Holdings
TIP
Re: Holdings
Deme doet het inderdaad zeer goed. De bankentak ook. Als ze dan nog niet kunnen stijgen, wanneer dan wel.bryanv schreef: ↑7 juni 2024, 22:41Zie paar pagina's terug. Heb ze zelf ook verkocht met dezelfde redenering m.b.t. rendement. Ben benieuwd wat volgend jaar het rendement zal zijn op 10 jaar. (2015 -2025)Barryke schreef: ↑7 juni 2024, 12:27 Ackermans verkocht. Presteert gewoon niet goed genoeg en geen zicht op beterschap. Waar gaat de groei vandaan komen? John-Eric Bertrand moet zich nog bewijzen. Kleine heropleving wordt meteen weer verkocht. Rendement op zowel 1 als op 5 jaar is ronduit bedroevend. Eruit dus.
Vind het wel wat bizar want hebben ze niet voor 62% aandelen van DEME uitstaan? Denk dat het mijn beste BEL20 aandeel betreft.
Staan al boven het bod. +16,54%laeka schreef: ↑10 juni 2024, 09:45 https://www.velcan.lu/2024/06/10/velcan ... per-share/
Fantastisch... ik zit bomvol
Ook 1 tje die naar zijn ATH aan het stijgen is. Luxempart met name en de recente volumes zijn veel hoger dan normaal.
Als een holding zoals Eurazeo met meer dan 600 bedrijven in portefeuille op een paar maanden van iets boven de 50 euro naar meer dan 85 euro stijgt dan hoor je niemand. Hallo??? al die bedrijven zijn op die tijd gemiddeld niet meer dan 50% duurder geworden he. Beetje logisch zijn he. Zijn gewoon winstnemingen van beleggers die hun vette winst nemen.
Vandaag een interessant artikel in de bijlage van De Tijd.
“De eerste generatie bouwt fortuin, de tweede maakt het groot en de derde verkwist het”, zo zegt de professor. En voor familiale ondernemingen: “de overdracht van een bedrijf van de eerste naar de tweede generatie mislukt in 70% van de gevallen. Tegen dat je bij de derde generatie komt, is al 90% mislukt. De kans dat je kleinkind het bedrijf erft en succesvol verderzet is slechts 10%.”
#LVMH bvb - opvolging goed in het oog te houden.
Bij het selecteren van familiale holdings en bedrijven toch iets om rekening mee te houden.
Uit de bekende paper van Credit Suisse over de outperformance van familiale ondernemingen op lange termijn kwam dit ook al naar voor.
“De eerste generatie bouwt fortuin, de tweede maakt het groot en de derde verkwist het”, zo zegt de professor. En voor familiale ondernemingen: “de overdracht van een bedrijf van de eerste naar de tweede generatie mislukt in 70% van de gevallen. Tegen dat je bij de derde generatie komt, is al 90% mislukt. De kans dat je kleinkind het bedrijf erft en succesvol verderzet is slechts 10%.”
#LVMH bvb - opvolging goed in het oog te houden.
Bij het selecteren van familiale holdings en bedrijven toch iets om rekening mee te houden.
Uit de bekende paper van Credit Suisse over de outperformance van familiale ondernemingen op lange termijn kwam dit ook al naar voor.
De CAC40 is in diezelfde tijd ook 21% gestegen EN eind Nov 23 heeft Eurazeo een andere strategie + uitkeringsbeleid aan aandeelhouders bekend gemaakt EN in maart 24 hele goede resulaten bekend gemaakt EN die 50€ was ook toen al zwaar ondergewaardeerd (en dat vond je zelf volgens mij ook).
Dus die stijging was volledig normaal/verklaarbaar. De huidige NAV ligt wrsch rond de 130€, dus zelfs die 85€ was zeker niet hoog.
Kan kloppen. Maar ik vroeg me op die dag hetzelfde af: Geen nieuws, geen ex-dividend, geen bijzonder hoge omzet, en een CAC40 die stabiel was, en dan toch bij Eurazeo meer dan 4% eraf. Hoe kan dat, heb ik iets gemist?
Gezien de 'normale' omzetten geloof ik dat verhaal van die winstnemingen trouwens ook niet. De dagen ervoor en de dagen erna was er niets bijzonders aan de koers te zien, deed eurazeo het zelfs iets beter dan de CAC40. Allemaal winstnemingen op dezelfde dag en alleen op die ene dag?.... ik vind het onwaarschijnlijk. Voor winstnemingen is er normaal gesproken ook een trigger (nieuws, analystenrapport oid).
Klopt 50 euro was zwaar ondergewaardeerd. Maar.. ik volg naast fundamenteel nieuws bij dergelijke holdings ook technische analyse op. Eurazeo staat mij bij op de radar rond de 66.75 euro om aan te kopen. Steun en tegen dan zal de MA 200 ook daar misschien aan belanden. Is trouwens ook al door zijn 20 daags gemiddelde gegaan. Bij de minste correctie wereldwijd zal ik terug koper zijn maar nu zeker NIET!Kempen123 schreef: ↑13 juni 2024, 13:32De CAC40 is in diezelfde tijd ook 21% gestegen EN eind Nov 23 heeft Eurazeo een andere strategie + uitkeringsbeleid aan aandeelhouders bekend gemaakt EN in maart 24 hele goede resulaten bekend gemaakt EN die 50€ was ook toen al zwaar ondergewaardeerd (en dat vond je zelf volgens mij ook).
Dus die stijging was volledig normaal/verklaarbaar. De huidige NAV ligt wrsch rond de 130€, dus zelfs die 85€ was zeker niet hoog.
Kan kloppen. Maar ik vroeg me op die dag hetzelfde af: Geen nieuws, geen ex-dividend, geen bijzonder hoge omzet, en een CAC40 die stabiel was, en dan toch bij Eurazeo meer dan 4% eraf. Hoe kan dat, heb ik iets gemist?
Gezien de 'normale' omzetten geloof ik dat verhaal van die winstnemingen trouwens ook niet. De dagen ervoor en de dagen erna was er niets bijzonders aan de koers te zien, deed eurazeo het zelfs iets beter dan de CAC40. Allemaal winstnemingen op dezelfde dag en alleen op die ene dag?.... ik vind het onwaarschijnlijk. Voor winstnemingen is er normaal gesproken ook een trigger (nieuws, analystenrapport oid).
Misschien gewoon de rente dat die dagen weer wat omhoog schoot? Sofina en nog wat andere holdings daalden die dagen ook..
Gisteren daalde de rente, vandaag ook. Resultaat gisteren Eurazeo weer meer dan 4% eraf.
Gaan nu ook in Japan beginnen. beetje laat in mijn ogen.
Afgelopen weken en dagen wat Italmobiliare terug gekocht en Cresud bijgekocht rond het 200 daags gemiddelde (hiermee verhoog ik wel mijn GAK) aangevuld met een eerste snuifje Wendel en HAL Trust. Velcan gedeeltelijk verkocht.laeka schreef: ↑24 mei 2024, 13:46 Voor diegene die mijn tips volgen. Even een update. Zoals in een posting op voorhand gemeld dat ik zou uitstappen in Italmobiliare en IDI voor de dividenden knip (wat ik ook gedaan heb) heb ik in de plaats een zeer groot pakket VELCAN holdings en een groot pakket Sonae (hersteld al zeer goed van de ruime dividendenknip enkele dagen geleden) gekocht.
Ook een mooi pakket Peugeot Invest werd verkocht na de teleurstellende eerste kwartaalresultaten van Stellantis.
fijn weekend
Nog vergetn wat compagnie du bois sauvage onlangs wat pakketten verkocht aan 274 en 278 euro. Nu terug vrijdag een pakket gekocht aan 251 euro.
fijne zondag
fijne zondag
iemand een idee waarom Renault het veel beter doet dan Stellantis de laatste weken ?
by the way, vind het zeker niet erg hoor
zit in mijn portefeuille
by the way, vind het zeker niet erg hoor
zit in mijn portefeuille