Ik ben zoooooo kwaad op KBC
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Ik ben zoooooo kwaad op KBC
Zelf klant bij enkele banken met zichtrekening.
- KBC opgezet online, had die rekening enkel nodig voor Cera aandelen
- Argenta, niks fout mee, hebben me nooit wat willen aansmeren. Eigen bankautomaten en meestal kantoor met ruime openingstijden. Online bankieren is goed. Heb er geen effecten, dus geen idee.
- Fintro is mijn thuisbank, noodgedwongen maar als deel van BNP Paribas zeer slecht en absoluut niet aan te raden. Rekenen te hoge kosten aan en vooral hebben me al hun fondsen aangesmeerd die niks waard zijn, zelf voor de kinderen. Hebben geen enkele ethiek. Oorspronkelijk wel goed bankje met vriendelijke mensen maar is tegenwoordig nooit meer open, veel nieuwe mensen die de zaken niet goed kennen en sturen je naar automaten. In enkele jaren van een van de betere naar absoluut de slechtste en dat is omdat ze niet op eigen benen staan en BNP alles regelt achter de schermen. Bovendien heel slechte spaarrente en ook termijnrekeningen zwak.
- Europabank springt er momenteel met kop en schouders uit. Goede service, smeren niks aan, behalve per post geregeld reclame voor hun leningen maar dat smijt je maar direct in vuilbak. Goede home banking. Wel beperkt in aantal diensten maar bovenal gratis. Goede service bij vervanging bankkaart. Matige spaarrente maar enkele maanden geleden heel goede termijnrekeningen aangeboden.
- Keytrade is ok maar puur internet en helpdesk wekt traag of niet goed. Hier wel effecten ook en niet mistevreden over.
Van grootbanken zou ik wegblijven maar soms kan het niet anders.
- Argenta, niks fout mee, hebben me nooit wat willen aansmeren. Eigen bankautomaten en meestal kantoor met ruime openingstijden. Online bankieren is goed. Heb er geen effecten, dus geen idee.
- Fintro is mijn thuisbank, noodgedwongen maar als deel van BNP Paribas zeer slecht en absoluut niet aan te raden. Rekenen te hoge kosten aan en vooral hebben me al hun fondsen aangesmeerd die niks waard zijn, zelf voor de kinderen. Hebben geen enkele ethiek. Oorspronkelijk wel goed bankje met vriendelijke mensen maar is tegenwoordig nooit meer open, veel nieuwe mensen die de zaken niet goed kennen en sturen je naar automaten. In enkele jaren van een van de betere naar absoluut de slechtste en dat is omdat ze niet op eigen benen staan en BNP alles regelt achter de schermen. Bovendien heel slechte spaarrente en ook termijnrekeningen zwak.
- Europabank springt er momenteel met kop en schouders uit. Goede service, smeren niks aan, behalve per post geregeld reclame voor hun leningen maar dat smijt je maar direct in vuilbak. Goede home banking. Wel beperkt in aantal diensten maar bovenal gratis. Goede service bij vervanging bankkaart. Matige spaarrente maar enkele maanden geleden heel goede termijnrekeningen aangeboden.
- Keytrade is ok maar puur internet en helpdesk wekt traag of niet goed. Hier wel effecten ook en niet mistevreden over.
-
- Full Member
- Contacteer:
Deel jouw mening over Europabank, al ruim 20jaar klant, nog nooit problemen gehad. Vooral geen gezaag om produkten aan te smeren, wat eigenlijk moeilijk is voor hen want doen geen beleggingen zoals obligaties en aandelen.DCM78 schreef: ↑4 juni 2024, 23:39 Zelf klant bij enkele banken met zichtrekening.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
DCM78, je hebt geen KBC rekening nodig om CERA aandelen te kunnen aanhouden.
Als ik het goed heb is de KBC rekening ook niet meer gratis.
https://www.kbc.be/particulieren/nl/pro ... ijken.html
Als ik het goed heb is de KBC rekening ook niet meer gratis.
https://www.kbc.be/particulieren/nl/pro ... ijken.html
Hello Bank (BNP) en Pulse (Belfius) hier nog niet zien passeren, nochtans volledig gratis. Daarnaast ook heel tevreden van Argenta & Keytrade.
Zeg die KBC vaarwel
Zeg die KBC vaarwel
Als de staatsbon gestort is in september, ben ik ook meteen weg bij KBC. Alleen maar aandringen op verkoopspraatjes en binnenkort ook niet meer gratis. Daaaag
Dag nadat ik al alle overige zaken overgezet had naar een andere bank kreeg ik al meteen weer een telefoontje om eens te praten over interessante kansen (voor KBC zelf dan wss !
Dag nadat ik al alle overige zaken overgezet had naar een andere bank kreeg ik al meteen weer een telefoontje om eens te praten over interessante kansen (voor KBC zelf dan wss !
Bij kbc en axa heb ik eens gezegd dat ik die telefoontjes niet wil krijgen. En dat werkt perfect. Ze bellen me niet meer.
Soms zijn dingen erg simpel..
Soms zijn dingen erg simpel..
-
- Full Member
- Contacteer:
Inderdaad, best om dit onmiddelijk te zeggen, maar sommige banken bellen gewoon verder.
Bij Argenta, Crelan, Europabank nog nooit telefoontjes gekregen, heb dit ook meteen gezegd
toen ik er klant werd. En natuurlijk zijn er meer of die 3 banken die zich daar aan houden, is maar
dat ik bij deze klant ben.
Ik heb dat altijd gezegd op een manier van : als jullie mij regelmatig bellen om afspraakjes te maken, ben ik weg als klant.
Er is niets mis mee om je aan die belofte te houden.
Er is niets mis mee om je aan die belofte te houden.
-
- Full Member
- Contacteer:
Wil hier even op ingaan, tijdje geleden aan de chat gehangen met Hello Bank, was van plan de gratis zichtrekening te nemen om van daaruit dan termijnrekening te openen, ik dacht dat ze die toch ook aanboden met dezelfde tarieven of BNP, maar volgens hun kan dit niet
en ben ik verplicht betalende zichtrekening bij BNP te nemen en het via hen te doen. Heb jij of iemand anders daar soms ervaring mee of
dit klopt?
-
- Full Member
- Contacteer:
Ben allesins bij 1 grootbank waar ikzelf die belofte zal moeten nakomen.
Al zo vaak gezegd dat ze me niet hoeven bellen om dingen aan te smeren,
maar blijven proberen, tot gsm abonnement toe. Waarschijnlijk weet je nu
wel over welke bank het gaat.
- Als houder van een Hello bank rekening kan ik beide apps installeren. Zowel die van hello bank als die van BNP.
- Ik heb ook een ster spaarrekening van bnp
- Ik heb toegang tot service in de kantoren, althans vroeger toch. Altijd wel op afspraak en nu nog niet geprobeerd.
- Ik gebruik altijd de app van bnp en daar staat niks in over termijnrekeningen. Als ik die zou willen openen moet ik ook via een ander kanaal gaan (helpdesk of kantoor).
- Iemand in een kantoor heeft me eens gezegd dat alle producten beschikbaar zijn voor mij. Waarom niet ? Als ik wil kopen.. wie gaat me tegenhouden.
- Open eventueel een hello bankrekening, installeer de app van bnp, zie wat je kan of niet kan. Upgraden van hello naar bnp rekening kan altijd. Klantenrelatie of rekening afsluiten kan ook altijd.
Ik denk dat het gaat lukken.
Mij hebben ze 1 keer gebeld van belfius. Ik heb hen mijn idee 1 keer uitgelegd. Nadien geen last meer van gehad.
Bij kbc was het trouwens enkel mogelijk om alleen gestoord te worden via email.
Als tussenoplossing stelde de bankmedewerker voor om een emailadres in het systeem te zetten dat ik heel weinig gebruik.. en zo heb ik er een paar.
Hun reclame en voorstellen voor afspraken zullen daar wel terecht komen veronderstel ik.
Kbc belt me wel nog, als enige bank, om te controleren of ik een bepaalde verricht voor een hoog bedrag wel degelijk zelf gedaan heb. En over die extra service ben ik zeer tevreden.
Ook ooit over de manier waarop ze een nalatenschap afhandelden. Daar waren ze veruit de beste in !
Dus toch nog ergens "beter bij de bank van hier".
- Ik heb toegang tot service in de kantoren, althans vroeger toch. Altijd wel op afspraak en nu nog niet geprobeerd.
- Ik gebruik altijd de app van bnp en daar staat niks in over termijnrekeningen. Als ik die zou willen openen moet ik ook via een ander kanaal gaan (helpdesk of kantoor).
- Iemand in een kantoor heeft me eens gezegd dat alle producten beschikbaar zijn voor mij. Waarom niet ? Als ik wil kopen.. wie gaat me tegenhouden.
- Open eventueel een hello bankrekening, installeer de app van bnp, zie wat je kan of niet kan. Upgraden van hello naar bnp rekening kan altijd. Klantenrelatie of rekening afsluiten kan ook altijd.
Belfius ? Probeer eens de helpdesk. Leg uit wat je probleem is, dat je niet wil gebeld worden door je kantoor of eender wie...Gwendoline1 schreef: ↑5 juni 2024, 13:13
Mij hebben ze 1 keer gebeld van belfius. Ik heb hen mijn idee 1 keer uitgelegd. Nadien geen last meer van gehad.
Als tussenoplossing stelde de bankmedewerker voor om een emailadres in het systeem te zetten dat ik heel weinig gebruik.. en zo heb ik er een paar.
Hun reclame en voorstellen voor afspraken zullen daar wel terecht komen veronderstel ik.
Kbc belt me wel nog, als enige bank, om te controleren of ik een bepaalde verricht voor een hoog bedrag wel degelijk zelf gedaan heb. En over die extra service ben ik zeer tevreden.
Ook ooit over de manier waarop ze een nalatenschap afhandelden. Daar waren ze veruit de beste in !
Ik heb enkel een gratis Hello zichtrekening, en gebruik uitsluitend de BNP app... Alle BNP diensten zijn daar voor mij beschikbaar; PSP,Beleggen,Lenen,Sparen&Verzekeringen.Gwendoline1 schreef: ↑5 juni 2024, 13:05 was van plan de gratis zichtrekening te nemen om van daaruit dan termijnrekening te openen, maar volgens hun kan dit niet en ben ik verplicht betalende zichtrekening bij BNP te nemen en het via hen te doen
Termijnrekeningen staan er niet bij, maar als ze daar moeilijk over doen, zou ik Belfius aanraden.
-
- Full Member
- Contacteer:
Belfius ben ik ook al klant.Bae1 schreef: ↑5 juni 2024, 14:05Ik heb enkel een gratis Hello zichtrekening, en gebruik uitsluitend de BNP app... Alle BNP diensten zijn daar voor mij beschikbaar; PSP,Beleggen,Lenen,Sparen&Verzekeringen.Gwendoline1 schreef: ↑5 juni 2024, 13:05 was van plan de gratis zichtrekening te nemen om van daaruit dan termijnrekening te openen, maar volgens hun kan dit niet en ben ik verplicht betalende zichtrekening bij BNP te nemen en het via hen te doen
Termijnrekeningen staan er niet bij, maar als ze daar moeilijk over doen, zou ik Belfius aanraden.
-
- Full Member
- Contacteer:
Bedankt voor de reactie, wat betreft Hello bank, denk ik niet dat je nog zal kunnen langsgaan in een BNP kantoor om vb. termijnrekening te openen.haelewyn schreef: ↑5 juni 2024, 13:15 - Als houder van een Hello bank rekening kan ik beide apps installeren. Zowel die van hello bank als die van BNP.
Belfius ? Probeer eens de helpdesk. Leg uit wat je probleem is, dat je niet wil gebeld worden door je kantoor of eender wie...Gwendoline1 schreef: ↑5 juni 2024, 13:13
Weten we nu al over welk document het gaat?