Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Tegenwoordig met al dat PFAS, PCB's, dioxines, radioactieve stoffen en genetisch beschadigde eiwitten in ons bloed, is dat geen optie meer, zelfs voor hondenbrokken is het niet aan te bevelen
PS niet in een regering met NVA, VB, PVDA en PTB sowieso niet in een regering, Vooruit enkel samen met PS, CD&V niet zonder les engagés, OpenVLD niet zonder MR,.... Maak daar maar van "hoe klein wordt de kans op een regering" of hoe onbestaand is de kans op een regering die iets voor elkaar kan krijgen. De enige haalbare optie die de Vivaldisten nu al geheel "democratisch" vastgelegd hebben is een Vivaldi II, we zouden ze beter eens een lesje democratie leren en enkel op de uitersten stemmen.
Ja, dat kan wel, alleen we hebben niet genoeg soldaten om al die koeken op te eten
Dan is de uitkomst toch duidelijk: Vooruit, PS, CD&V, Les engagés, OVLD en MR. 6 partijen om 50% van de zetels te halen, zal nipt zijn maar niet onmogelijk. Moeten we nu nog wel gaan stemmen?vortex schreef: ↑30 mei 2024, 18:17
PS niet in een regering met NVA, VB, PVDA en PTB sowieso niet in een regering, Vooruit enkel samen met PS, CD&V niet zonder les engagés, OpenVLD niet zonder MR,.... Maak daar maar van "hoe klein wordt de kans op een regering" of hoe onbestaand is de kans op een regering die iets voor elkaar kan krijgen. De enige haalbare optie die de Vivaldisten nu al geheel "democratisch" vastgelegd hebben is een Vivaldi II, we zouden ze beter eens een lesje democratie leren en enkel op de uitersten stemmen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Omgekeerde logica die ook wel kan kloppen :vortex schreef: ↑30 mei 2024, 18:17
Ik gok dat ze na enkele weken poot stijf houden de postjes wel zullen ruiken en onder het motto 'de bevolking wil dat we verderdoen' tot een akkoord zullen komen om een nieuwe regering op poten te zetten.
Zolang er genoeg partijen zijn die hun vader en hun moeder zouden verhuren voor een goed postje met dito zeer royaal inkomen + achteraf gegarandeerde afscheidscadeaus worden alle geschillen wel onder tafel geveegd.
Welke partijen hebben we zoal die met de duivel of zelfs met Prins Laurent, JP De Decker of Van Rossem (als hij nog leefde) zouden regeren ?
De Tsjeven, de Blauwe, de NVA, ... ik verwacht ook dat Connor wel met iedereen de lakens zal willen delen (want die wil vooruit).
Wie ben ik nog vergeten ?
In ieder geval : we hebben er genoeg. Zelfs overschot.
Perfect getroffen; daarom is Open-VLD geen Vlaamse partij. Normaal zou zijn: NVA en Open-VLD geven deze heer een schop onder zijn gat; normaal gesproken. NVA: Quo Vadis?
Sta me toe om dit te ontkennen, volgens mij weet je niet waar je over spreekt.pukkie007 schreef: ↑30 mei 2024, 17:18 Met 30k op je zicht/spaarrekening en zelfs nog een bescheiden eigen woning, heb je nog recht op minstens 650€ zorgbudget per maand. Tenminste als de persoon in kwestie echt hulpbehoevend is en niet als fitte, gepensioneerde in een WZC gedumpt wordt. Men zegge het voort.
Dat je daarmee een kamer van 2500€ per maand niet volledig kan betalen is de logica zelve.
Een fitte, gepensioneerde in een WZC gedumpt? Je moest je schamen! Ik heb mijn moeder 10 jaar thuis verzorgd, terwijl ik in 4 ploegen werkte, ze is 90 % blind, zwaar dementerend, geopereerd aan het hart, kan bijna niet meer stappen, etc. Denk je echt dat je tegenwoordig zomaar in een rusthuis binnen komt? Je moet véél punten op de Katz schaal hebben!
Maar als je weet hoe zij aan 650 € zorgbudget per maand kan geraken, stuur aub een prive bericht...
R1150GS schreef: ↑30 mei 2024, 21:43Dit zijn schrijnende toestanden die jij beschrijft. Jouw moeder al 10 jaar "willen" verzorgen. Wie zijn eigenlijk diegenen, die fitte gepensioneerden, die een luxe leventje leiden in een rusthuis? Graag uitleg aub. Heeft de politiek, "eigen vrienden eerst", inspraak op deze procedure?pukkie007 schreef: ↑30 mei 2024, 17:18
Sta me toe om dit te ontkennen, volgens mij weet je niet waar je over spreekt.
Een fitte, gepensioneerde in een WZC gedumpt? Je moest je schamen! Ik heb mijn moeder 10 jaar thuis verzorgd, terwijl ik in 4 ploegen werkte, ze is 90 % blind, zwaar dementerend, geopereerd aan het hart, kan bijna niet meer stappen, etc. Denk je echt dat je tegenwoordig zomaar in een rusthuis binnen komt? Je moet véél punten op de Katz schaal hebben!
Maar als je weet hoe zij aan 650 € zorgbudget per maand kan geraken, stuur aub een prive bericht...
Ze zouden volgens jullie hun moeder verkopen en met de duivel naar bed gaan, maar toch willen ze onder geen enkele voorwaarde met VB regeren. Het draait dus blijkbaar toch niet enkel om de postjes. Is dat niet wat men noemt principes of beginselvastheid?haelewyn schreef: ↑30 mei 2024, 18:39 Zolang er genoeg partijen zijn die hun vader en hun moeder zouden verhuren voor een goed postje met dito zeer royaal inkomen + achteraf gegarandeerde afscheidscadeaus worden alle geschillen wel onder tafel geveegd.
Welke partijen hebben we zoal die met de duivel of zelfs met Prins Laurent, JP De Decker of Van Rossem (als hij nog leefde) zouden regeren ?
De Tsjeven, de Blauwe, de NVA, ... ik verwacht ook dat Connor wel met iedereen de lakens zal willen delen (want die wil vooruit).
Wie ben ik nog vergeten ?
In ieder geval : we hebben er genoeg. Zelfs overschot.
Naar mijn idee niet.
Wat er nu verteld wordt of wat er later gedaan wordt is niet noodzakelijk hetzelfde.
Lokaal , vlaams niveau of federaal : we hebben ze alleszins de vorige jaren al aan het werk gezien.
Ze willen niet regeren met het Vlaams belang ?
Dan zijn ze vooral ondemocratisch omdat ze het cordon sanitair steunen. Maar... dat is maar de mening van BDW. Velen denken er anders over en die moeten ook tevreden blijven.
Ze willen alleen meedoen als ze de premier leveren.
Dat is zeer hoog van de toren blazen in hun positie ... maar wacht : de prijzen worden gedeeld aan de streep.
Eender hoe : met 20 procent van de stemmen in Vlaanderen zijn er altijd wel postjes genoeg.
Wat er nu verteld wordt of wat er later gedaan wordt is niet noodzakelijk hetzelfde.
Lokaal , vlaams niveau of federaal : we hebben ze alleszins de vorige jaren al aan het werk gezien.
Ze willen niet regeren met het Vlaams belang ?
Dan zijn ze vooral ondemocratisch omdat ze het cordon sanitair steunen. Maar... dat is maar de mening van BDW. Velen denken er anders over en die moeten ook tevreden blijven.
Ze willen alleen meedoen als ze de premier leveren.
Dat is zeer hoog van de toren blazen in hun positie ... maar wacht : de prijzen worden gedeeld aan de streep.
Eender hoe : met 20 procent van de stemmen in Vlaanderen zijn er altijd wel postjes genoeg.
Niet willen regeren met de fascisten is een keuze van het gezond verstand.
Klopt ongetwijfeld. Maar dat zal ook wel gelden voor VB, wie dat niet gelooft is naief.
Bovendien, als er één ding is dat ik van de traditionele partijen wél geloof (misschien met wat twijfel voor NVA) is het dat ze echt niet met VB in een regering gaan stappen.
Daar verschil ik van mening. Als de stemmen geteld zijn komt het erop aan een meerderheid te vinden (voor alle duidelijkheid, op federaal niveau is dat niet noodzakelijk een aparte meerderheid aan Vlaamse en Waalse kant). Als sommige partijen een dermate extreem programma hebben dat ze geen partners vinden, wat is er dan ondemocratisch aan een meerderheid van vele kleinere partijen? Of dat wenselijk is is iets anders, maar het is wel democratisch.