Peiling: Kerncentrales openhouden?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling: Kerncentrales openhouden?
Sammy geht los. Maar 'wordt jij betaald' ,blijft een jeugdige zonde.
Zelfs dat hoeft niet.EarthNvstr1 schreef: ↑6 juni 2024, 19:44Minder verplaatsen is ook een oplossing inderdaad. Alles gewoon virtueel.
- waarom pendelen mensen naar hun werk?
- waarom rijdt iemand elk weekend van Mechelen naar de kust?
- waarom kan een administratieve keuring niet online?
- waarom zeuren studenten dat er geen bus voor hun deur stopt? 1 kilometer wandelen is te ver, maar 's avonds wel met de auto naar de fitness.
- waarom laat je iemand, die 60 kilometer verder woont, op maandagochtend in een ziekenhuis opnemen ?
- waarom moet vava net om 17u de baan op mijn zijn Opel Corsa?
Let op, het mag allemaal wel. Maar stop dan met zeuren over mobiliteit.
Oei, het onderwerp gaat blijkbaar over kerncentrales ...
Waarom moet ik pendelen om een inkomen te hebben? Ik blijf beter thuis op de zetel liggen, nietwaar?pukkie007 schreef: ↑6 juni 2024, 19:58Zelfs dat hoeft niet.EarthNvstr1 schreef: ↑6 juni 2024, 19:44
Minder verplaatsen is ook een oplossing inderdaad. Alles gewoon virtueel.
- waarom zeuren studenten dat er geen bus voor hun deur stopt? 1 kilometer wandelen is te ver, maar 's avonds wel met de auto naar de fitness.
- waarom laat je iemand, die 60 kilometer verder woont, op maandagochtend in een ziekenhuis opnemen ?
Ik pendel niet, heb geen beroepsinkomen noch een sociale vergoeding en ik zit in onze zetel. Je hebt het dus over jezelf, nietwaar?Sammy2 schreef: ↑6 juni 2024, 20:05Waarom moet ik pendelen om een inkomen te hebben? Ik blijf beter thuis op de zetel liggen, nietwaar?pukkie007 schreef: ↑6 juni 2024, 19:58
Zelfs dat hoeft niet.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Heb je men laatste zin gelezen ? Daar stel ik duidelijk, liegen ze of niet ?
Volgens mij wel, maar het is een open vraag waar ik graag nuttige reacties ipv persoonlijke aanvallen op krijg ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Klopt, bij Open VLD net hetzelfde. Tom Ongena is ook nergens te bespeuren.VincentVega schreef: ↑6 juni 2024, 19:12Ik heb Tinne nog maar weinig gezien in de kiescampagne van Groen (ook de 2 co-voorzitters trouwens). Hoe zou dat komen?vortex schreef: ↑6 juni 2024, 18:22
Frankrijk heeft door de vele kerncentrales grotendeels CO2 neutrale energie, om de Europese CO2 doelstelling te halen hoeven ze daar niet zo veel te doen qua huizen isoleren. Een niet of slecht geïsoleerd huis dat met 100% stroom uit kerncentrales plus wind en zon wordt verwarmd is ook CO2 neutraal en perfect OK. Helaas hebben wij een Groene minister van energie die het wijs vond om de kernuitstap door te zetten en over te schakelen naar gascentrales. Dat zorgt voor ons Belgen voor extra CO2 uitstoot die elders gecompenseerd moet worden, dat elders is natuurlijk bij de brave burger die zijn huis tot in het extreme moet isoleren om de CO2 doelstelling te halen. Het is goed voor het klimaat en goed voor de portemonnee zeggen ze dan. Nee, liever fossiele centrales subsidiëren ipv de nucleaire taksen van 7 kerncentrales te gebruiken om wind en zon versneld uit te bouwen, mensen te helpen hun woning geschikt te maken voor elektrische verwarming en te investeren in energie opslag en of conversie zodat elke burger zo veel mogelijk zonnepanelen zou kunnen leggen.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Als dat nu geen scherts voorzitter is dan weet ik het niet, geen kat die die kent en zijn invloed is letterlijk nul ... ( al geloof ik, wel dat maandag zijn hoofd zal rollen )Kevva schreef: ↑6 juni 2024, 23:34Klopt, bij Open VLD net hetzelfde. Tom Ongena is ook nergens te bespeuren.VincentVega schreef: ↑6 juni 2024, 19:12
Ik heb Tinne nog maar weinig gezien in de kiescampagne van Groen (ook de 2 co-voorzitters trouwens). Hoe zou dat komen?
Make Spaargids " Great Again ! "
Maar jawel, in Frankrijk zijn het gros van de woningen elektrisch verwarmd en die zijn echt niet beter geïsoleerd dan hier. Als de stroom CO2 neutraal is, hoeft er niet super geïsoleerd te worden, dat is juist clou, kosten efficiënt isoleren volstaat. Wij moeten naar extreem geïsoleerde of zelfs passieve huizen opdat we geen of zo weinig mogelijk stroom uit Tinne haar gascentrales zouden gebruiken om op die manier als land minder CO2 uit te stoten en ook om er voor te zorgen dat er niet nog meer gascentrales nodig zijn. Het ware beter geweest dat men werk maakt van CO2 vrije stroom, dus alle 7 bestaande kerncentrales langer in dienst houden, met de opbrengst daarvan meer inzetten op stroom uit wind en zon, opslag en conversie van stroom en op de wat langere termijn enkele nieuwe kerncentrales. Die optie hebben Tinne en De Croo helaas definitief gesaboteerd. Hoe dan ook tegen 2050 moet onze stroom sowieso CO2 neutraal zijn, dus die investeringen in wind, zon, opslag, conversie en extra kernenergie moeten er toch komen, de rekening volg wel via de stroom factuur, top voor de EV rijders. De huidige Tinne route via gascentrales kost ons land vele miljarden extra, maakt huizen veel duurder en maakt het moeilijker zo niet onmogelijk om tegen 2050 aan de doelstelling te voldoen. En binnenkort zullen bezitters van zonnepanelen afgestraft worden wanneer ze CO2 vrije stroom op het net injecteren, geweldig tochSammy2 schreef: ↑6 juni 2024, 18:36 Een "oudere" woning kan je nooit of te nimmer geschikt maken voor elektrische verwarming. De kosten hieraan verbonden overtreffen de waarde van de initiële woning. En tenslotte blijft het een "oud huis". Alle politieke partijen die deze "groene waanzin" steunen zijn voor mij niet verkiesbaar. Mijn mening uiteraard.
Met beweringen dat er in Vlaanderen 18.000km niet gebruikte wegen liggen kun je inderdaad maar beter zo weinig mogelijk in beeld komen. Het illustreert hoe wereldvreemd die partij is, gans Vlaanderen zit verstopt door files en toch zijn 18.000km of 1/3 van de wegen ongebruiktVincentVega schreef: ↑6 juni 2024, 19:12 Ik heb Tinne nog maar weinig gezien in de kiescampagne van Groen (ook de 2 co-voorzitters trouwens). Hoe zou dat komen?
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Waarom verbaast dit mij niet? Het verklaart misschien ook meteen waarom Nadia en Jeremie - toch allebei co-voorzitter van hun partij - zowat nooit hun partij vertegenwoordigen op de belangrijkste debatten op TV.vortex schreef: ↑7 juni 2024, 07:46Met beweringen dat er in Vlaanderen 18.000km niet gebruikte wegen liggen kun je inderdaad maar beter zo weinig mogelijk in beeld komen. Het illustreert hoe wereldvreemd die partij is, gans Vlaanderen zit verstopt door files en toch zijn 18.000km of 1/3 van de wegen ongebruiktVincentVega schreef: ↑6 juni 2024, 19:12 Ik heb Tinne nog maar weinig gezien in de kiescampagne van Groen (ook de 2 co-voorzitters trouwens). Hoe zou dat komen?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ik denk dat je betoog onvolledig is.vortex schreef: ↑7 juni 2024, 07:24Maar jawel, in Frankrijk zijn het gros van de woningen elektrisch verwarmd en die zijn echt niet beter geïsoleerd dan hier. Als de stroom CO2 neutraal is, hoeft er niet super geïsoleerd te worden, dat is juist clou, kosten efficiënt isoleren volstaat. Wij moeten naar extreem geïsoleerde of zelfs passieve huizen opdat we geen of zo weinig mogelijk stroom uit Tinne haar gascentrales zouden gebruiken om op die manier als land minder CO2 uit te stoten en ook om er voor te zorgen dat er niet nog meer gascentrales nodig zijn. Het ware beter geweest dat men werk maakt van CO2 vrije stroom, dus alle 7 bestaande kerncentrales langer in dienst houden, met de opbrengst daarvan meer inzetten op stroom uit wind en zon, opslag en conversie van stroom en op de wat langere termijn enkele nieuwe kerncentrales. Die optie hebben Tinne en De Croo helaas definitief gesaboteerd. Hoe dan ook tegen 2050 moet onze stroom sowieso CO2 neutraal zijn, dus die investeringen in wind, zon, opslag, conversie en extra kernenergie moeten er toch komen, de rekening volg wel via de stroom factuur, top voor de EV rijders. De huidige Tinne route via gascentrales kost ons land vele miljarden extra, maakt huizen veel duurder en maakt het moeilijker zo niet onmogelijk om tegen 2050 aan de doelstelling te voldoen. En binnenkort zullen bezitters van zonnepanelen afgestraft worden wanneer ze CO2 vrije stroom op het net injecteren, geweldig tochSammy2 schreef: ↑6 juni 2024, 18:36 Een "oudere" woning kan je nooit of te nimmer geschikt maken voor elektrische verwarming. De kosten hieraan verbonden overtreffen de waarde van de initiële woning. En tenslotte blijft het een "oud huis". Alle politieke partijen die deze "groene waanzin" steunen zijn voor mij niet verkiesbaar. Mijn mening uiteraard.
Dit is een voorbeeld van een toekomstige gascentrale:
https://www.wattisduurzaam.nl/46453/ene ... in-balans/
Het klopt zeker dat de kWh’en die daar geproduceerd worden heel erg duur zijn. Maar in verhouding tot de rest is dit een minimale hoeveelheid.
Er wordt veel meer ingezet op Europese interconnectie. En dat is volgens mij ook de juiste keuze. Kabels leggen en ook het energie eiland is een technologisch hoogstandje waar. Nu al te klein omdat veel landen er graag willen op aansluiten.