Ik ben zoooooo kwaad op KBC
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik ben zoooooo kwaad op KBC
Goedenavond
Omwille van het feit dat KBC zooooo moeilijk doet omtrent een document, ben ik ten einde raad.
Na 30 jaar exclusief cliëntschap (rekeningen, beleggingen, leningen én verzekeringen) wens ik een einde te maken aan de relatie met KBC en met een nieuwe financiële instelling in zee te gaan die me een goede service biedt met goede voorwaarden.
Bij welke instelling kan ik hiervoor volgens jullie best terecht?
Omwille van het feit dat KBC zooooo moeilijk doet omtrent een document, ben ik ten einde raad.
Na 30 jaar exclusief cliëntschap (rekeningen, beleggingen, leningen én verzekeringen) wens ik een einde te maken aan de relatie met KBC en met een nieuwe financiële instelling in zee te gaan die me een goede service biedt met goede voorwaarden.
Bij welke instelling kan ik hiervoor volgens jullie best terecht?
Re: Ik ben zoooooo kwaad op KBC
In de top 10 van spaargidsers staan keytrade en argenta op de eerste en tweede plaats.
En anders één van die andere 10 banken in België ?
En anders één van die andere 10 banken in België ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zou voor de beide aangegeven opties gaan: Keytrade en Argenta. Keytrade is in mijn ogen veruit de beste maar als KBC klant neem ik aan dat je een kantoor ook nog op prijs stelt. Beide zijn gratis en ik vind dat je eigenlijk minstens bij 2 banken zou moeten zijn.
Ben trouwens enkele maanden geleden na bijna 35 jaar Cera - KBC er ook weggegaan. Die hun experten zijn waardeloos, geven verkeerde informatie en moeten dan nog eens zelf continu naar een call-center bellen om te weten wat te doen ...
Ben trouwens enkele maanden geleden na bijna 35 jaar Cera - KBC er ook weggegaan. Die hun experten zijn waardeloos, geven verkeerde informatie en moeten dan nog eens zelf continu naar een call-center bellen om te weten wat te doen ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Probeer hetzelfde doocument bij de andere banken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Op zich geen slecht advies maar daarom niet noodzakelijk mogelijk daar het een document kan zijn verbonden aan hun bestaande klant-relatie of specifiek voor kbc.
Je kan bv. toch moeilijk testen hoe moeilijk het is om bij een bank weg te gaan voor je er klant bent ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Dat waren idd andere tijden.
- binnen zonder bellen en gelijk naar het loket
- bankpersoneel dat tientallen jaren in hetzelfde kantoor werkte
- directeur die bijna altijd op zijn bureel zat en waar je ook direct naartoe kon
- nooit een document te kort, werd ter plaatse geregeld
- je kon een bancheque laten splitsen
Nu word je overgelaten aan de willekeur van het kantoor, van de persoon aan de andere kant van de lijn, van de persoon die uw dossier beheert maar 'even' niet aanwezig is, ...
Dus ja, doe maar Argenta en Keytrade. Al zal die kruik geen 30 jaar te water blijven. Good luck!
Niemand die wil weten welk "document" dat dan juist is?
Even stout zijn: als volgens de wet, en op basis van die wet, bepaalde regels worden gemaakt binnen een bank, dan voldoe je door "dat document" aan te leveren of juist in te vullen wellicht aan wat kbc nodig heeft.
De bank(en) is wellicht niet voor hun plezier moeilijk aan het doen...
Dus graag eens wat meer info als u wil!
Even stout zijn: als volgens de wet, en op basis van die wet, bepaalde regels worden gemaakt binnen een bank, dan voldoe je door "dat document" aan te leveren of juist in te vullen wellicht aan wat kbc nodig heeft.
De bank(en) is wellicht niet voor hun plezier moeilijk aan het doen...
Dus graag eens wat meer info als u wil!
Ik heb jaren iets tegen argenta en keytrade gehad.
Tegen argenta had ik wat omdat ze zo hautain doen als je er klant wil worden. In meerdere kantoren wou men dat ik meerdere winstgevende producten zou afnemen en niet alleen zicht- of spaarrekeningen.
Nooit geweten. Bij geen enkele bank.
Toen zei er eens iemand op dit forum : word online klant, dan kunnen ze het je niet moeilijk maken.
Ik heb dat uiteindelijk eens gedaan en dat is allemaal goed verlopen. Van de app en de service van de bank ben ik zelfs dik tevreden. Ik ben één keer in het kantoor geweest en dat viel ook mee. Geen gezaag. Ze waren vriendelijk.
Wat ik je wil aanraden : word online klant.
Keytrade : daar heb ik wel nog altijd iets tegen. Het is in service, mentaliteit etc maar een halve bank, er zijn hier regelmatig klachten gepost over keytrade...
Maar als je met je verrichtingen 5 cent wil verdienen en misschien 20 euro per jaar op die manier : be my guest.
Ik ben zelf klant bij 8 banken en kan geen enkele meer aanraden of afraden dan de anderen.
Een goed kantoor met goed personeel : dat kunnen we je niet aanraden. Daar ga je eerder in je buurt iets over horen zeggen.
Belfius en ING : slecht personeel in mijn kantoor. Als je iets wil vragen of nodig hebt zijn ze niet bekwaam genoeg maar als ze je kop zien proberen ze je iets te verkopen. Geen ing kantoor beschikbaar binnen een redelijke afstand.
Bnp Fortis: ik ken er niemand. Zoals bij veel banken, alleen op afspraak beschikbaar. Maar ze zijn er wel nog. Als je naar een kantoor van bpost moet gaan voor bankzaken mag je hen hebben.
Beobank : doen nog moeite.. ik hou ze bij voor hun kredietkaart. Die is een beter product voor mij dan bij andere banken het geval is. Levenslang gratis ook (van vroeger).
Europabank : weinig ervaring mee.
Argenta : nog niet lang klant maar goede eerste ervaringen
Kbc : kantoor is redelijk ok hier. Ook een "aansmeerbank" die zich toch soms onderscheidt in kwaliteit.
Santander consumer bank : online bank. Hoge intrest. Zelf geen problemen mee gehad.
@Jensus :
TS zal kbc wel al effe beu zijn van voor het formulierprobleem zeker ? Als hij al 30 jaar klant is...
Tegen argenta had ik wat omdat ze zo hautain doen als je er klant wil worden. In meerdere kantoren wou men dat ik meerdere winstgevende producten zou afnemen en niet alleen zicht- of spaarrekeningen.
Nooit geweten. Bij geen enkele bank.
Toen zei er eens iemand op dit forum : word online klant, dan kunnen ze het je niet moeilijk maken.
Ik heb dat uiteindelijk eens gedaan en dat is allemaal goed verlopen. Van de app en de service van de bank ben ik zelfs dik tevreden. Ik ben één keer in het kantoor geweest en dat viel ook mee. Geen gezaag. Ze waren vriendelijk.
Wat ik je wil aanraden : word online klant.
Keytrade : daar heb ik wel nog altijd iets tegen. Het is in service, mentaliteit etc maar een halve bank, er zijn hier regelmatig klachten gepost over keytrade...
Maar als je met je verrichtingen 5 cent wil verdienen en misschien 20 euro per jaar op die manier : be my guest.
Ik ben zelf klant bij 8 banken en kan geen enkele meer aanraden of afraden dan de anderen.
Een goed kantoor met goed personeel : dat kunnen we je niet aanraden. Daar ga je eerder in je buurt iets over horen zeggen.
Belfius en ING : slecht personeel in mijn kantoor. Als je iets wil vragen of nodig hebt zijn ze niet bekwaam genoeg maar als ze je kop zien proberen ze je iets te verkopen. Geen ing kantoor beschikbaar binnen een redelijke afstand.
Bnp Fortis: ik ken er niemand. Zoals bij veel banken, alleen op afspraak beschikbaar. Maar ze zijn er wel nog. Als je naar een kantoor van bpost moet gaan voor bankzaken mag je hen hebben.
Beobank : doen nog moeite.. ik hou ze bij voor hun kredietkaart. Die is een beter product voor mij dan bij andere banken het geval is. Levenslang gratis ook (van vroeger).
Europabank : weinig ervaring mee.
Argenta : nog niet lang klant maar goede eerste ervaringen
Kbc : kantoor is redelijk ok hier. Ook een "aansmeerbank" die zich toch soms onderscheidt in kwaliteit.
Santander consumer bank : online bank. Hoge intrest. Zelf geen problemen mee gehad.
@Jensus :
TS zal kbc wel al effe beu zijn van voor het formulierprobleem zeker ? Als hij al 30 jaar klant is...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Idem.
Wat bedoel je met "zooooo moeilijk" doen ?tomvandermeersch schreef: ↑3 juni 2024, 17:48 Omwille van het feit dat KBC zooooo moeilijk doet omtrent een document, ben ik ten einde raad.
Over wat voor of welk document gaat het ?
Eerst en vooral even kalmeren.tomvandermeersch schreef: ↑3 juni 2024, 17:48 Na 30 jaar exclusief cliëntschap (rekeningen, beleggingen, leningen én verzekeringen) wens ik een einde te maken aan de relatie met KBC en met een nieuwe financiële instelling in zee te gaan die me een goede service biedt met goede voorwaarden.
Wat ik lees: na 30 jaar exclusief cliëntschap bij een bepaalde financiële instelling wens ik bij een andere financiële instelling hetzelfde te doen voor x jaar
Als wat ik lees ook is wat je wenst, dan vermoedelijk bij eender welke financiële instelling.tomvandermeersch schreef: ↑3 juni 2024, 17:48 Bij welke instelling kan ik hiervoor volgens jullie best terecht?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Get in line, maar op niveau van documenten is kbc wel een van de betere volgens mij. (En dat komt van een verstokte kbc hater )
Keytrade is voldoende als je niet veel bank nodig hebt.
Keytrade is voldoende als je niet veel bank nodig hebt.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Waardeloze 1ste en laatste post van de topicstarter
Ik was klant sinds mijn 12 jaar. Toen kreeg je een sporttas bij het openen van een rekening. Dat is al langer geleden dan 30 jaar. En ik heb mijn lidmaatschap ook opgezegd. De wereld verandert, ik ook (tiens was dat geen slogan van een of andere bank?). Of je nu 1 jaar of 30 jaar klant bent, JIJ bent de klant. En klant is koning. Niet tevreden? Buiten gooien!tomvandermeersch schreef: ↑3 juni 2024, 17:48 Na 30 jaar exclusief cliëntschap (rekeningen, beleggingen, leningen én verzekeringen)(...)
Zelf ben ik klant bij DB (voor beleggingen), en Argenta (voor dagelijks bankieren en betalen, en pensioensparen). Heel tevreden van deze combo. De bankoverstap werd vanuit Argenta prima geregeld.
-
- Full Member
- Contacteer:
Een beetje meer duidelijk rond het document in kwestie, zou misschien wel handig zijn.
En ben je kwaad op KBC, of ben je kwaad op 1 specifieke bankbediende of kantoor?
En ben je kwaad op KBC, of ben je kwaad op 1 specifieke bankbediende of kantoor?
Zoals voor haelewyn ben ik klant bij meerdere banken. Nooit problemen gehad zolang je zelf niets nodig hebt van hun.
Hun vragen om af te spreken probeer ik te weigeren : tijd verlies en toch maar blabla.
Wel gemerkt dat KBC weinig flexibel is tegenover andere banken maar dat maakt misschien hun success....
Hun vragen om af te spreken probeer ik te weigeren : tijd verlies en toch maar blabla.
Wel gemerkt dat KBC weinig flexibel is tegenover andere banken maar dat maakt misschien hun success....
Keytrade en Argenta zijn populair hier op Spaargids, maar beiden hebben enkele tekortkomingen. Mijn voorkeur gaat uit naar een combinatie van grootbank (BNP Paribas Fortis, KBC, Belfius en ING) en een kleinbank (Argenta, Keytrade, misschien Crelan).
Enkele praktische zaken om rekening mee te houden:
- Mocht je bijvoorbeeld je bankkaart kwijt zijn kan je praktisch gezien je KBC kantoor buiten wandelen (als ze open zijn tenminste) met een tijdelijke debet kaart zodat je je eigen geld kan gebruiken tot je nieuwe kaart aankomt per post. Bij Argenta of Keytrade zal je wat meer geduld moeten hebben.
- Verder kan je via een grootbank ook cash geld storten via (de meeste) de Bancontact Cash (Batopin) automaten, alsook kan je je identiteitskaart laten inlezen en updaten. Bij Keytrade is dit wat meer papierwerk, en de laatste keer dat ik bij Argenta mijn kaart in hun automaat trachte te updaten (kan enkel in hun eigen automaten) gaf die een foutmelding en moest ik een afspraak maken.
- Bij de grootbanken kan je in principe ieder kantoor binnenwandelen in geval van een probleem (als ze open zijn tenminste), bij Argenta ben je enkel welkom in je 'eigen' kantoor.
- Mocht je over de grens gaan wonen of je gaat na je pensioen in het buitenland wonen zal Keytrade je bijvoorbeeld geen bankkaarten meer geven. Argenta zal je klantenrelatie beëindigen als je in een niet SEPA land gaat wonen.
Mijn voorkeur gaat uit naar KBC (+ Bolero) + Argenta.
Enkele praktische zaken om rekening mee te houden:
- Mocht je bijvoorbeeld je bankkaart kwijt zijn kan je praktisch gezien je KBC kantoor buiten wandelen (als ze open zijn tenminste) met een tijdelijke debet kaart zodat je je eigen geld kan gebruiken tot je nieuwe kaart aankomt per post. Bij Argenta of Keytrade zal je wat meer geduld moeten hebben.
- Verder kan je via een grootbank ook cash geld storten via (de meeste) de Bancontact Cash (Batopin) automaten, alsook kan je je identiteitskaart laten inlezen en updaten. Bij Keytrade is dit wat meer papierwerk, en de laatste keer dat ik bij Argenta mijn kaart in hun automaat trachte te updaten (kan enkel in hun eigen automaten) gaf die een foutmelding en moest ik een afspraak maken.
- Bij de grootbanken kan je in principe ieder kantoor binnenwandelen in geval van een probleem (als ze open zijn tenminste), bij Argenta ben je enkel welkom in je 'eigen' kantoor.
- Mocht je over de grens gaan wonen of je gaat na je pensioen in het buitenland wonen zal Keytrade je bijvoorbeeld geen bankkaarten meer geven. Argenta zal je klantenrelatie beëindigen als je in een niet SEPA land gaat wonen.
Mijn voorkeur gaat uit naar KBC (+ Bolero) + Argenta.