Holdings
TIP
Re: Holdings
Bron; De Tijd 23/05/2024 - Ackermans & van Haaren
Enkele analisten relativeren meteen de omvang van de problemen. Joren Van Aken van Degroof Petercam denkt dat het om een geval van valse inkomsten gaat met de bedoeling de omzetgroei op te blazen, wat dan resulteert in een exploderende debiteurenlijn op de balans. Dat zou zich dan vertalen in iets minder rooskleurige groeivooruitzichten voor het bedrijf. De analist vermoedt dat het een en ander eerder zal resulteren in een lagere waardering dan in een volledige afboeking. Hij ziet de koersval dan ook als een koopopportuniteit.
De ING-analisten Hans D’Haese en Jason Kalamboussis verwachten meer informatie over de problemen bij Medikabazaar bij de halfjaarresultaten van AvH. ‘Mocht de volledige waarde worden afgeschreven, zou dat nog altijd maar 0,08 procent van het eigen vermogen van AvH zijn’, zo plaatsen ze de mogelijke impact in perspectief.
Enkele analisten relativeren meteen de omvang van de problemen. Joren Van Aken van Degroof Petercam denkt dat het om een geval van valse inkomsten gaat met de bedoeling de omzetgroei op te blazen, wat dan resulteert in een exploderende debiteurenlijn op de balans. Dat zou zich dan vertalen in iets minder rooskleurige groeivooruitzichten voor het bedrijf. De analist vermoedt dat het een en ander eerder zal resulteren in een lagere waardering dan in een volledige afboeking. Hij ziet de koersval dan ook als een koopopportuniteit.
De ING-analisten Hans D’Haese en Jason Kalamboussis verwachten meer informatie over de problemen bij Medikabazaar bij de halfjaarresultaten van AvH. ‘Mocht de volledige waarde worden afgeschreven, zou dat nog altijd maar 0,08 procent van het eigen vermogen van AvH zijn’, zo plaatsen ze de mogelijke impact in perspectief.
Voor diegene die mijn tips volgen. Even een update. Zoals in een posting op voorhand gemeld dat ik zou uitstappen in Italmobiliare en IDI voor de dividenden knip (wat ik ook gedaan heb) heb ik in de plaats een zeer groot pakket VELCAN holdings en een groot pakket Sonae (hersteld al zeer goed van de ruime dividendenknip enkele dagen geleden) gekocht.
Ook een mooi pakket Peugeot Invest werd verkocht na de teleurstellende eerste kwartaalresultaten van Stellantis.
fijn weekend
Ook een mooi pakket Peugeot Invest werd verkocht na de teleurstellende eerste kwartaalresultaten van Stellantis.
fijn weekend
Sonae, Jardine Matheson en Texaf mochten er deze week van mij ook bij.
Algemene vergadering Sofina staat online:
https://www.sofinagroup.com/video-recor ... ting-2024/
Algemene vergadering Sofina staat online:
https://www.sofinagroup.com/video-recor ... ting-2024/
Ik had Sonae ook al bekeken een maand of zo geleden, maar ik heb besloten het niet te doen.
In mijn evalutie is het een retailer, met een vastgoedportefeuille, en een telecomoperator (een beetje zoals Telenet). De koers is op 10 jaar ruwweg stabiel. Wat vinden jullie er aantrekkelijk aan? Ik zie het niet, heb ik iets gemist?
Op zich is er niks mis mee (en ik zou een beetje kunnen nemen om mijn geografische spreiding wat te verbeteren), maar ik zie ook geen positieve punten.
In mijn evalutie is het een retailer, met een vastgoedportefeuille, en een telecomoperator (een beetje zoals Telenet). De koers is op 10 jaar ruwweg stabiel. Wat vinden jullie er aantrekkelijk aan? Ik zie het niet, heb ik iets gemist?
Op zich is er niks mis mee (en ik zou een beetje kunnen nemen om mijn geografische spreiding wat te verbeteren), maar ik zie ook geen positieve punten.
Ondertussen is het dividend van Brederode gestort.
Deze holding heb ik pas in oktober voor het eest gekocht, en mijn verbazing was groot toen er naast de 30% RV ook nog eens nadien 15% andere kosten en BTW afgingen.
Is deze extra kost een taks die alle brokers afhouden, of is dit iets typisch voor mijn huidige broker (Re=Bel) ? Vooral het feit dat dit pas na de RV werd afgehouden vond ik raar, terwijl zij beweren dat het een buitenlandse taks is
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Raar, zeker checken. KBC houdt gewoon de 30% RV in en klaar, dus geen extra kosten of dubbele belasting (maatschappelijke zetel is naar Luxemburg verhuisd een aantal jaar geleden) of niks.
Elk jaar verwarring bij Brederode dividend uitkering uitgiftepremie sinds de verhuizing naar Luxemburg.
Zie brederode-dividend-fiscaliteit-t30163.html
Zie brederode-dividend-fiscaliteit-t30163.html
Bij DB staat er dat het om een kapitaalsvermindering gaat en toch wordt 30% RV afgehouden.
Kan iemand hier dat duiden?
Kan iemand hier dat duiden?
15% is de buitenlandse bronheffing die Luxemburg toepast.
Wat blijft er op het laatst van de rit nog van het dividend over ?
Heb deze week mijn aandelen BAM omwille van die reden verkocht.
Ontvangen dividend : €344
RV 30% : €87,72
Bronbelasting : €51,60
Blijft over : €204,68
Zie hierboven :
€344-30%=€240,8-15%=€204,68
Dat zijn dan dividendaandelen.
Tot zover begrijp ik het, maar op die bronbelasting betaal je toch geen 21% BTW !
51.50 is 15 van 344!
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.