Holdings
TIP
Re: Holdings
Voor de moeilijke verstaanders.
Brutto dividend: €344
Bronbelasting (withholding): 15% van 344 = €51,60
het bedrag dat je broker ontvangt: 344-51,60 = 292,40
Belgische RV afgehouden door broker: 30% van 292,40 = 87,72
Uitbetaald door broker aan klant: 292,40 - 8,2 = €204,68
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Om bij dit voorbeeld te blijven, is er bij mij nog eens 21% BTW afgegaan die geheven is op de 51.60 euro bronbelasting. Met dat verschil dat eerst de Belgische RV berekend en afgehouden is, en dan de 15% bronbelasting met daarop de BTW.
Terwijl eigenlijk ook de bronbelasting bij Brederode niet afgehouden had mogen worden, aangezien het volgende in De Tijd stond :
Bron : https://www.tijd.be/markten-live/live-b ... ml#!852839
Terwijl eigenlijk ook de bronbelasting bij Brederode niet afgehouden had mogen worden, aangezien het volgende in De Tijd stond :
Brederode onthecht een coupon van 1,29 euro, een stijging met 5,7 procent. Boekhoudkundig gaat het om een kapitaalvermindering, en bijgevolg betalen beleggers enkel de Belgische voorheffing en niet de Luxemburgse bronheffing.
Ook hier (bij bolero) enkel RV afgehouden voor dividend Brederode
Is dat echt wat er bij jou gebeurd is? Btw op bronheffing? Waar slaat dat nu op.annetje schreef: ↑31 mei 2024, 20:56 Om bij dit voorbeeld te blijven, is er bij mij nog eens 21% BTW afgegaan die geheven is op de 51.60 euro bronbelasting. Met dat verschil dat eerst de Belgische RV berekend en afgehouden is, en dan de 15% bronbelasting met daarop de BTW.
Bron : https://www.tijd.be/markten-live/live-b ... ml#!852839Brederode onthecht een coupon van 1,29 euro, een stijging met 5,7 procent. Boekhoudkundig gaat het om een kapitaalvermindering, en bijgevolg betalen beleggers enkel de Belgische voorheffing en niet de Luxemburgse bronheffing.
En eerst Belgische RV, da’s ook totaal verkeerd. Er mag ook geen bronheffing ingehouden worden in dit geval.
Is de ingehouden RV op de kapitaalsuitkering recupereerbaar via de personenbelasting?
Inderdaad, welke broker is dat ? Het is toch altijd eerst bronheffing en dan RV. En dan die BTW, wat een klucht is dat.Barryke schreef: ↑1 juni 2024, 01:04Is dat echt wat er bij jou gebeurd is? Btw op bronheffing? Waar slaat dat nu op.annetje schreef: ↑31 mei 2024, 20:56 Om bij dit voorbeeld te blijven, is er bij mij nog eens 21% BTW afgegaan die geheven is op de 51.60 euro bronbelasting. Met dat verschil dat eerst de Belgische RV berekend en afgehouden is, en dan de 15% bronbelasting met daarop de BTW.
En eerst Belgische RV, da’s ook totaal verkeerd. Er mag ook geen bronheffing ingehouden worden in dit geval.
Niet correct, het is andersom.
Uit wikifin
"Op dividenden van buitenlandse aandelen word je vaak twee keer belast; een eerste keer via de voorheffing van een belasting (buitenlandse bronheffing) op je buitenlandse dividenden en een tweede keer via de Belgische roerende voorheffing."
Verplaatst naar Bredero dividend waar het thuishoort. Zie onderstaande post van El perro.
Laatst gewijzigd door Tycoon op 1 juni 2024, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor heel die discussie rond brederode "dividend" is er een aparte thread hé:
brederode-dividend-fiscaliteit-t30163.html
Ik heb dat topic indertijd aangemaakt, net omdat ik commentaar kreeg dat dit het holding topic vervuilde.
brederode-dividend-fiscaliteit-t30163.html
Ik heb dat topic indertijd aangemaakt, net omdat ik commentaar kreeg dat dit het holding topic vervuilde.
Texaf mededeling:
Moment important pour Silikin Village ! Nous venons de conclure un événement incroyable, hashtag#KImpact à Kinshasa, marquant une nouvelle étape dans notre mission de promouvoir l’innovation et l’entrepreneuriat en RDC.
Aujourd’hui, nous célébrons les réalisations de plus d’une centaine d’entrepreneurs K-Impact qui travaillent sans relâche pour faire de Kinshasa une grande ville du monde. Ces entrepreneurs fournissent des produits et services de qualité dans un environnement difficile, soutiennent des familles et partagent leurs rêves d’un avenir durable pour ce pays que j’ai appris à aimer.
Cette année, Silikin Village s’est associé à Ovation.eco pour organiser un événement majeur qui a réuni 700 personnes de l’écosystème économique, des entrepreneurs, des artistes, des institutions financières, des autorités, et surtout la jeune génération. Pendant deux jours, nous avons mis en lumière la puissance de l’innovation et de la créativité à travers des présentations de startups, un marché entrepreneurial, des performances artistiques, des conférences, des ateliers, des créations médiatiques, de la musique et des festivités.
Un immense merci à nos partenaires, Enabel et Wallonie Bruxelles International (WBI), ainsi qu’aux experts de Ovation.eco ,Kinshasa Digital et Ingenious City Votre soutien a rendu cet événement possible et nous nous réjouissons de continuer ce voyage ensemble.
Moment important pour Silikin Village ! Nous venons de conclure un événement incroyable, hashtag#KImpact à Kinshasa, marquant une nouvelle étape dans notre mission de promouvoir l’innovation et l’entrepreneuriat en RDC.
Aujourd’hui, nous célébrons les réalisations de plus d’une centaine d’entrepreneurs K-Impact qui travaillent sans relâche pour faire de Kinshasa une grande ville du monde. Ces entrepreneurs fournissent des produits et services de qualité dans un environnement difficile, soutiennent des familles et partagent leurs rêves d’un avenir durable pour ce pays que j’ai appris à aimer.
Cette année, Silikin Village s’est associé à Ovation.eco pour organiser un événement majeur qui a réuni 700 personnes de l’écosystème économique, des entrepreneurs, des artistes, des institutions financières, des autorités, et surtout la jeune génération. Pendant deux jours, nous avons mis en lumière la puissance de l’innovation et de la créativité à travers des présentations de startups, un marché entrepreneurial, des performances artistiques, des conférences, des ateliers, des créations médiatiques, de la musique et des festivités.
Un immense merci à nos partenaires, Enabel et Wallonie Bruxelles International (WBI), ainsi qu’aux experts de Ovation.eco ,Kinshasa Digital et Ingenious City Votre soutien a rendu cet événement possible et nous nous réjouissons de continuer ce voyage ensemble.
Een vraagje naar aanleiding van de bijzondere uitkering bij Kinnevik van 23sek p.a. (die trouwens via een afsplitsing zal gebeuren)
Wat doen jullie, of zouden jullie doen? Afhankelijk of je zelf aandeelhouder bent. Wetende dat je netto slecht zo´n 11sek zal ontvangen en de waarde van je aandelen sowieso met 23sek daalt lijkt verkopen voor 5 juni me de beste optie. Ik verkoop dan helaas met een 13% verlies. Maar na de afsplitsing stap ik dan terug in aan een eventuele lagere koers...
Andere optie is positie behouden en eventueel na de afsplitsing bijkopen. Ik vrees echter dat dit minder voordelig zal zijn.
Graag jullie mening.
Alvast merci!
Wat doen jullie, of zouden jullie doen? Afhankelijk of je zelf aandeelhouder bent. Wetende dat je netto slecht zo´n 11sek zal ontvangen en de waarde van je aandelen sowieso met 23sek daalt lijkt verkopen voor 5 juni me de beste optie. Ik verkoop dan helaas met een 13% verlies. Maar na de afsplitsing stap ik dan terug in aan een eventuele lagere koers...
Andere optie is positie behouden en eventueel na de afsplitsing bijkopen. Ik vrees echter dat dit minder voordelig zal zijn.
Graag jullie mening.
Alvast merci!
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Hangt toch volledig af of je nog in dit bedrijf voor de volle 100% blijft geloven. Indien niet, zou ik gewoon verkopen en investeren in iets waar je wel toekomst in ziet. En anders zou ik het gewoon houden en niets doen, je hebt de verkoop- en aankoopkosten plus je weet niet wat de koers gaat doen; zou toch zuur zijn dat het na je verkoop ineens gaat stijgen en je met je verlies zit en je erna nog extra verlies maakt omdat je duurder moet terugkopen.KristofJ schreef: ↑3 juni 2024, 19:54 Een vraagje naar aanleiding van de bijzondere uitkering bij Kinnevik van 23sek p.a. (die trouwens via een afsplitsing zal gebeuren)
Graag jullie mening.
Alvast merci!
Make Spaargids " Great Again ! "
Lees het AGM persbericht van vandaag nog eens: https://www.kinnevik.com/newsroom/press ... l-meeting/KristofJ schreef: ↑3 juni 2024, 19:54 Een vraagje naar aanleiding van de bijzondere uitkering bij Kinnevik van 23sek p.a. (die trouwens via een afsplitsing zal gebeuren)
Graag jullie mening.
Alvast merci!
De redemption shares kan je vanaf 11/6 t.e.m. 25/6 op de Nasdaq Stockholm verkopen. Nu als er veel verkoopdruk is krijg je er wel geen 23 SEK voor. Je moet dus niet wachten tot 2/7/2024 voor de cash vergoeding van die redemption shares. Als uw verkoopkosten lager dan 11,73SEK/aandeel (=bronheffing + rv) zijn verkoop je de redemption shares.
The Board has set the record date for the share split and the right to receive redemption shares to 10 June 2024 (i.e. the same date as stated in the notice and the information brochure regarding the share redemption plan). This means that the last day of trading in Kinnevik's shares before the share split and including the right to receive redemption shares is 5 June 2024. From and including 7 June 2024, Kinnevik's shares will be traded excluding the right to receive redemption shares. The redemption shares will be traded on Nasdaq Stockholm from and including 11 June 2024 up to and including 25 June 2024. The redemption amount of SEK 23.00 per ordinary share will be paid out to holders of redemption shares on 27 June 2024.
An information brochure with further information regarding the share redemption plan is available on Kinnevik's website at www.kinnevik.com under the heading "General Meetings" (which can be found under the section "Governance").