Welke brokers aanvaarden maatschappen (behalve Bolero)
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Welke brokers aanvaarden maatschappen (behalve Bolero)
Gezien een heel slechte ervaring met Bolero, willen we zo snel mogelijk andere oorden opzoeken met de portefeuille van de maatschap.
Maar de vraag is bij welke brokers maatschappen nog welkom zijn, Bij Lynx alvast niet.
Maar de vraag is bij welke brokers maatschappen nog welkom zijn, Bij Lynx alvast niet.
Re: Welke brokers aanvaarden maatschappen (behalve Bolero)
Bij Saxo Bank.LaCucaracha schreef: ↑6 juni 2024, 15:11 Gezien een heel slechte ervaring met Bolero, willen we zo snel mogelijk andere oorden opzoeken met de portefeuille van de maatschap.
Wat was je slechte ervaring bij Bolero?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wel, blijkbaar heb je als maatschap sinds begin dit jaar een LEI-nummer nodig om beurstransacties te mogen uitvoeren. Bolero zou hiervoor in november vorig jaar een 'heads up mail" hebben verstuurd, maar die is door een interne fout bij hen nooit aangekomen. Gevolg sinds eind vorige week kunnen we niets meer kopen of verkopen.TrX schreef: ↑6 juni 2024, 16:10Bij Saxo Bank.LaCucaracha schreef: ↑6 juni 2024, 15:11 Gezien een heel slechte ervaring met Bolero, willen we zo snel mogelijk andere oorden opzoeken met de portefeuille van de maatschap.
Wat was je slechte ervaring bij Bolero?
1 schamel mailtje een half jaar geleden -dat dan nota bene niet eens werd verstuurd door hun fout- om je te informeren over een wettelijke verplichting waarvan de niet-naleving tot gevolg heeft dat je ineens niets meer kan kopen en verkopen??!!
Wanneer ik de klantendienst mij na een kwade mail hiervoor contacteerde bleven ze volhouden dat de mail wel was verstuurd, terwijl ze de dag ervoor per mail bevestigden dat hij niet was verstuurd door hun fout. Dus de persoon die ik aan de lijn kreeg was niet voorbereid.
Wanneer ik dan zei dat niet kymunnen handelen zware financiele gevolgen kan hebben, kwamen ze af met een commerciele geste van 100 € transactietegoed.
Ik ga dit rapporteren aan FSMA en klacht indienen bij de Ombudsdienst. Maar eerst alles weghalen en elders plaatsen.
En wat heeft Bolero dan precies fout gedaan?LaCucaracha schreef: ↑6 juni 2024, 17:22
Wel, blijkbaar heb je als maatschap sinds begin dit jaar een LEI-nummer nodig om beurstransacties te mogen uitvoeren. Bolero zou hiervoor in november vorig jaar een 'heads up mail" hebben verstuurd, maar die is door een interne fout bij hen nooit aangekomen. Gevolg sinds eind vorige week kunnen we niets meer kopen of verkopen.
1 schamel mailtje een half jaar geleden -dat dan nota bene niet eens werd verstuurd door hun fout- om je te informeren over een wettelijke verplichting waarvan de niet-naleving tot gevolg heeft dat je ineens niets meer kan kopen en verkopen??!!
Wanneer ik de klantendienst mij na een kwade mail hiervoor contacteerde bleven ze volhouden dat de mail wel was verstuurd, terwijl ze de dag ervoor per mail bevestigden dat hij niet was verstuurd door hun fout. Dus de persoon die ik aan de lijn kreeg was niet voorbereid.
Wanneer ik dan zei dat niet kymunnen handelen zware financiele gevolgen kan hebben, kwamen ze af met een commerciele geste van 100 € transactietegoed.
Ik ga dit rapporteren aan FSMA en klacht indienen bij de Ombudsdienst. Maar eerst alles weghalen en elders plaatsen.
Je kunt ze moeilijk verwijten dat ze de wet volgen en een LEI-nummer eisen.
Hoogstens kun je ze verwijten dat ze jou niet op de hoogte gebracht hebben. Ik zou denken dat je als maatschap eerder richting professionele belegger dan particulier gaat en dus zelf moet zorgen dat je geinformeerd bent over de wet. Dus dat ze jou op de hoogte wilden brengen (maar dat is misgelopen) was een gunst, niet een plicht van hen.
En zelfs indien ze je wel op de hoogte hadden moeten houden: Als je googlet zie je dat een LEI nummer aanvragen 2 minuten duurt en ruim minder dan 100€ kost. Welke schade heb je precies dat je 2 minuten niet kunt handelen?
Het is duidelijk dat je boos bent, maar bespaar je de moeite en frustatie van een klacht.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik verwijt ze niet dat ze de wet volgen, maar inderdaad dat ze ons niet op de hoogte gebracht hebben. Maatschap is allesbehalve in alle gevallen een particuliere belegger, is geen een controlevehikel waarachter natuurlijke personen zitten.Kempen123 schreef: ↑7 juni 2024, 11:23En wat heeft Bolero dan precies fout gedaan?LaCucaracha schreef: ↑6 juni 2024, 17:22
Wel, blijkbaar heb je als maatschap sinds begin dit jaar een LEI-nummer nodig om beurstransacties te mogen uitvoeren. Bolero zou hiervoor in november vorig jaar een 'heads up mail" hebben verstuurd, maar die is door een interne fout bij hen nooit aangekomen. Gevolg sinds eind vorige week kunnen we niets meer kopen of verkopen.
Je kunt ze moeilijk verwijten dat ze de wet volgen en een LEI-nummer eisen.
Hoogstens kun je ze verwijten dat ze jou niet op de hoogte gebracht hebben. Ik zou denken dat je als maatschap eerder richting professionele belegger dan particulier gaat en dus zelf moet zorgen dat je geinformeerd bent over de wet. Dus dat ze jou op de hoogte wilden brengen (maar dat is misgelopen) was een gunst, niet een plicht van hen.
En zelfs indien ze je wel op de hoogte hadden moeten houden: Als je googlet zie je dat een LEI nummer aanvragen 2 minuten duurt en ruim minder dan 100€ kost. Welke schade heb je precies dat je 2 minuten niet kunt handelen?
Het is duidelijk dat je boos bent, maar bespaar je de moeite en frustatie van een klacht.
Het kan dan nog zijn dat je niet wettelijk verplicht bent om je klanten te informeren over wettelijke verplichtingen die hen , maar als de gevolgen zo drastisch zijn dat je ineens gewoon niet meer kunt handelen, dan stuur je een mail, bel je, sms je, stalk je, totdat je kan zeggen " we hebben er alles aan gedaan", maar ze hebben 1 mail gestuurd ( die dan nog eens niet tot bij ons was gekomen, door hun fout). Dusja, ik vind dat redelijk schandalig. Voor UBO werd je ook door alle financiële instellingen gestalkt.
En een LEI-nummer verkrijgen duurt helemaal geen 2 minuten. Aanvraag is donderdagmorgen gebeurd. Mail met nummer werd pas zaterdagmorgen verstuurd. En dat was met een onmiddellijke betaling, dus als je niet onmiddellijk betaalt, zal het nog wat langer duren.
Ondertussen kan een aandeel crashen, kan je een giga opportuniteit missen... Dus de financiële gevolgen kunnen zeer groot zijn.