€ per maand niet volledig kan betalen is de logica zelve.
Dat je daarmee een kamer van 2500€ per maand niet volledig kan betalen is de logica zelve.