Nividia
TIP
Re: Nividia
Ik denk dat de meesten aan het wachten zijn op deze split om Nvidia op te pikken.sintorama schreef: ↑4 juni 2024, 13:44Nividia is de fusie van de 2 bedrijven Nvidia en Nivea.
Alle gekheid op een stokje: het was het enige topic dat ik terugvond over nvidia. De topic titel kan ik zelf niet aanpassen.
Hier moeten toch nog nvidia-beleggers zijn? Of zitten die ondertussen op de bahamas ipv op spaargids?
Inderdaad, ik ben van plan om eens een pakketje te kopen na de split.
Waarom? Bij Lotus kan ik dat nog snappen, maar voor minder dan 1000 eur aandelen kopen, dan betaal je je toch blauw aan transactiekosten?
Ik moet nog gaan werken. Ik heb/had dus geen NIVIDIA Heel even gehad, en dan hoogtevrees, veel te vroeg natuurlijk.sintorama schreef: ↑4 juni 2024, 13:44Nividia is de fusie van de 2 bedrijven Nvidia en Nivea.
Alle gekheid op een stokje: het was het enige topic dat ik terugvond over nvidia. De topic titel kan ik zelf niet aanpassen.
Hier moeten toch nog nvidia-beleggers zijn? Of zitten die ondertussen op de bahamas ipv op spaargids?
Herkenbaar, de waarde van de te vroeg verkochtte stukken beloopt al flink in de 7 cijfers.
Dat is natuurlijk allemaal hindsight he. Er is niemand die een bedrag van 7 cijfers kan aanhouden in 1 enkel aandeel. Puur vanuit risico is dat gewoon niet slim.
Overigens, het vrijgekomen geld heb ik in een nasdaq tracker gedumpt waar het ook heeft opgebracht natuurlijk. Wel een heel stuk minder
In een brede index etf zoals bijvoorbeeld iwda zit een goede 4% nvidia.
-
- Full Member
- Contacteer:
Iemand die zijn broker al heeft gecontacteerd hieromtrent ?
Keytrade : iemand ?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Nee ik weet het. Het was ook maar een mopje. Even uit het hoofd, Beyersdorf? Of is dat ook al opgeslokt door een grotere walvis?
Beiersdorf. Heeft nog op mijn watchlist gestaan.
Lees toch eens vorige links in een draadje: https://www.help.saxo/hc/nl-be/articles ... lit-NvidiaAbatoetnie schreef: ↑5 juni 2024, 11:26 Iemand die zijn broker al heeft gecontacteerd hieromtrent ?
"Taksen zijn er niet van toepassing op deze stock split. Er wordt dus geen roerende voorheffing of beurstaks ingehouden. Ook rekent Saxo geen kosten aan voor het uitvoeren van een stock split."
Aandelen Nvidea koop je in dollar op Nasdaq (NVDA) of in euro via Xetra (NVD) of Milaan (NVDA).
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat heb ik gedaan, Saxo is Keytrade niet.Obby schreef: ↑5 juni 2024, 14:07Lees toch eens vorige links in een draadje: https://www.help.saxo/hc/nl-be/articles ... lit-NvidiaAbatoetnie schreef: ↑5 juni 2024, 11:26 Iemand die zijn broker al heeft gecontacteerd hieromtrent ?
Blijkbaar zijn er bij vorige (af)splitsingen van andere aandelen ook brokers geweest die RV aanrekenden, terwijl anderen dat niet deden. Better safe then sorry toch ?
Edit : ik heb intussen gebeld met Keytrade en dat heeft me toch niet 100% gerustgesteld, die krijgen blijkbaar de info past last-minute van de fiscus ... wat op zich toch ongelooflijk is !