Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Dit is zeer ondemocratisch. De grootste partij negeren. Alle kleintjes kruipen bij elkaar in bed? Wie wil dit? Juist, de ondemocratische minderheid!croesus schreef: ↑30 mei 2024, 22:40Klopt ongetwijfeld. Maar dat zal ook wel gelden voor VB, wie dat niet gelooft is naief.
Bovendien, als er één ding is dat ik van de traditionele partijen wél geloof (misschien met wat twijfel voor NVA) is het dat ze echt niet met VB in een regering gaan stappen.
Daar verschil ik van mening. Als de stemmen geteld zijn komt het erop aan een meerderheid te vinden (voor alle duidelijkheid, op federaal niveau is dat niet noodzakelijk een aparte meerderheid aan Vlaamse en Waalse kant). Als sommige partijen een dermate extreem programma hebben dat ze geen partners vinden, wat is er dan ondemocratisch aan een meerderheid van vele kleinere partijen? Of dat wenselijk is is iets anders, maar het is wel democratisch.
Niets op tegen.. ik vind dat ook democratisch.
Politiek is ook smerig. If they can't stand the heat, they have to stay out of the kitchen.
Maar van alle smerige politici vind ik nva het smerigste want die kapen met demagogie de kiezers van vl belang weg om hen daarna te verhuizen. Althans.. hun voorzitter doet dat toch. Vaak.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 30 mei 2024, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
https://dictionary.cambridge.org/dictio ... he-kitchen
https://www.collinsdictionary.com/us/di ... he-kitchen
Nee, niet zelf opgekomen.
Maar ik kan je blijkbaar nog altijd iets leren tussendoor.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Jij hebt dus daadwerkelijk liggen te knutselen. Het originele citaat: "if you can't stand the heat, get out of the kitchen".haelewyn schreef: ↑30 mei 2024, 22:54 https://dictionary.cambridge.org/dictio ... he-kitchen
Jij hebt ervan gemaakt: "If they can't stand the heat, they have to stay out of the kitchen".
Of ben ik mis? Jij bent eigenlijk een klusser? Ja toch?
PS Leren citeren is eigenlijk basis op de unief.
Neen, de democratische meerderheid. Ook al is dat een allegaartje van 7 partijen, het is ontegensprekelijk een meerderheid op basis van de spelregels van dit land.Sammy2 schreef: ↑30 mei 2024, 22:47
Dit is zeer ondemocratisch. De grootste partij negeren. Alle kleintjes kruipen bij elkaar in bed? Wie wil dit? Juist, de ondemocratische minderheid!
Neen; dit is wat "aanpassingen" aan de spelregels/grondwetten ervan gemaakt hebben. Maar als dit democratisch verantwoord is, zal het mij worst wezen.croesus schreef: ↑30 mei 2024, 23:31Neen, de democratische meerderheid. Ook al is dat een allegaartje van 7 partijen, het is ontegensprekelijk een meerderheid op basis van de spelregels van dit land.Sammy2 schreef: ↑30 mei 2024, 22:47
Dit is zeer ondemocratisch. De grootste partij negeren. Alle kleintjes kruipen bij elkaar in bed? Wie wil dit? Juist, de ondemocratische minderheid!
Het is eigenlijk een schande dat ze kijken naar wat je hebt en daarop uitkeringen gaan baseren.Abatoetnie schreef: ↑30 mei 2024, 17:09Een grootmoeder met 30.000 € spaargeld wordt dus al beschouwd als een "kapitalist", amai ...EarthNvstr1 schreef: ↑30 mei 2024, 11:32
Misschien kreeg ze daarvoor onterecht het budget ?
Dan mag je eigenlijk al van geluk spreken dat ze de uitbetaalde budgetten in het verleden niet terugvorderen.
Het komt er dus eigenlijk op neer om net voor ze je rekeningen controleren er voor te zorgen dat die gelden als (niet-geregistreerde want anders heb je het ook aan je rekker) gift worden doorgesluisd naar kinderen en/of kleinkinderen ?
Als het eerlijk verdiend is heeft er wat mij betreft niemand zaken mee, ook de staat niet.
Helaas is het waarschijnlijk na de verkiezingen nog meer van dat..
Dank u , u heeft gelijk. De groenen en de communisten zijn inderdaad geen fascisten , het ranzige Blok wel.
Eerst ga je mijn schrijfsel ontkennen, dan moet ik mij schamen voor iets wat niet van toepassing is op je moeder maar wel in vele andere gevallen en dan zou ik jou op weg moeten zetten voor het zorgbudget binnen te halen? Sta mij toe dat ik daar nu niet voor sta te springen.R1150GS schreef: ↑30 mei 2024, 21:43Sta me toe om dit te ontkennen, volgens mij weet je niet waar je over spreekt.pukkie007 schreef: ↑30 mei 2024, 17:18 Met 30k op je zicht/spaarrekening en zelfs nog een bescheiden eigen woning, heb je nog recht op minstens 650€ zorgbudget per maand. Tenminste als de persoon in kwestie echt hulpbehoevend is en niet als fitte, gepensioneerde in een WZC gedumpt wordt. Men zegge het voort.
Dat je daarmee een kamer van 2500€ per maand niet volledig kan betalen is de logica zelve.
Een fitte, gepensioneerde in een WZC gedumpt? Je moest je schamen! Ik heb mijn moeder 10 jaar thuis verzorgd, terwijl ik in 4 ploegen werkte, ze is 90 % blind, zwaar dementerend, geopereerd aan het hart, kan bijna niet meer stappen, etc. Denk je echt dat je tegenwoordig zomaar in een rusthuis binnen komt? Je moet véél punten op de Katz schaal hebben!
Maar als je weet hoe zij aan 650 € zorgbudget per maand kan geraken, stuur aub een prive bericht...
Maar omdat het vrijdag is:
- Katzschaal is van primair belang. Volgens wat jij schreef zit uw moeder in de hoogste schaal.
- Katzschaal heeft niks te maken met opname in een WZC. Daar kijken ze vooral naar je kapitaal. Ook al zullen velen dit ontkennen.
- Personen met dementie liggen op een aparte afdeling. Net daar zijn weinig beschikbare plaatsen. De wachtlijsten zijn er lang maar het is niet dat uw moeder er geweigerd zou worden.
- Maak een afspraak met een verantwoordelijke van je mutualiteit en bespreek de situatie opnieuw, liefst met zoveel mogelijk argumenten/doktersverslagen.
- hulpbehoevend is al goed voor 140 à 150 euro per maand.
- immobiel is goed voor 500 euro per maand
- zo gaat het tot maximaal 1700 euro per maand, als ik het goed heb.
- sommige budgetten verkrijg je pas na 3 maanden, andere krijg je ook later maar met een terugwerkende kracht.
Ik weet waarover ik spreek, ben dagelijks bezig voor verschillende personen die in een WZC zitten. Kost me heel veel tijd en is belangeloos. Eigenlijk zou de koek verdeeld moeten/kunnen worden onder meerdere personen, maar niemand zit op zulke taken te wachten. Een opoffering waar je een 'merci' voor krijgt and that's it.
Allemaal goed als je niks hebt. Ik betwijfel trouwens sterk of iemand met een pensioen alles samen aan 1.700 euro aan premies per maand kan komen.pukkie007 schreef: ↑31 mei 2024, 06:49Eerst ga je mijn schrijfsel ontkennen, dan moet ik mij schamen voor iets wat niet van toepassing is op je moeder maar wel in vele andere gevallen en dan zou ik jou op weg moeten zetten voor het zorgbudget binnen te halen? Sta mij toe dat ik daar nu niet voor sta te springen.R1150GS schreef: ↑30 mei 2024, 21:43
Sta me toe om dit te ontkennen, volgens mij weet je niet waar je over spreekt.
Een fitte, gepensioneerde in een WZC gedumpt? Je moest je schamen! Ik heb mijn moeder 10 jaar thuis verzorgd, terwijl ik in 4 ploegen werkte, ze is 90 % blind, zwaar dementerend, geopereerd aan het hart, kan bijna niet meer stappen, etc. Denk je echt dat je tegenwoordig zomaar in een rusthuis binnen komt? Je moet véél punten op de Katz schaal hebben!
Maar als je weet hoe zij aan 650 € zorgbudget per maand kan geraken, stuur aub een prive bericht...
- Katzschaal is van primair belang. Volgens wat jij schreef zit uw moeder in de hoogste schaal.
- Katzschaal heeft niks te maken met opname in een WZC. Daar kijken ze vooral naar je kapitaal. Ook al zullen velen dit ontkennen.
- Personen met dementie liggen op een aparte afdeling. Net daar zijn weinig beschikbare plaatsen. De wachtlijsten zijn er lang maar het is niet dat uw moeder er geweigerd zou worden.
- Maak een afspraak met een verantwoordelijke van je mutualiteit en bespreek de situatie opnieuw, liefst met zoveel mogelijk argumenten/doktersverslagen.
- sommige budgetten verkrijg je pas na 3 maanden, andere krijg je ook later maar met een terugwerkende kracht.
Ik weet waarover ik spreek, ben dagelijks bezig voor verschillende personen die in een WZC zitten. Kost me heel veel tijd en is belangeloos. Eigenlijk zou de koek verdeeld moeten/kunnen worden onder meerdere personen, maar niemand zit op zulke taken te wachten. Een opoffering waar je een 'merci' voor krijgt and that's it.
De belangrijkste premie is het “zorgbudget voor ouderen met een zorgnood” (heette vroeger de "tegemoetkoming voor hulp aan bejaarden"). Dat is een zorgbudget voor 65'+ers met een beperkt inkomen en gezondheidsproblemen en bedraagt maximaal 710 euro per maand, afhankelijk van hoeveel zorg iemand nodig heeft en zijn (gezins)inkomen.
Wie de laatste 10 jaar voor zijn opname in het WZC een huis heeft verkocht, kan dit zorgbudget sowieso al vergeten. Bovenop het pensioen wordt dan 6% van de verkoopprijs van de woning geteld, waardoor je zelf met het minimumpensioen niet meer in aanmerking komt. En dan heb ik het nog niet over spaargelden gehad …
Moraal van het verhaal: tijdig je woning verkopen of schenken (idem voor spaargelden) want anders kom je voor niks in aanmerking en gaat alles naar het WZC of de staat.
Maggie mag blijkbaar wel vroeger op pensioen dan de rest van de bevolking.
https://x.com/RaoulHedebouw/status/1779883474255553022
https://x.com/RaoulHedebouw/status/1779883474255553022
ConradR schreef: ↑31 mei 2024, 08:49Allemaal goed als je niks hebt. Ik betwijfel trouwens sterk of iemand met een pensioen alles samen aan 1.700 euro aan premies per maand kan komen. Het kan.pukkie007 schreef: ↑31 mei 2024, 06:49
Eerst ga je mijn schrijfsel ontkennen, dan moet ik mij schamen voor iets wat niet van toepassing is op je moeder maar wel in vele andere gevallen en dan zou ik jou op weg moeten zetten voor het zorgbudget binnen te halen? Sta mij toe dat ik daar nu niet voor sta te springen.
De belangrijkste premie is het “zorgbudget voor ouderen met een zorgnood” (heette vroeger de "tegemoetkoming voor hulp aan bejaarden"). Dat is een zorgbudget voor 65'+ers met een beperkt inkomen en gezondheidsproblemen en bedraagt maximaal 710 euro per maand, afhankelijk van hoeveel zorg iemand nodig heeft en zijn (gezins)inkomen. Klopt.
Wie de laatste 10 jaar voor zijn opname in het WZC een huis heeft verkocht, kan dit zorgbudget sowieso al vergeten. Bovenop het pensioen wordt dan 6% van de verkoopprijs van de woning geteld, waardoor je zelf met het minimumpensioen niet meer in aanmerking komt. En dan heb ik het nog niet over spaargelden gehad … Verkoop immo klopt ook. Spaargelden van bvb 30k heeft geen invloed.
Moraal van het verhaal: tijdig je woning verkopen of schenken (idem voor spaargelden) want anders kom je voor niks in aanmerking en gaat alles naar het WZC of de staat.
Man ... wat ben je weer van een mier een kat aan het maken. (= geknutseld)Sammy2 schreef: ↑30 mei 2024, 23:01Jij hebt dus daadwerkelijk liggen te knutselen. Het originele citaat: "if you can't stand the heat, get out of the kitchen".haelewyn schreef: ↑30 mei 2024, 22:54 https://dictionary.cambridge.org/dictio ... he-kitchen
Jij hebt ervan gemaakt: "If they can't stand the heat, they have to stay out of the kitchen".
De unief ? Ben je daar ooit gaan eten met een vriendje of vriendinnetje misschien ?
Was 't lekker ? Ze hebben je ineens leren citeren ook daar ?
Of ik in het dagelijks leven een klusser ben ? Neen. Wat ben jij thuis ? De zeveraar ?
Er zijn verschillende vormen en variaties van deze uitdrukking in omloop. Google is your friend , zoek het maar op.
Voor de rest : het is veel te moeilijk allemaal. Laat het gewoon vallen. Dat spaart je hoofdpijn..
Laatst gewijzigd door haelewyn op 31 mei 2024, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
https://dictionary.cambridge.org/dictio ... he-kitchenhaelewyn schreef: ↑31 mei 2024, 09:43Man ... wat ben je weer van een mier een kat aan het maken. (= geknutseld)Sammy2 schreef: ↑30 mei 2024, 23:01
Jij hebt dus daadwerkelijk liggen te knutselen. Het originele citaat: "if you can't stand the heat, get out of the kitchen".
De unief ? Ben je daar ooit gaan eten met een vriendje of vriendinnetje misschien ?
Was 't lekker ? Ze hebben je ineens leren citeren ook daar ?
Of ik in het dagelijks leven een klusser ben ? Neen. Wat ben jij thuis ? De zeveraar des huizes ?
Er zijn verschillende vormen en variaties van deze uitdrukking in omloop. Google is your friend , zoek het maar op.
Voor de rest : het is veel te moeilijk voor jou. Laat het gewoon vallen. Dat spaart je hoofdpijn..
Voilà; onze favoriete uitdrukking