Regeringsvorming 2024
Re: Regeringsvorming 2024
Je moet in een werkloze die niet wil werken geen geld blijven steken, gewoon na x tijd schrappen van werkloosheidsuitkering. Dat hij / zij dan maar een aanvraag indient voor een leefloon. Tevens moeten alle sociale voordelen waarop leefloners recht hebben als inkomen beschouwd worden, de som mag vervolgens niet boven het bestaansminimum komen. Door gewoon al te zorgen dat de bepampering van dergelijke gevallen wat afneemt en langs de andere kant werken weer wat lonender maakt zullen er vanzelf al een hoop hun kar uit noodzaak keren. En wie voor misdaad kiest moet zijn verdiende straf krijgen, toch al te zot om dat als argument te gebruiken om sociaal misbruik goed te pratenWoz schreef: ↑13 juni 2024, 10:58 Het enige wat ik wil zeggen is dat de kans niet onbestaande is dat besparingen er kunnen voor zorgen dat je uiteindelijk duurder uit bent. Is dat de richting die je uit wil?
Hoeveel loon wil je een coach/sociaal werker betalen om een persoon die niet wil/kan werken te begeleiden naar werk (of iets dat de schijn heeft van werk)?
Gewoon zeggen: iemand die niet wil meebetalen heeft dan ook nergens recht op klinkt misschien eenvoudig maar wat als die mensen dan dingen gaan uitsteken(criminaliteit)? Dan hebben we weer kosten op gebied van politie en gerecht,...
Je kan niet je ideologische ingesteldheid ergens halverwege afbreken en dan veronderstellen dat iemand anders dan maar moet aanvullen en de problemen oplossen want dat zal ook weer ergens centen kosten.
OK, dan zemelen met warm water hé, is nog goedkoper
Zemelen zijn OK voor al deze allergenenkazavubu schreef: ↑13 juni 2024, 11:08 Er zijn veertien hoofdallergenen die verantwoordelijk zijn voor de meest voorkomende voedselallergieën of -intoleranties:
granen die gluten bevatten, schaaldieren, eieren, vis, pinda’s, soja, melk, dopvruchten, selderij, mosterd, sesamzaad, zwaveldioxide en sulfieten, lupine en weekdieren.
Begin er maar aan?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Onze jeugd een beetje kennende gaat er in de praktijk op school gegeten worden de dag dat er stoofvlees/frieten op het menu staat.
De andere dagen wordt het de hamburgertent of in het beste geval de Panos.
Tja,
van alle wereldvreemde linkse verkiezingsbeloften is dit toch wel één van de idiootste. En dat wil wat zeggen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Nee, voor de allergieen. De allergenen zijn de bestanddelen die een allergische reactie veroorzaken.
Verplichte standaard-maaltijden zouden overigens wel eens de oplossing kunnen zijn om allergieen tegen te gaan. Uit recent onderzoek bleek het nuttig om af en toe wat pindakaas in de babyvoeding te draaien om een latere allergie te voorkomen.
Klopt, ik ken er zo met een universiteir diploma. Toch, een borstel vasthouden en de straat opkuisen kan je ook met een universiteir diploma?!Woz schreef: ↑13 juni 2024, 09:44 ...
Er zijn nu eenmaal mensen die niet passen in het huidige kapitalistische economische systeem om allerhande diverse redenen. Dat gaat over pakweg 2% van de bevolking.
Wil je in die 2% veel geld en energie steken om ze toch maar ergens iets te laten doen wat lijkt op een job om de ideologische schijn op te houden?
Of geef je ze 1200€/maand en een kleine goedkope studio waar ze rustig naar tv kunnen kijken?
...
Anders moeten we maar naar een basisinkomen gaan voor iedereen, ik ben er geen voor- noch tegenstander van maar dan zal je de toegang tot die uitkering wel moeten ontzeggen voor nieuwkomers (de eerste 10 a 15 jaar) want anders trekken we gelukzoekers uit de ganse wereld aan.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
In die 2% moet inderdaad geen tijd en geld worden gestoken. Je kan als VDAB veel beter je tijd en geld steken in diegenen die werk zoeken.Woz schreef: ↑13 juni 2024, 09:44 ...
Er zijn nu eenmaal mensen die niet passen in het huidige kapitalistische economische systeem om allerhande diverse redenen. Dat gaat over pakweg 2% van de bevolking.
Wil je in die 2% veel geld en energie steken om ze toch maar ergens iets te laten doen wat lijkt op een job om de ideologische schijn op te houden?
Of geef je ze 1200€/maand en een kleine goedkope studio waar ze rustig naar tv kunnen kijken?
...
Maar je moet ze ook geen 1200 euro per maand en een goedkope studio geven. Het is hun eigen keuze om zichzelf buiten de maatschappij te plaatsen.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Mensen bewust buiten de maatschappij zetten komt ook met een prijs..
Ik heb zelf ook geen oplossing hiervoor hoor.
Ik heb zelf ook geen oplossing hiervoor hoor.
Ik zeg niet dat je geen punt hebt maar ik zie het als de believers versus de non-believers.
De mensen die het de nva-way zien en het per se op die manier willen blijven zien
Versus de anderen die het anders zien en niet de behoefte zien om het de nva-way te zien.
In mijn geval is gratis openbaar vervoer veel (!!) meer openbaar belang dan eigen belang.
Ik vond het gratis openbaar stadsvervoer in Hasselt een mooi project. Zelf heb ik liever dat de gemeenschap daaraan geld geeft dan aan 157 andere stommere dingen.
"Eigen keuze" zal iedereen anders invullen. Bijvoorbeeld, iemand die boven de maximum snelheid een ongeval veroorzaakt de toegang tot het ziekenhuis ontzeggen? Ik zou ja zeggen, "eigen keuze". Er is nu eenmaal een zeer kleine minderheid van mensen die niet geschikt zijn om te werken, het zit niet in hun dna om mee te draaien in de ratrace. Ze aan hun lot overlaten is geen goede oplossing, ze zomaar "1200" euro geven ook niet... zet ze aan het werk, makkelijk werk aan een minimum loon. De straten liggen er bijna overal vuil bij... er is veel werk en de nood is groot.VincentVega schreef: ↑13 juni 2024, 11:52In die 2% moet inderdaad geen tijd en geld worden gestoken. Je kan als VDAB veel beter je tijd en geld steken in diegenen die werk zoeken.Woz schreef: ↑13 juni 2024, 09:44 ...
...
Maar je moet ze ook geen 1200 euro per maand en een goedkope studio geven. Het is hun eigen keuze om zichzelf buiten de maatschappij te plaatsen.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Zet ze aan het werk:Spaarplan schreef: ↑13 juni 2024, 13:27"Eigen keuze" zal iedereen anders invullen. Bijvoorbeeld, iemand die boven de maximum snelheid een ongeval veroorzaakt de toegang tot het ziekenhuis ontzeggen? Ik zou ja zeggen, "eigen keuze". Er is nu eenmaal een zeer kleine minderheid van mensen die niet geschikt zijn om te werken, het zit niet in hun dna om mee te draaien in de ratrace. Ze aan hun lot overlaten is geen goede oplossing, ze zomaar "1200" euro geven ook niet... zet ze aan het werk, makkelijk werk aan een minimum loon. De straten liggen er bijna overal vuil bij... er is veel werk en de nood is groot.VincentVega schreef: ↑13 juni 2024, 11:52
In die 2% moet inderdaad geen tijd en geld worden gestoken. Je kan als VDAB veel beter je tijd en geld steken in diegenen die werk zoeken.
- ze moeten zich verplaatsen: kost geld + risico
- laat ze vuil werk doen: risico op arbeidsongevallen -> kost heel veel geld voor de werkgever en de samenleving.
Het gaat niet enkel over centjes tellen, het gaat veel meer over risicoanalyse.
Een werkgever maakt een risicoanalyse en zal besluiten: de risico's zijn te hoog. Die moet niet komen, zelfs al geef je geld toe.
Laat de goede voorstellen om die mensen toch nuttig te kunnen activeren maar komen.
Klopt, (zo)maar geld geven is ook geen oplossing op de lange duur. Nogmaals, je trek gelukzoekers aan en dat kan niet de bedoeling zijn. Er is geen makkelijke oplossing, dat is zeker.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Woz schreef: ↑13 juni 2024, 09:44 ...
...
Euh? Moeten ze nu een uitkering krijgen (zonder iets te doen) of moeten ze geactiveerd worden? Make up your mind!
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Zijn we dan niet allemaal gelukzoekers?
Ik ga zeker niet ontkennen dat er mensen zijn die de boel bewust misbruiken.
Maar de aantallen van die mensen lijken mij te beperkt om daar met algemene besparingen een verschil te maken op de begroting.
Ik ga zeker niet ontkennen dat er mensen zijn die de boel bewust misbruiken.
Maar de aantallen van die mensen lijken mij te beperkt om daar met algemene besparingen een verschil te maken op de begroting.