Base vast internet en tv via de kabel
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Telecom : vierde operator komt eraan (DIGI)
Aangezien ze over "vast internet" spreken zou ik toch denken dat het via de coax van hun moederbedrijf telenet zal gaan.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Base vast internet en tv via de kabel
Ik denk dat ze dat ook wel overwegen, of een nieuw merk dat goedkopere diensten levert hun aanbod kannibaliseert of net aanvult.
Verlies je eigen klanten die nu nog veel betalen voor hun aanbod...
Of haal je er meer over van een andere provider om naar jou over te stappen..
Of hou je daarmee eigen klanten tegen die anders naar de concurrerende operator zouden gaan.
Proximus heeft die stenen al uit het vuur gehaald en gezocht waar het kantelpunt ligt.
Let wel dat bv proximus met zijn goedkope merken niet dezelfde diensten aanbiedt dan met het eigen duurdere merk.
Bij scarlet bv een pak minder tv kanalen.
Bij mobile vikings helemaal geen tv kanalen mogelijk >> kom naar ons maar trek voor tv je plan.
Voor internet : andere snelheden die soms WEL eerder traag zijn (scarlet basisabonnement). Geen toegang tot wifi op modems van andere klanten (scarlet en MV).
Algemeen meer een do it yourself mentaliteit bij de goedkope submerken en iets meer service (of de illusie ervan) bij het hoofdmerk.
By the way : edpnet was ook eerst gekocht door proximus maar is nu al doorverkocht omwille van een advies van de mededingingsauthoriteit.
Snelheden op internet : enkel van belang voor grote huishoudens met veel gelijktijdig datagebruik, kleine bedrijven, vrije beroepen, etc.
Video verbruikt het meest data en met mijn kleine download van proximus start kan ik theoretisch en met overschot 6 gelijktijdige streams aan.
Verlies je eigen klanten die nu nog veel betalen voor hun aanbod...
Of haal je er meer over van een andere provider om naar jou over te stappen..
Of hou je daarmee eigen klanten tegen die anders naar de concurrerende operator zouden gaan.
Proximus heeft die stenen al uit het vuur gehaald en gezocht waar het kantelpunt ligt.
Let wel dat bv proximus met zijn goedkope merken niet dezelfde diensten aanbiedt dan met het eigen duurdere merk.
Bij scarlet bv een pak minder tv kanalen.
Bij mobile vikings helemaal geen tv kanalen mogelijk >> kom naar ons maar trek voor tv je plan.
Voor internet : andere snelheden die soms WEL eerder traag zijn (scarlet basisabonnement). Geen toegang tot wifi op modems van andere klanten (scarlet en MV).
Algemeen meer een do it yourself mentaliteit bij de goedkope submerken en iets meer service (of de illusie ervan) bij het hoofdmerk.
By the way : edpnet was ook eerst gekocht door proximus maar is nu al doorverkocht omwille van een advies van de mededingingsauthoriteit.
Snelheden op internet : enkel van belang voor grote huishoudens met veel gelijktijdig datagebruik, kleine bedrijven, vrije beroepen, etc.
Video verbruikt het meest data en met mijn kleine download van proximus start kan ik theoretisch en met overschot 6 gelijktijdige streams aan.
"""""Merk op dat de box de kleinste op de Belgische markt verkrijgbare is. Dankzij haar miniformaat (8 cm x 8 cm x 1,8 cm) kan ze aan de achterkant van de tv worden gehangen. Ze moet niet op een coaxkabel worden aangesloten: het televisiesignaal komt via BASE internet binnen. De box is gemaakt van 100% kringloopmateriaal en is bijzonder energiezuinig vergeleken met andere modellen, dankzij haar lage vermogen (maximaal 3 W). """"
Maar je hebt wel de coax in huis nodig voor het internet..
Of later glasvezel..
Maar je hebt wel de coax in huis nodig voor het internet..
Of later glasvezel..
-
- Full Member
- Contacteer:
Ben eigenlijk wel geïnteresseerd in nieuw Base aanbod.
Unlimited internet + gsm abbo dat meer dan voldoet voor €47,25 p/m. Al heel wat beter dan de €75 die ik nu betaal voor wat me min of meer hetzelfde lijkt bij Telenet (One.)
Enigste dat een beetje jammer is dat je zelf wifi boosters moet kopen a €130.
https://www.prd.base.be/nl/internet/wifi-booster
^ is daar misschien een goedkoper alternatief voor? Gebruik nu een Telenet access point die ik jaren geleden gekocht heb (hoewel zelfde router is kan je deze niet meer gebruiken).
Voorheen ook naar edpnet gekeken maar met die overname toch maar niet gedaan. Lijkt me ook veel gedoe maar zal wss wel meevallen.
Unlimited internet + gsm abbo dat meer dan voldoet voor €47,25 p/m. Al heel wat beter dan de €75 die ik nu betaal voor wat me min of meer hetzelfde lijkt bij Telenet (One.)
Enigste dat een beetje jammer is dat je zelf wifi boosters moet kopen a €130.
https://www.prd.base.be/nl/internet/wifi-booster
^ is daar misschien een goedkoper alternatief voor? Gebruik nu een Telenet access point die ik jaren geleden gekocht heb (hoewel zelfde router is kan je deze niet meer gebruiken).
Voorheen ook naar edpnet gekeken maar met die overname toch maar niet gedaan. Lijkt me ook veel gedoe maar zal wss wel meevallen.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Spijtig dat de upload zo laag ligt anders was het echt wel interessant geweest.
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Jr. Member
- Contacteer:
"Upload speed up to 20 Mbps", dat komt overeen met Telenet all in internet.
Dat valt best wel mee. "Zo traag" is dat nu ook weer niet. Ruim voldoende voor veel mensen.
Dat valt best wel mee. "Zo traag" is dat nu ook weer niet. Ruim voldoende voor veel mensen.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Klopt, maar ik game al eens, daarmee, anders zou het perfect zijn.tuinder666 schreef: ↑5 juni 2024, 06:30 "Upload speed up to 20 Mbps", dat komt overeen met Telenet all in internet.
Even wachten tot Digi/Citymesh als vierde speler met een aanbod komt zou wel eens kunnen lonen. Daar zit genoeg expertise om een degelijk product in de markt te zetten aan een scherpe prijs. Ze moeten op een of andere manier voldoende marktaandeel veroveren. Met wat geluk kan je daar binnenkort glasvezel en mobiel afnemen voor beukenootjes.
Niemand houdt je tegen om over te stappen als het moment daar is.
Alle contracten zijn tegenwoordig maandelijks opzegbaar.
Wachten op een beter aanbod kon je in 1999 ook al gedaan hebben. Tot vandaag.
Alle contracten zijn tegenwoordig maandelijks opzegbaar.
Wachten op een beter aanbod kon je in 1999 ook al gedaan hebben. Tot vandaag.
-
- Full Member
- Contacteer:
Had gelezen dat Digi enkel met een mobiel telefoon aanbod ging beginnen. Internet lijkt me een verhaal van jaren voor het er echt gaat zijn.fandango schreef: ↑5 juni 2024, 09:07 Even wachten tot Digi/Citymesh als vierde speler met een aanbod komt zou wel eens kunnen lonen. Daar zit genoeg expertise om een degelijk product in de markt te zetten aan een scherpe prijs. Ze moeten op een of andere manier voldoende marktaandeel veroveren. Met wat geluk kan je daar binnenkort glasvezel en mobiel afnemen voor beukenootjes.
Idd @haelewyn, we zijn zo een jaar en een paar telenet tariefsverhogingen verder. Ongelofelijk wat dat nu kost. €63 voor all in internet. €75 + 1 gsm abbo. €900 per jaar vs €565 als ik naar Base zou gaan. Keuze is snel gemaakt denk ik.
Er zijn al jaren goedkopere formules.MountainTop schreef: ↑5 juni 2024, 12:31
Idd @haelewyn, we zijn zo een jaar en een paar telenet tariefsverhogingen verder. Ongelofelijk wat dat nu kost. €63 voor all in internet. €75 + 1 gsm abbo. €900 per jaar vs €565 als ik naar Base zou gaan. Keuze is snel gemaakt denk ik.
Het verschil zit hem gewoon in gebruiksgewoontes.
En dan komt nog men is het gewoon en weigerde in verleden over te stappen.
Een vb orage internet met sim 300 GB en slechts 60 GB in de EU.
Proximus 2 € duurder maar 300 GB in de EU.
Tot eind mei Undo 30 € voor 200 GB in de EU.
En nu komt het, heb het niet nodig zoveel data maar als bijv. 2 Verblijf of op vakantie hotspot op en delen maar.
Waarom men vandaag zijn internet van thuis niet kan meenemen op vakantie .......
Ja, de meeste nemen een 2 internet aansluiting kassa kassa.
Estate Guru believer.
Ze gaan ook vast internet en TV aanbieden vanaf het begin, maar in eerste instantie via Proximus als ik mij niet vergis. Hun eigen netwerk zal inderdaad nog wel veel langer duren.MountainTop schreef: ↑5 juni 2024, 12:31 Had gelezen dat Digi enkel met een mobiel telefoon aanbod ging beginnen. Internet lijkt me een verhaal van jaren voor het er echt gaat zijn.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Hebben ze al ergens iets laten vallen over mogelijke tarieven ?Vaganzza schreef: ↑5 juni 2024, 15:06Ze gaan ook vast internet en TV aanbieden vanaf het begin, maar in eerste instantie via Proximus als ik mij niet vergis. Hun eigen netwerk zal inderdaad nog wel veel langer duren.MountainTop schreef: ↑5 juni 2024, 12:31 Had gelezen dat Digi enkel met een mobiel telefoon aanbod ging beginnen. Internet lijkt me een verhaal van jaren voor het er echt gaat zijn.
In Roemenië zouden ze als de Top worden aanzien zeggen enkele Roemenen me die ik ken.
Ze hebben alleen gezegd dat ze merkbaar goedkoper gaan worden dan de bestaande formules.
Geen prijzen tot de officiële aankondiging.
Geen prijzen tot de officiële aankondiging.