Absolute beginner - algemeen advies
TIP
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Absolute beginner - algemeen advies
Mooi verwoord.Persuader schreef: ↑1 juni 2024, 15:59 Sta me toe als minder ervaren belegger een vraagteken te plaatsen bij "topkoersen".
AB Inbev, Elia, ArcelorMittal, Umicore, Kinepolis, Barco, Wereldhave, Compagnie Des Alpes zitten al meerdere jaren in m'n portefeuille en hebben al beduidend betere tijden gekend dan nu.
Zoals eens wijs man ooit zei, "Alles is relatief: 1 haar in je soep is veel, 1 haar op je hoofd is weinig".
Just saying.
Groeten.
K.
Voor mij ook steeds meer een reden om toekomst gewijs individuele aankopen steeds meer te mijden en enkel te richten op 2-3 ETF's.
Ik heb verschillende aandelen die op topkoers staan, maar ook verschillende zoals Barco en Umicore. Als ik dan het gemiddelde doe had ik het veel simpeler kunnen houden met mijn IWDA's ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Re: Absolute beginner - algemeen advies
Makkelijker is het idd. Verkeerde woordkeuze van me. Ik had ''duidelijker'' moeten schrijven. Want het is best verwarrend allemaal voor een beginner, die tickers. Andere ticker voor dezelfde ETF.EarthNvstr1 schreef: ↑1 juni 2024, 12:42In een conversatie is een ticker mogelijks toch wat "makkelijker". Als je zeker wil zijn, gebruik je inderdaad best de ISIN.
ISIN: IE00B3YLTY66 - SPDR® MSCI ACWI IMI UCITS ETF
Mijn autocorrect vindt het blijkbaar ook verwarrend. Die maakte van ISIN de ticker IUSN.