Holdings
TIP
Re: Holdings
Voor de moeilijke verstaanders.
Brutto dividend: €344
Bronbelasting (withholding): 15% van 344 = €51,60
het bedrag dat je broker ontvangt: 344-51,60 = 292,40
Belgische RV afgehouden door broker: 30% van 292,40 = 87,72
Uitbetaald door broker aan klant: 292,40 - 8,2 = €204,68
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Om bij dit voorbeeld te blijven, is er bij mij nog eens 21% BTW afgegaan die geheven is op de 51.60 euro bronbelasting. Met dat verschil dat eerst de Belgische RV berekend en afgehouden is, en dan de 15% bronbelasting met daarop de BTW.
Terwijl eigenlijk ook de bronbelasting bij Brederode niet afgehouden had mogen worden, aangezien het volgende in De Tijd stond :
Bron : https://www.tijd.be/markten-live/live-b ... ml#!852839
Terwijl eigenlijk ook de bronbelasting bij Brederode niet afgehouden had mogen worden, aangezien het volgende in De Tijd stond :
Brederode onthecht een coupon van 1,29 euro, een stijging met 5,7 procent. Boekhoudkundig gaat het om een kapitaalvermindering, en bijgevolg betalen beleggers enkel de Belgische voorheffing en niet de Luxemburgse bronheffing.
Ook hier (bij bolero) enkel RV afgehouden voor dividend Brederode
Is dat echt wat er bij jou gebeurd is? Btw op bronheffing? Waar slaat dat nu op.annetje schreef: ↑31 mei 2024, 20:56 Om bij dit voorbeeld te blijven, is er bij mij nog eens 21% BTW afgegaan die geheven is op de 51.60 euro bronbelasting. Met dat verschil dat eerst de Belgische RV berekend en afgehouden is, en dan de 15% bronbelasting met daarop de BTW.