Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Belachelijke reactie.
Mijn dochter zit in 5e middelbaar Latijn.
Nergens merk ik ook maar iets dat zij "GROEN/LINKS" wordt opgevoed op school.
Als ik peil bij haar hoe er over politiek gepraat wordt op school onder de leerlingen gaat het blijkbaar bijna uitsluitend over Vl. Belang
(Je moet echt eens bij gelegenheid een smartphone van een jongere onderscheppen en eens kijken wat die allemaal te horen en te zien krijgen van boodschappen van Tom van Grieken)
Zelfde vaststelling van het neefje dat op een andere school zit in 5e middelbaar technisch onderwijs zit : Vlaams Belang.
Vanwaar komt het woke-gedoe dat jongeren veel te links worden opgevoed in het onderwijs ?
Laatst gewijzigd door KV op 4 juni 2024, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaja, dat is het mainstream riedeltje van onze propaganda media en ook van Rousseau die social media voor jongeren wil verbiedenAbatoetnie schreef: ↑4 juni 2024, 08:53 "Dankzij" de social media worden ze in een bepaald logaritme geduwd waar ze enkel horen wat past in dat bepaald straatje waardoor ze nog meer polariseren ... als er iets dat "indoctrineert" dan zijn het de sociale media. En hun "social" inteliggence : sorry hoor![]()
![]()
![]()
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Ik denk vooral dat bepaalde politieke partijen van alles aan scholen willen opdringen, gratis eten, gratis maandverband, lgbtq onderricht, enz...terwijl 95% van de ouders volgens mij enkel verwacht dat hun kind iets leert op school waardoor het later een deftig betaalde job kan uitoefenen, niks meer, niks minder.Abatoetnie schreef: ↑4 juni 2024, 08:53 We leven in een maatschappij waar alles wordt opgedrongen om door het onderwijs opgelost te worden,
Oei, dat is wel het aller aller ergste wat een jongere kan overkomen, niet die boodschappen van Van Grieken, de jeugd is verstandig genoeg om dat te plaatsen, wel die wantrouwige ouder die stiekem de pivacy van zijn kind schendt
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Ik schend de privacy niet hoor, ze komt er zelf mee aandraven omdat ze het degoutant vindt
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
-
- Full Member
- Contacteer:
Mondig zijn ze, dat is een absolute zekerheid maar wat er uit komt is voorgekauwde propaganda, zowel van (uiterst) rechts als links. Een "eigen" mening krijg je niet van een paar tiktokfilmpjes te bekijken ... en ja, ik praat met de jeugd, beroepsmatig en vooral als je eens dieper ingaat naar hoe ze hun mening hebben gevormd merk je al vlug hoe hun besluitvorming er is gekomen, heel diep gaat het niet hoor ... en ik heb de "verandering" gezien sinds de opkomst van smartphones en social media.
Ik denk dat ik redelijk goed geplaatst ben om hierover wel een "eigen mening" te kunnen vormen.
Typisch misschien voor een ouder en grijzend (en kalend) wordende man maar ik zie het niet echt positief in voor onze maatschappij : individualisme en polarisatie zijn een sluipend gif !
"Minachting " ?
Waar en welke minachting ?
Ik kan dit onderschrijven. Ik heb een nichtje van 14 en eentje van 16 waar ik een heel goede band mee heb en heel veel mee praat. Ik sta telkens versteld over hun sociale intelligentie en over hoe ze nadenken over de echt belangrijke dingen in het leven. En die woke zever hoort daar niet bij. Ze hebben er hun buik van vol.vortex schreef: ↑4 juni 2024, 09:29 Jaja, dat is het mainstream riedeltje van onze propaganda media en ook van Rousseau die social media voor jongeren wil verbiedenIk zou zeggen praat eens met de jeugd, je zal er van versteld staan hoe mondig en volwassen die reeds zijn. Of neem nu die eerste keus afleveringen van de vrt, ik zie daar sociaal intelligente jongeren die hun visie zeer goed verwoorden, dergelijk interview in mijn schooltijd 40 jaar geleden zou heel wat minder interactie opgeleverd hebben.
Witte raven bestaan echt; jouw dochter en neefje.KV schreef: ↑4 juni 2024, 09:13Belachelijke reactie.
Als ik peil bij haar hoe er over politiek gepraat wordt op school onder de leerlingen gaat het blijkbaar bijna uitsluitend over Vl. Belang
(Je moet echt eens bij gelegenheid een smartphone van een jongere onderscheppen en eens kijken wat die allemaal te horen en te zien krijgen van boodschappen van Tom van Grieken)
Zelfde vaststelling van het neefje dat op een andere school zit in 5e middelbaar technisch onderwijs zit : Vlaams Belang.
Vanwaar komt het woke-gedoe dat jongeren veel te links worden opgevoed in het onderwijs ?
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Nu al vergeten?
"Dankzij" de social media worden ze in een bepaald logaritme geduwd waar ze enkel horen wat past in dat bepaald straatje waardoor ze nog meer polariseren ... als er iets dat "indoctrineert" dan zijn het de sociale media. En hun "social" inteliggence : sorry hoor![]()
![]()
vortex schreef: ↑4 juni 2024, 10:15Nu al vergeten?
"Dankzij" de social media worden ze in een bepaald logaritme geduwd waar ze enkel horen wat past in dat bepaald straatje waardoor ze nog meer polariseren ... als er iets dat "indoctrineert" dan zijn het de sociale media. En hun "social" inteliggence : sorry hoor![]()
![]()
Niet vergeten, nooit gezegd of geschreven zelfs.
Je vergist je of je ziet spoken of je probeert doelbewust met foutieve zaken iets te insinueren ?
Sammy2 schreef: ↑4 juni 2024, 10:14Witte raven bestaan echt; jouw dochter en neefje.KV schreef: ↑4 juni 2024, 09:13
Belachelijke reactie.
Vanwaar komt het woke-gedoe dat jongeren veel te links worden opgevoed in het onderwijs ?![]()
en nu het antwoord op de vraag graag ?
Gisteren zag ik op de woke VRT een homofiele Vlaams-Belanger die het eens was met een moslim. Ik ben in de war. ![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)